- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Min asus laptop med windows vista har brutt sammen, kan noen hjelpe?
Min asus laptop med windows vista har brutt sammen, kan noen hjelpe?
Nå vet jeg ikke detaljene rundt hvordan dette skjedde, annet enn at samboeren åpnet pc en, og trykket ja da det kom opp noen bokser med tilbud om oppdateringer, deretter brøt maskinen sammen.
Tilstanden til pcen er nå at den ikke kommer inn i windows i det hele tatt, jeg slår den på, det kommer opp en svart side der det står asus, så en side der det står:
Feilgjenoppretting for windows
Windows kunne ikke starte opp. En maskin eller programvareendring som nylig er utført kan være årsaken.
Hvis windows-filer er skadet eller er feil konfigurert, kan oppstartsreparasjonsverktøyet hjelpe deg å diagnostisere og løse problemet. Hvis strømtilførselen ble avbrutt under oppstart, velger du start windows på vanlig måte
(Bruk piltastene til å utheve valget)
Valg 1: Start oppstartsreparasjonsverktøyet (anbefales)
Valg2: Start vindows på vanlig måte
Så teller maskinen ned 30 sekunder og kommer tilbake til samme side.
Uansett hvilket alternativ jeg forsøker dukker også denne samme siden opp igjen. Jeg kommer altså ingen vei...
Maskinen er 4-5 måneder gammel, og er en Asus modell A6000KT
Det verste er at jeg har ca 5000 bilder liggende på maskinen som jeg ikke har noen sikkerhetskopi av etter at den eksterne harddisken vi har døde for en stund siden. Off, derfor er jeg temmelig desperat etter å få fart på den igjen så jeg får ut bildene...
Har en recovery dvd, har prøvd å sette den inn i maskinen, men ingenting skjer.
-Så -er det noen datahelter der ute som kan hjelpe meg please ?
Tilstanden til pcen er nå at den ikke kommer inn i windows i det hele tatt, jeg slår den på, det kommer opp en svart side der det står asus, så en side der det står:
Feilgjenoppretting for windows
Windows kunne ikke starte opp. En maskin eller programvareendring som nylig er utført kan være årsaken.
Hvis windows-filer er skadet eller er feil konfigurert, kan oppstartsreparasjonsverktøyet hjelpe deg å diagnostisere og løse problemet. Hvis strømtilførselen ble avbrutt under oppstart, velger du start windows på vanlig måte
(Bruk piltastene til å utheve valget)
Valg 1: Start oppstartsreparasjonsverktøyet (anbefales)
Valg2: Start vindows på vanlig måte
Så teller maskinen ned 30 sekunder og kommer tilbake til samme side.
Uansett hvilket alternativ jeg forsøker dukker også denne samme siden opp igjen. Jeg kommer altså ingen vei...
Maskinen er 4-5 måneder gammel, og er en Asus modell A6000KT
Det verste er at jeg har ca 5000 bilder liggende på maskinen som jeg ikke har noen sikkerhetskopi av etter at den eksterne harddisken vi har døde for en stund siden. Off, derfor er jeg temmelig desperat etter å få fart på den igjen så jeg får ut bildene...
Har en recovery dvd, har prøvd å sette den inn i maskinen, men ingenting skjer.
-Så -er det noen datahelter der ute som kan hjelpe meg please ?
Postet 16.10.08 kl 17:31
Postet 16.10.08 kl 18:00
Da min bærbare brøt sammen gikk jeg til butikken der jeg kjøpte den.
Fikk de til å ta ut harddisken slik at jeg ikke brøt vilkårene for garantien.
Så puttet jeg harddisken inn i et usb hardisk kabinett og kopierte over filene til en annen datamaskin.
Faren med recovery er at man sletter alt på harddisken.
Fikk de til å ta ut harddisken slik at jeg ikke brøt vilkårene for garantien.
Så puttet jeg harddisken inn i et usb hardisk kabinett og kopierte over filene til en annen datamaskin.
Faren med recovery er at man sletter alt på harddisken.
Postet 16.10.08 kl 22:10
Postet 16.10.08 kl 22:42
Postet 17.10.08 kl 17:14