Har lyst på gress..

Har litt lyst på gress i mitt akvarie, så lurte jeg på om det er noen typer som er lettere enn andre? og er co2 ett must?

Eleocharisartene burde kunne gå greit uten Co2, eventuelt kan du kjøpe deg en liten flaske med Easy Carbo slik at plantene har en karbonkilde.
Easy Carbo har jeg aldri hørt om, noe du bruker selv?

Og hva er forskjellen på di 2 øverste?
Acicularis blir høyere enn parvula.
Easy Carbo bruker jeg selv til å håndtere alger i nyoppsatte og forsømrede kar..
Det er en flytende karbonkilde som er lett tilgjengelig for planter.
Har du en link hvor jeg kan få kjøpt dette?
Vil ikke algene blomstre opp ved bruk av dette?
Har endel trådalger og rødalger for øyeblikket.. eller moderate mengder, men jeg ser dem for å si det slik.
Easy Life Easy Carbo er hele produktnavnet, dette fungerer også som ett algicid. Det vil mao sørge for mindre alger.
Har sett at de har det på Buddy-butikker.
Men dette vil vel ta knekken på reker?
Nei, reker tåler dette bra.
men kunne bare finne det en plass på nettet, og det var i utlandet..
hmm
Hva med sagitaria?
hva med sagitaria subulata (ikke sikkert på stavelsen) ...danner et slag gressaktig teppe i bunnen av akavariet. veldig enkelt. ikke så krevende med lys og co2 tilførsel. jeg har det i mitt 450 litter og det var ikke så lenge siden jeg plantet 4 stikker (yeah 4 stk ikke potter) i karret (for 3-4 mndr siden) og nå er de for mye å telle =)

akvriet mitt som har bare 1.9 watt/gal så de vokser ikke så langt (3-4 cm). Men jeg har hørt at de vokser lengre enn de jeg har hvis det er mye lys.

anbefales!

det er veldig let å få tak i dem...det er bare å bistille fra din nærmeste akvarie butikk. Selv bestiller jeg planter fra dyrego og får dem etter en uke!
da tror jeg kanskje jeg skal følge ditt råd å heller bare drite i hele co2'en
årker ikke rigge skikkelig co2 utstyr, eller blande satser selv.

men det hadde vært fint å visst hva den planten egentlig heter, for jeg kunne ikke finne noe i databasen
hmm.. har du lyst å ta bilde av akvariet ditt og vise hvordan "plenen" din er?
Da har jeg lagt inn bestilling på 4 liter Easy Life Easy Carbo

Så nå er jeg spent på om det er så vidunderlig som det sies.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap