Toppglass - glass

hei, er det noen som vet hvor man får billigeste glass å bruke til toppglass?? å hvor tykt bør glasset være?? trenger jo ikke være spesielt "bra" glass til dette? så lenge det er gjennomsiktig så holder vel det? er vel for det meste for å holde litt på fuktighet..?? å hvor tykt bør glasset være når man har fisker som kan "hoppe" litt.. har en arowana som er relativt liten ennå, men den vokser jo hele tiden.. da er jeg litt i tvil om det holder med noen gamle vindusruter for eksempel.. 8-)
Om karet ikke er så stort, så holder det med 3mm til dekk glass, er det jeg har kjøpt til mine reol.
Dette skaffes lett fra en glassmester.
Hvor stort er karet?
Tykkelsen kommer jo an på hvor stor åpning dette skal ligge over.
Når du nevner Arowana så bør du hvertfall ha 6 mm.
Om du skal ha planter i karet så bør du være nøye med glasset. Et matt og dårlig glass slipper lite lys gjennom, og da nytter det lite med planter.
heisann, å tusen takk for svar 8-) karet er på 720ltr så jeg burde vel gå for minimum 6mm?? noe planter synes jeg det skal være så hvilken prisklasse sånn ca snakker man om her da??
Da ville jeg nok gått for 6mm minst ja, men høre me glassmesteren så har de ofte peil på hva man trenger
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap