Utviklingen av kampfiskyngel

Her kommer enda en tråd om kampfisk yngel.

Det jeg lurer på er hvordan utviklingen av yngelet er inntil de er "voksne".

Jeg har to stk som er rundt 3 mnd gamle nå. De har farger på slørene men på kroppen har de ingen farge, kun horisontale striper. Går disse stripene vekk etterhvert som de blir eldre? Når får de farge på kroppen?

Faren til disse to var en veil-tail (husker ikke norske navnet på dette), og yngelet har ikke fått noe spesielt slør enda, kommer sløret senere eller er dette da to hunner jeg har?

Jeg har vært inne på sveins side om kampfisk, der står det hvordan man skiller kjønnene på dem. Men i hans tilfelle er det utifra en tank med en god del yngel. Jeg har kun to stk gående i ett 30 liters kar, med planter. Noe aggresjon, men det er lite da de ikke går oppi hverandre så ofte... Hvordan jeg ser egglederen på denne lille tingen kan jeg ikke se for meg.

Hvis noen har bidler av yngel i de forskjellige stadiene, setter jeg stor pris på om dere kan poste dem i denne tråden
Lite slør pluss striper får meg til å tenke hunne:P Hunnene kan også være svake i fargen på kroppen. Hannen min var knallblå når han var 3 mnd iallefall.
Ja, det hjalp litt. Hehe. har lest mye av det samme før, var hovedsaklig ute etter bilder fra utviklingen. Håpte at noen her på AF hadde dokumentert avl av splendens med bilder...
Ligger link til denne siden i lenkesamlinga
var kansje litt for rask. Men takk for linken til den siden. Den var til stor hjelp

Er det noen her som driver aktivt oppdrett på splendens?
Driver ikke aktivt, men har prøvd, og kommer til å forsøke igjen
Hvordan gikk det sist gang?
Vel, hunnen la egg, de lå i redet, men hannen ignorerte redet og lot det forfalle. Bytta vann etter noen dager, hadde gitt opp eggene da, og rett etter vannbytte begynte han på et nytt skumrede:P

Mulig det var fordi han er uerfaren, har bare forsøkt en gang for det. Men da var ikke hunnen klar, så hadde dem aldri sammen.
Alexus
var kansje litt for rask.

Neida, det var du sikkert ikke
Jeg burde sagt i lenkesamlinga her på AF
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap