Sverddrage mor

Jeg har en sverddrage hunn med ganske stor mage, og med en svart prikk bakerst ved endetarmsåpningen. Den har vær gravid i ca. 4 uker nå, og jeg lurer på om jeg skal legge henne i et fødekar?



Hilsen Stian
Hvis du ønsker å beholde flest mulig yngel så er det greit å legge i kar snart tror jeg.....
Jeg vet av erfaring at de er flinke til å gjemme seg så lenge du har mange gjemmeplasser, men da vil nok selvfølgelig noen bli spist.

Jeg har derfor ikke lagt de i fødekar for hunnen min får være i fred fra de andre når hun er skal yngle.

Men jeg er ikke ekspert på dette området, vet ikke hvor lang tid de går gravide før de føder.....
Det du risikerer ved å putte henne i et fødekar er at hun blir stresset, holder igjen og kan i verste fall dø.

La henne føde i akvariet uten stress, så kan du eventuelt fange yngelet å ha de i fødekaret en liten stund. Men husk at de ikke kan være her veldig lenge...maks 2 uker før de må få større plass å boltre seg på.
jeg puttet min sverddrager hun i fødekar i går morges,3 timer etter kom det 63 levende fisk,ja du leste rett 63, huffameg ble stressa ja,vel var hun tykk,men så mange,de går nå i eget kar til de blir store nok
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap