Fisk på fly!

Er det lov lengre?skal til trondheim,også blir det fly
hjem i forbindelse med julebord...
jeg vil ha med meg noen fisker hjem!
Skal du følge reglene helt, så må du bestille flyfrakt til fiskene. Da skal det være rimelig spesielle fisker for at det skal lønne seg.

Et søk på forumet bør kunne gi treff på liknende tråder med mer detaljerte svar også
såvidt jeg vet får man lov av de fleste selskaper å ta med som håndbagasje.
når de ser fisker svøme i væsken på flaska så bør vekterene skjønne det ikke er noe farlig på den flaska

oeb;
nei, dette er ikke anbefalt å følge.
Det er kun lov med en viss mengde væske pr enhet, er det 10 ml?

Info finnes på hjemmesidene til Avinor, og i en av de mange, mange trådene om dette temaet.
nei det er ikke lov, det var en dame som skulle fly et sted til et annet sted her i Norge og hun ble stoppa og nekta om å ta med fiskene på flyet
oeb
såvidt jeg vet får man lov av de fleste selskaper å ta med som håndbagasje. når de ser fisker svøme i væsken på flaska så bør vekterene skjønne det ikke er noe farlig på den flaska


det varierer desverre fra sikkerhetskontroll til sikkerhetskontroll, avhengig av hvilke personer du møter.... så vil ikke anbefale det.

Jeg har kjøpt noen få fisker, og pakket de godt i bagasjen og sendt de, men du bør egentlig melde om frakt av fisk, og sende de som spesialbagasje. koster ca 200 kr.
De fire måtene å frakte fisk på fly:

1, I kabinen. Ikke å anbefale. Avhengig av at du får lovt til å bryte sikkerhetsreglene.

2. I bagasjen. Ikke å anbefale da bagasjen får ofte en noe hard medfart på transportband. Pakker du fiskene godt går dette som oftest bra.

3. Som reisegods. Koster 200 kr pr flyavgang og pr kolli. Ofte noe plunder og noen som ikke vet hvordan dette skal gjøres bak SAS skranken. Beregn god tid til innsjekking. Husk å bestille plass etter at du har bestilt billetten, men innen 48 timer før du skal dra.

Kan ikke brukes på Norwegian, da de bare tar med hund og katt!

4. Som flyfrakt. Noe dyrere, ca 750 - 1500 kr for en vanlig kasse som butikkene får fisken i.

Husk på at såfremt det ikke skjer noe veldig uforutsett får du ikke dekket fisk som dør under transport.

Skal du sende fisk med flyfrakt er det viktig å sjekke ut den totale reisetid som fisken må være i posene. Sjekk også at cargo selskapet har åpent når flyet lander. Hvis du skal ha ut fiskene etter at de har stengt koster dette fort 2.000 kr i tillegg. Dette selv om det er på grunn av forsinkelser som du ikke kan styre over.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap