Hvordan lokalisere lekasje?

Hvordan går jeg frem når jeg skal lokalisere lekasjen i akvariet mitt? Jeg aner jo ikke om det lekker under, eller på siden, men vannet kommer iallefall rennende fra undersiden.
Hvis det er et rammeakvarium, så blir det vanskelig å finne akkurat stedet. Anbefaler deg å silikonere hele karet, så er du sikker på å tette "synderen".
Må jeg da ta bort all silikonen eller kan jeg legge oppå? Og hvordan får jeg bort silikonen?
Du bruker en tapetkniv og skjærer vekk den innvendige fugen. Men pass på at du skjærer helt inntil glasset, slik at den nye fugen får reint glass å hefte seg til. Når silikonen er skjært bort, vasker du med aceton. Deretter legger du nye fuger. Lag fugen i bunnen først. Viktig at den påføres sammenhengende og godt inn i hjørnene. Stryk over med fingern med en gang etterpå.
sessan
Må jeg da ta bort all silikonen eller kan jeg legge oppå? Og hvordan får jeg bort silikonen?

desverre limer ikke silokonen seg på gammel silicon.
Ok. Men hvor tykt skal laget med silikon være?
Lurer på en ting til jeg.

jeg har funnet to krakker som jeg skal plassere akvariet på, men da vil de hvile på bunnglasset, og det er kanskje ikke bra?

Bør jeg legge to fjøler mellom krakkene og sette akvariet oppå disse?

Hvvordan ser jeg hvor lekasjen er? Tenke fylle opp litt vann og se hvor det drypper. Men siden det er ramme rundt så vil kanskje vannet renne langs rammen? kan jeg finne lekasjen fra innsiden?
Aggi
Du bruker en tapetkniv og skjærer vekk den [B]innvendige [/B]fugen. Men pass på at du skjærer helt inntil glasset, slik at den nye fugen får reint glass å hefte seg til. Når silikonen er skjært bort, vasker du med aceton. Deretter legger du nye fuger. Lag fugen i bunnen først. Viktig at den påføres sammenhengende og godt inn i hjørnene. Stryk over med fingern med en gang etterpå.
Med denne metoden så slipper du å lokalisere noe som helst.
Dette er den enkleste måten å tette et rammekar på.
Ok

da blir det vel å tette hele karet .
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap