Hvilken malawi er dette ?

Har kjøpt de to fiskene dere ser på bildene. Lurer veldig på hvilken fisk det er. De er vel fra Aulonocara-gruppen, men finner di ikke i back to nature boka mi. Noen som kan hjelpte meg her ? Om det er noen som vett hvor store de blir så hadde det også vert kjekt å vite

[External Image]

[[External Image]
Likner Aulonocara jacobfreibergi -"Malawi Butterfly" 14 cm for hanner
Som nevnt i tråden over er dette en han og hun Aulonocara Jacobfreibergi
"Otter point" (også kalt "Malawi butterfly") Det kan også være en "Eureka"
som er en selektivt avlet "Otter point". (for å få rødere individer)
Uansett et meget flott par du har fått deg der.

Mvh. bjolle
Takk for svar Det ser ut til at hua tygger allerede Har bare hatt de en uke. Ser at de ikke er noen bilder av den i fiskedatabasen. Tror dere disse bildene er gode nokk ?
Bildene er veldig fine og skarpe så forutsatt at det er Malawi Butterfly vil jeg (uten å være ekspert) anta at de vil være mer enn gode nok for fiskedatabasen
Det ligner på jacobfreibergi ja, ihvertfall hannen. Hunnen er litt vanskelig å se. Har hun en rødlig stripe helt øverst på ryggfinnen?
Hunn har litt rødt i tuppene på ryggfinnen, men ikke mye. Det er også en svart stripe på den. Ser ikke noe rødt på det bildet her på AF. Skal se om jeg får tatt et bedre bilde. Får ikke håpe at det er kryssninger på gang her nå Gi meg 15 minutter
Her er noen flere bilder.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Synes det ligner på "Eureka" i følge bildene på denne siden:
Eureka
Hmmm ja, men hannene på denne profilen har helt rød anal finne. Det har jo ikke min
Noen som kan bekrefte om hua er en jacobfreibergi eller ikke ?
jeg synes den ser helt lik ut på hunnen som er avbildet i "back to nature -Malawiciklider", Jacobfreibergi fra Otter-øya.
Ja den gjorde jo det. Da er det sikkert den. Etter at jeg fant ut at det var jacobfreibergi glemte jeg å se i boka :P Takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap