Tetra tec 400/600 eller eheim ecco til 30 l

Hei

Hva vil dere anbefale til en 30l av følgende filtere;
Tetra tec 400
Tetra tec 600
Eheim ecco

Gjerne info om hvor stor forskjell det er på TT 400/600 tas i mot med takk..

Ps vet det er "overkill", men synes det er fordel med store filtere..
Ingen som har noen meninger om dette?!
Nekter jeg å tro
Tror nok uansett hvem du velger så blir du nok fornøyd. For over kiil er det all tilfelle

Selv hadde jeg godt for et innvendig fluval 2+ med blåfilter, evt en sirkulasjonspumpe med blåfilter da.
blir det ikke en liten orkan i den 30 literen med en så stort filter?
Forskjellen på spesifikasjonene til Tetra Tec'ene kan du se på her:
http://relaunch.tetra.de/tetra/go/EB6E4F6D15C55F9A8D229E4E478584FF/?lang_id=1

Eheim Ecco'en synes jeg var så plundrete å åpne/ lukke ved rens at jeg kvittet meg med den, så den kan jeg i alle fall ikke anbefale.

Det kommer jo også an på hva du har tenkt til å bruke akvariet til.
Til normal bruk ville jeg nok valgt minste tetra tec'en, men til strøm-elskende maller hadde jeg garantert gått opp ett hakk.
Liz H
Forskjellen på spesifikasjonene til Tetra Tec'ene kan du se på her: [URLBLOCK1] Eheim Ecco'en synes jeg var så plundrete å åpne/ lukke ved rens at jeg kvittet meg med den, så den kan jeg i alle fall [I]ikke[/I] anbefale. Det kommer jo også an på hva du har tenkt til å bruke akvariet til. Til normal bruk ville jeg nok valgt minste tetra tec'en, men til strøm-elskende maller hadde jeg garantert gått opp ett hakk.


Takk for svar..
Har hørt flere klager på eccoen, men har en selv og synes ikke det er noe heft med åpning/lukking..
Så på linken at den minste løfta bare 60 cm og det blir kanskje litt lite, bortsett fra det virka den jo passende..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap