Hvilke corydoras i en ca 80liter?

hvilke corydoras i en 80 liter?
hvor mange?

mvh bernard

Jeg ville ikke valgt de gigasvære (heter de Broccus- ett- eller- annet?), men ellers vil jeg si du kan velge hvilken som helst.
Ville hatt en gruppe på 6 f. eks.
hvilken corydoras er den minste, og rimeligste i prislistene?
Hva med å ta en tur til Aquamanias på Kløfta, og f.eks. kjøpe en gruppe på 10 Corydoras panda? Iflg. listen hans over nye fisk har han C. panda inne til kr 39 pr stk.

Her er et bilde av en Corydoras panda, jeg har en hel bande i et 98 liters kar. Sikkert 30 stk De er en klassiker, sjarmerende småtroll med kule tegninger

[External Image]

Habrosus, hastatus og pygmeaus er vel de minste og først og sistnevnte har jeg sett i butikk.
Pris aner jeg ikke, spør i din lokale butikk siden priser kan variere.
mona o
Hva med å ta en tur til Aquamanias på Kløfta, og f.eks. kjøpe en gruppe på 10 Corydoras panda? Iflg. [URLBLOCK1] hans over nye fisk har han C. panda inne til kr 39 pr stk. Her er et bilde av en Corydoras panda, jeg har en hel bande i et 98 liters kar. Sikkert 30 stk :-) De er en klassiker, sjarmerende småtroll med kule tegninger:) [img]http://akvaforum.no/images/forum/11069_081018151830_1.jpg[/img]

holder ikke 5-7 stykker av disse?
Joda, men de er enda kulere om man har en god gruppe
Du velger selvsagt selv hvor mange du vil ha, men jeg ville si at 6 er minimum for god trivsel. Corydoras liker å ha mange av sine egne rundt seg, de blir tryggere da. 6 stk er et minimum synes jeg.
tenkte å kvitte meg med all fisk i karret bare beholde 3 ancistrus og skaffe meg en liten stim med disse
hhhhmmmmmmmmmmm denne tror jeg , jeg kjøper.
den butikken i kløfta, er det noe tilbud som bare vare nå eller går det an å kjøpe om ca 2-4 uker?
Det må du vel spørre butikken om...
C. panda er populær, og jeg ville tro det er en fisk som fort blir utsolgt.
er biltema sand noe godt alternativ til disse?
går det ann å kjøpe bare 10 kg biltemasand om gangen eller?
Biltemasand er perfekt for coryer

Veldig fin, og avrundete korn så de ikke skader bartene sine. Den får bare kjøpt i 25 kilos sekker, men det koster jo bare en 50-60 kroner for sekken.
ElinH
Biltemasand er perfekt for coryer :-) Veldig fin, og avrundete korn så de ikke skader bartene sine. Den får bare kjøpt i 25 kilos sekker, men det koster jo bare en 50-60 kroner for sekken.


bare 50 kr???????!!!!
trodde det kostet rundt 100kr

må kjøpe det på mandag.

dette var en god oppdagelse, da blir mitt kar også amerika biotop.
Husk at du må velge den groveste av de to Biltema-sandsekkene. Den ene er altfor finkornet i kornstr. til å bruke under vann. Den blir som kompakt, hardt pudder.

Den andre, husker ikke kornstørrelsen, er den som alle akvarister her bruker. Det er sikkert andre brukere her som kan opplyse deg om mer nøyaktig kornstørrelse på den du skal velge.
(Det kan jo hende at Biltema ikke har begge kornstørrelsene lenger heller, det vet jeg ikke)
ikke for å være off-topic, men hva heter den største corydoras typen?
Blåsesand, 25 kg
Kun for bruk i lukket sandblåsekabinett med utsug samt for våtblåsing.

Korn: 0,2–1 mm 17-5427 59,90 kr

er det denne?

Litt synd at du fant ut du skulle ha coryer nå. Vil anta det var endel å få til rimelige priser på storauksjonen som var forrige helg.

På den annen side, skal det være ganske greit å få solgt evt. yngel på neste auksjon.
freaky
ikke for å være off-topic, men hva heter den største corydoras typen?


Tja, den største arten i Callichthyidae-familiens store slekts-tre er vel strengt tatt ikke en Corydoras
Det er noen få slekter under Callichthyidae, f.eks. Corydoras er en av dem, og Scleromystax er en annen. Men de fleste som ser disse, kaller dem egentlig bare for "pansermaller" eller "coryer", akkurat som Corydoras, selv om vitenskapen har gitt dem et eget slektsnavn.

Scleromystax barbatus er den største jeg vet om med sine nesten 10 cm, sånn i farten tatt rett ut av hodet.
Jeg har en Corydoras narcissus på 8 cm. Den er massiv
Tilfeldig bekjentskap
© malawithomas
Reklame for plussmedlemskap