Varmekabler

Lurer på disse varmekablene som selges til akvariumbruk, er dette en spesiel type kabel, eller hva skiller disse kablene fra ordinære varmekabler?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sliter med å finne varmekabler under 100 watt. 50-60 watt er passe til mitt bruk, og da er jo kablene til akvarium perfekt. Planen er å støpe disse ned i ett gulv i ett hundehus, og bruke gulvføler, noen som ser noen tekniske utfordringer med disse kablene til mitt bruk?
Noen som vet om de kablene som er beregnet for 230 volt har jordet støpsel?
Tviler sterkt på at det vil by på serlig problem å bruke slike varmekabler, og tror nok i forbindelse med norsk lovgiving i elsikkerhet at alle kabler vil ha jordet støpsel. Jeg ville kanskje valgt selvregulerende kabel (den man bruker til vannrør ) istedet, da er det bare å plugge i og ferdig med det ( regner med du kun er ute etter at bikja ikke skal fryse fast :P)

Meiner at grønt fokus sell slike kabler.
Eg kjøpte en varmekabel en gang på 50w som eg la ned i ei isoporkasse og hadde sand over. Skulle bruke det til å plante blomsterfrø på vårvinteren.
Meiner det va Grønt Fokus eg kjøpte den.
Det finnes både lavvolts varmekabler og 230-volts varmekabler. Selv har jeg bare brukt de på 230 volt. Disse kommer med Euro-plugg, altså ikke med jordet kontakt. Webzoo fører blant annet disse kablene på 50W. Hvordan disse er å støpe inn i betong vet jeg ikke, de fungerer i alle fall bra under sanden
Jeg har bestillt de kablene som du linket til Hans, at det ikke var jording var ett skudd for bauen. Burde selvfølgelig ha sjekket mere grundig før jeg bestillte.

Hm hm hm, snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv, vet ikke helt om jeg tør å bruke disse kablene, synes det virker direkte farlig uten å kunne ha disse på en kurs med jordfeilbryter.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap