Tips for å få tak i fisken!!!
Har en dvergurami som er veldig aktiv i å lage skumrede, så jeg skulle forflytte han i dag til ett egnet kar for å senere prøve å få lek. MEN han er for rask. og akvariumet er så høyt at jeg klarer ikke å rekke over til å få tak i karen, som nå er kalt for proffen,
Trenger tips på hvordan jeg kan få tak i fisken uten å prøve å rekke over 1,5 meter vannrett og ca det samme loddrett på 2 sekunder!!!
Trenger tips på hvordan jeg kan få tak i fisken uten å prøve å rekke over 1,5 meter vannrett og ca det samme loddrett på 2 sekunder!!!
Postet 17.10.08 kl 09:59
Postet 17.10.08 kl 10:19
Fiskefeller er tingen for gjenstridige smartinger. Ta en brusflaske og kutt av ca 2/3 opp på flaska. Så tar du den øverste delen og setter med det smaleste inn i flaska. En skikkelig godbit inni (mygglarver...) og senke nedi akvariet. De fleste klarer ikke motstå fristelsen. NB! Du må ikke gå fra fella da den vil gå tom for oksygen inni etter hvert!! Ellers risikerer du å ta livet av fisk som forviller seg inn.
Postet 17.10.08 kl 10:21
Postet 17.10.08 kl 10:21
liv_65Fiskefeller er tingen for gjenstridige smartinger. Ta en brusflaske og kutt av ca 2/3 opp på flaska. Så tar du den øverste delen og setter med det smaleste inn i flaska. En skikkelig godbit inni (mygglarver...) og senke nedi akvariet. De fleste klarer ikke motstå fristelsen. NB! Du må ikke gå fra fella da den vil gå tom for oksygen inni etter hvert!! Ellers risikerer du å ta livet av fisk som forviller seg inn.
SMART!!! det er notert!
Postet 17.10.08 kl 10:22
Postet 17.10.08 kl 11:15
Postet 17.10.08 kl 22:44
Postet 17.10.08 kl 23:46
Inaktiv bruker

jeg venter alltid til helgen, for da er jeg nattåpent, så da slår jeg av lyset, å venter i et par timer eller no, for da står fiskene mest mulig i ro enkelt å greit å fange liksom, spesielt tyggende malawi osv
Postet 18.10.08 kl 01:29