Pleco problemer

Overtok et akvarie med ciklider + 2 stk pleco . Disse to slet veldig med å få tak i mat under foring, da ciklidene er fryktelig glupske. Det var også for liten plass til fiskene, så de endte opp med å bli mobbet og skikkelig møllspiste. Jeg så at de sang på siste verset, så jeg fikk flyttet de over i et 64 l. karantenekar. Tynn og lurvete, med innovermage og gjennomsiktig avføring.
Meningen nå er jo å fóre de opp så de kommer seg til igjen, men de vil jo ikke spise! De spiste litt i begynnelsen, og finnene vokste ut igjen, men nå ser det ut til at de sultestreiker.
Usikker på hvor jeg skulle poste dette, da spm kan ha både med sykdom, vannverdier og foring å gjøre. Men nå trenger jeg i alle fall råd til hvordan jeg skal få de til å spise igjen! Prøvde å gi de rosenkål og mais uten reaksjon. Fórtabeletten lå urørt dagen etter.

Tenkte først at det kunne komme av for høy no2 i et kickstartet kar. I går da jeg sjekket vannverdiene lå de på 0 no2, men ph er alt for lav -under 6.2 . Kh ikke målbar. Hadde oppi natron for å heve kh + ph i går kveld før jeg la meg. Har ikke fått målt nye verdier enda.

Hva skal jeg gjøre? Kan hyppige vannskifter og slikt ha stresset de slik at de ikke orker å spise?
Da jeg kom hjem fra jobb var den ene plecoen død. Nå spørs det om jeg klarer å berge den andre. Ph er steget til 6,8 siden i går. Lurer på om det har blitt for mye for den fisken som døde, eller om det var pga sult.
Hva i all verden kan jeg gjøre for den fisken som er igjen??
Hvordan få i gang magen og få i den næring? Dette begynner å haste, synes den som er igjen ser enda tynnere ut enn den som døde!
Glemte å skrive at de har hatt tynn, gjennomsiktig avføring siden de gikk sammen med ciklidene.
Tilfeldig bekjentskap
© Rob Harrison
Reklame for plussmedlemskap