Litt usikker jeg.
jeg er helt nybegynner når det gjelder akvarie fisk og lurer på om mine er syke.
jeg har en gullfisk,en slørhale, tre guppy og en malle(hadde også ti bittesmå tetra med de ble spist av gullfisken)
de har begynt å oppføre seg rart, gullfisken har fått masse prikker på finnene(ikke på kroppen) og den og slørhalen(ikke hvite prikker) ligger endel på bunnen å slapper av de er forsatt veldig sultene og virker egentlig ikke syke(så fort du banker litt på glasset så svømmer de rundt som vanlig).
to av guppyene ligger også endel på bunnen men de ser vel egentlig gravide ut(har blitt plutslig stor rundt magen)den siste som jeg tror er hannen er aktiv og livlig i vannskorpa og leker rundt.ingen av de har hvite prikker.
har lest litt her inne om hvitprikker og da står det at de får det på kroppen også men så leste jeg at gullfisken får det også i leksesong så da ble jeg jo egentlig ikke noe klokere.gullfisken har hatt prikker nå en ukes tid uten at noen andre har fått det,er heller ingen som har dødd.
er det noen som kan hjelpe meg?hvis de er syke så må jeg jo få tak på medisin
jeg har en gullfisk,en slørhale, tre guppy og en malle(hadde også ti bittesmå tetra med de ble spist av gullfisken)
de har begynt å oppføre seg rart, gullfisken har fått masse prikker på finnene(ikke på kroppen) og den og slørhalen(ikke hvite prikker) ligger endel på bunnen å slapper av de er forsatt veldig sultene og virker egentlig ikke syke(så fort du banker litt på glasset så svømmer de rundt som vanlig).
to av guppyene ligger også endel på bunnen men de ser vel egentlig gravide ut(har blitt plutslig stor rundt magen)den siste som jeg tror er hannen er aktiv og livlig i vannskorpa og leker rundt.ingen av de har hvite prikker.