Efisubstrat i fluval 1

Noen som tror det er en god ide og ha efisubstrat i steden for filtermatte i den
Hmmm... høres egentlig ikke kjempedumt ut spør du meg. 1+ har jo bunnlokket som faktisk gjør det mulig. (kunne ønske at de større fluvalene hadde slik bunnlokk også!!)

Eneste bakdelen jeg kan tenke meg er at det blir små glipper mellom "steinene", så det vil kankje ikke gjøre filteret reke/yngelsikkert? Med svamp blir jo innsuget liksom dekket til litt

Mulig jeg er ute på tur nå, altså. Men om det er mulig (noe jeg tror), så skulle jo filterkapasiteten øke betraktelig.
Synest iallefall selv at det hørtes ut som en god ide
Ja jeg bruker det i min fluval. og synes det funker fjell, blir jo mye større overflate på filtermaterialet. For at ikek fisk skal kunne sømme inn tr du en liten bit med svap rundt alle åpningene, komemr kanskej til å skrive en artikkel emd bilder hvordan jeg har gjort det, men har ikke hatt tid til det ennå.
Ja nå har eg fylt fluvalen med efisubstrat så får vi se hvordan det går
Men partikkelfiltreringa er det bare å vinke farvel til?
Jeg tenker som Joakim her... Men en svamp i toppen vil jo hjelpe... Men det spørs vel om den da vil gå fort tett... :S
Hvis du bruker en litt grov svamp, øverst i filteret så vil det vare ganske lenge, må renses kanskje en gang hver andre måned, mitt filter ble fortere tett før jeg gjorde denne modifiseringen. Og jeg er veldig fornøyd.
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap