Hvilket mallefor gir mest valuta for kr?

Vil gjerne ha tips av en eller to "mallefolk" på hvilket malle for en får mest for kr?!
Har brukt mange forskjellige typer for og alt går ned på høykant, så må jo stadig kjøpe nytt for. Men er ikke lett å sammenligne pris på de ulike tablettene siden noen oppgis i L, noen i gram og atter noen i antall.

Noen som vet (helst på nett) hvilket merke som er billigst (evt også hvor en kan få kjøpt det)..
Det er omnivore maller du mener? Ikke rent algeetende som da altså er herbivore maller? Eller kjøttetere (carnivore)?
Om du kjøper på nett og i stort kvanta så kommer du billigere ut av det, enn å kjøpe små bokser hele tida.

Den over er ca en liter +, da 400 tabletter selges i 250ml bokser. Dette er grøntfor.

Tablettene over er for malle som spiser både grønt og kjøtt

Tablette over vil jeg si passer til grøntfor og tre etende maller
http://www.tropefisk.no/shop/jbl-novofect-3200-17998p.html

Det tror ikke jeg er så værst pris

Har du sikkert sett på selv
Men i da forhold til mye i butikk en liten boks med kanskje 100 stk koster jo rundt 150 kr Det er jo faktisk 1,50 kr pr tablett

Denne har 3200 og koster 550 kr og ligger på rundt 0,16-0,17 kr pr stykk

Så store mengder lønner seg
Samlern 2008
http://www.tropefisk.no/shop/jbl-novofect-3200-17998p.html Det tror ikke jeg er så værst pris :D Har du sikkert sett på selv :D Men i da forhold til mye i butikk en liten boks med kanskje 100 stk koster jo rundt 150 kr :D Det er jo faktisk 1,50 kr pr tablett Denne har 3200 og koster 550 kr og ligger på rundt 0,16-0,17 kr pr stykk :D Så store mengder lønner seg :D

Hmm tropefisk var jo veldig billig på dem med 3200 tabletter da, de tar jo det samme for det som webzoo tar for 1800 tabletter. Nesten så jeg tror at det er en skrivefeil et sted. For på alle andre størrelser er Webzoo billigere hehe
Er til ancistrus sp, så ikke corryer denne gangen Mona

Handler jo store kvanta jeg, men saken er jo problemet med å sammeligne L, antall og gram spes når en ikke har de i hånda..
http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=261&produktid=2099&Navn=11.%20Aquatic%20Nature&HKatID=18

5,5 liter er jo en halv 10 L bøtte med tabletter ...
Denne hadde kanskje jeg godt får kommer jo litt ann på fisken men
analysen er vel ikke så værst :P hehe

Burde iværtfall være over 3200 tabletter der :P
Her raser det inn tips fortere enn jeg rekker svare..
Takk skal dere ha, var faktisk ikke klar over at det gikk ann å få de i så store kvanta hos webzoo..
Velger å skylde på den elendige søkemotoren inne på sjappa
Den 5,5 l virka jo være råbillig, selv i forhold til webzoos eget for de sier skal være best til storforbrukeren..

Åssen er tablett størrelsen på det iforhold til novo fect?
Don Herland
Her raser det inn tips fortere enn jeg rekker svare.. Takk skal dere ha, var faktisk ikke klar over at det gikk ann å få de i så store kvanta hos webzoo.. Velger å skylde på den elendige søkemotoren inne på sjappa ;) Den 5,5 l virka jo være råbillig, selv i forhold til webzoos eget for de sier skal være best til storforbrukeren.. Åssen er tablett størrelsen på det iforhold til novo fect?

Er flott med et aktivt forum vettø hehe
Tablettene tror jeg bare du må ta se og føle på hehehe
og se hvor fine de er

Er vel ikke størrelsen som teller :P
Samlern 2008
Tablettene tror jeg bare du må ta se og føle på hehehe og se hvor fine de er :D Er vel ikke størrelsen som teller :P

Nei sier noe der

Fant et bilde og de så like ut som de andre, grunn til jeg spurte er at pleco tablettene ofte er større og har en litt ufo form og disse skal bli fora gjennom en forautomat.. Men er jo bare å justere åpning det da
Hvis det er store mengder fisk du skal fore opp vil jeg anbefale å bruke hermetiske erter som hovedfor. Billig og godt

Kombinerer du dette med malletabletter med spirulina får du friske store fisk.
Bruker stort sett dette til mine maller:

Hikari Algae wafers 1000 g 29,29 €
Tetra TabiMin Tablets 4000 Tab. 28,02 €
TetraWafer - Mix 1000 ml 24,28 €
JBL Novo PlecoChips 1000 ml 18,11 €

TetraPro Crisps 10 l 43,91 €
TetraPro vegetable Crisps 10 l 43,91 €
TetraDiskus staple food 10 l 55,12 €
O.S.I. Spirulina flake 1 kg 48,20 €

Jeg forer ikke mallene med flakforet eller tetra diskus, men de får nå tak i det som ikke blir spist opp. De små hyperancistrusene for jeg i alle hovedsak på TabiMin.

I tillegg bruker jeg,
Wardley Premium Shrimp Pellets 1,3 L 1 160.00 kr.
Plussmedlem
Samlern 2008
[URLBLOCK1] 5,5 liter er jo en halv 10 L bøtte med tabletter ... Denne hadde kanskje jeg godt får kommer jo litt ann på fisken men analysen er vel ikke så værst :P hehe Burde iværtfall være over 3200 tabletter der :P

Jeg anbefaler ikke denne. (Ikke over 3200 tabletter i første omgang )
Har den selv...en stor boks...lurer på når den blir spist opp...
Disse tablettene blir stort sett liggende igjen. Ancistrusene mine spiser det ikke, ei heller L134 og L144.
Takk for svar..
Da regner jeg med jeg prøver en liten boks med den jbl pleco og ser åssen det faller i smak..
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap