Hva fôrer dere deres stjernedanoier med?

Har kjøpt meg 20 stk og gir dem for øyeblikket Dette.
Så lurte jeg bare på hva dere gav dem?
Mine foretrekker flakfor, "digre" sådanne, sånn at de får "sloss" litt. Snuser såvidt på mygglarver etc, artemia går greitt. Bortskjemte? Neeeida..
hehe

hmm, har noe tropical flakfôr som gikk ut på dato får ett år siden (hehe) men har ligget mørkt og kjøligt. ser helt fine ut.
Vil det være farligt å gi disse til fiskene?
Det vil nok ikke være farlig, men fóret begynner å miste næringsverdien den dagen boksen åpnes, og med et år på "overtid" kan du ikke regne med at det er noen næring og vitaminer igjen å snakke om i det fóret. Så det vil vel mest sannsynlig bare være vomfyll.

Hva annet fór har du liggende som de andre fiskene får? Stjernedanioene kan vel ta det meste av fiskefór bare de klarer å få det inn i munnen
Jeg gir:

Tetra PlecoMin
Tetra Tabimin
Tropical Welsi

Tenkte jeg skulle ned nå å kjøpe noe til dem på butikken som stenger klokken 2. men vet liksom ikke hva dem liker best liksom.
Mine får masse variert fôr. TetraMinJunior, TetraDelicaMix, artemia i alle varianter (levende, avskallet egg, frysetørket, frossen), frosne cyclops og de minste bitene når jeg mater kampfisk og åler med frosne mygglarver. De spiser også litt på bunntablettene beregnet på rekene og pangio-ålene. Favorittene er likevel de to tørrfôrvariantene merkelig nok.
oki får handle litt på mandag da
fant iallefall ut at JBL Navo Prawns var er skikkelig suksess for kuhlii ålene mine gikk jo bananas
prøvde meg på frossne artemi'er men det var slettes ikke noe suksess for stjernedanioene. ellers virket dem ikke så gira på flakfòret heller.
hmm..
Prøvd med flakfor av krill? Røde flak, mine spiser det gjerne.. Og ellers ser det ikke ut til at de sulter, i alle fall Disse fiskene er flinke jegere, og om de ikke ser utsultet ut, så finner de småtterier i karet.
Flakfôr typen jeg brukte er JBL Novo Bel.
hvilken bruker du?
Eneste Tropical foret jeg har, "Krill flake". Kjøpte det til rekene som går i samme karet. Ser egentlig sjelden at småttisene spiser, men maten blir borte når jeg snur ryggen til. De er fete og fine i fargen, og det kryr av rekeyngel, så jeg tror ikke de lever på bare dem, i alle fall....
Avskallede artemiaegg, eller levende nyklekte artemia er snaddermat for disse.
Dersom de er viltfangede, så kan det være lettest å få i dem smått levendefór.
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap