Er det noen som driver med malawi i stavanger/rogaland?

Jeg holder på (eller har nettopp begynt) med Malawier.
Men har fått ett inntrykk av at det er få i området som faktisk driver med disse.
Derfor starter jeg denne tråden her for å se hvor mange som faktisk har Malawi biotopakvarium. Og hvem som driver med oppdrett av div. Malawi.

Håper at det blir en del som vil skrive om hvor i rogaland de bor og hvilke malawi de har og driver oppdrett på.
Hei.
Her i Rogaland er det nok fleire.
Hehe, var til og med ein på Norge Rundt for ikkje så lenge siden.
..ein som har meir peiling på Malawi enn dei aller aller fleste.
Har ikkje hat kontakt med han sjøl, men han får temmelig gode skussmål her på Haugalandet.

Sjøl så har eg fått den store interessen for malawi i sommer.
Du ser på akvariene mine kva eg har.
Bor i Haugesund.
hehe. du som er intr. i mine 4 melanochromis?

De som jeg har hatt noe kontakt med fra Rogaland bor i haugesund.
Men, jeg har bare truffet en her i Stavanger som har den "store" interessen for Malawi. Det var han jeg kjøpte melanochromisen av. Bortsett fra han har jeg bare "møtt" folk som har golden.

Derfor ønsker jeg på en måte å "oprette et slags kontaktnett" mellom de akvaristene i Rogaland som driver med Malawi. Det gjør kjøp og salg av f.eks. malawi noe enklere, forhåpentligvis. Pluss, det kan være en fordel å ha noen i "nærheten" som kan evt. hjelpe til med div. ting ang. malawi.
Hehe, ikkje som eg kan huske, men kan godt hende.
Har hukommelse som ein guppi og ferta rondt ein del her inne på akvaforum.

Einaste eg trenge no derimot er ein Melanochromis cyaneorhabdos.

For tiden har eg det store akvariet oppe i ståvo, og tre stk i reol på vaskerommet nede, samt det lille med demasoni-yngel på hobbyrommet nede.

Om en stund blir det et nytt et på det nye badet i kjellaren, og sette nåken av artane fra akvariet i ståvo ned i dette.

Men i første omgang så vil eg sette inn et ekstra på kar på omlag 100 liter hvor yngelen vil flyttes over i når de blir større.

Hvilke arter har du da?
Ser bare på min annonse her på AF at du meldte din interesse.

Jeg har for tiden 6 golden. (Nå regner jeg ikke med Mel. Maingano'ene)
Har bestillt 6 Ps. Socolofi og 5 Hongi, de kommer i morgen. Gjett hvem som gleder seg.

Ellers er jeg på jakt etter Pseudotropheus sp. Acei. Har snakket med en som har yngel av disse, men bor i Haugesund.

Det er disse fire artene jeg kommer til å holde i mitt 240 liter inntil jeg får ett nytt og større kar senere.

Skal også prøve å holde oppdrett på disse, om jeg klarer da. Har noen kar stående disponibelt som spytte/oppforingskar.
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap