Sølvi sine coryer og litt til :) (side 113)

Jeg tenkte kanskje du skulle en tur til Vikhammer igjen. I så fall hadde vi kanskje møttes der. Det er nemlig dit jeg skal når jeg reiser bort igjen.
Blir nok ikke der i første omgang ,selv om jeg er helt syk etter å komme opp dit å få treffe babyen. Hadde vi hatt hundepasser nå, så hadde vi vært det oppe for lengst.
Men siden det er langt å kjøre og vi ikke kan ha hunden boende der pga. husverten ,så må vi bare vente litt til

Men kanskje vi treffes der en annen gang ,det hadde jo vært artig
Har nevnt før og vært litt oppgitt over disse Adolfoiene som ikke klarer å levere befruktete egg. Blandt annet i går ,sto å så på 2 ubefruktete egg og tenkte ,skal dere aldri få noe til
Men et og annet gullkorn klarer de visst likevel for plutselig ser jeg en bitte liten tass bevege seg over sanden
Har en fra før som nå er 1,5 cm så det skjer ikke ofte nei. Så får bare håper de lærer litt etterhvert ,greit når de vokser opp av seg selv ihvertfall. Har ikke foret med noe spesiellt ,discusbits og mygglarver ,men den er god og rund rundt magen ,så får tydeligvis i seg mat likevel
Så flott at full red endlers har slått seg skikkelig til ro hos deg, jeg regner med at Japan Blue gjør det samme Det er så ålreit å kunne ha noen slike livlige fargeklatter i karene, kan jo bli litt ensformig med bare cory på bunnen.
Rita Revestrek
Så flott at full red endlers har slått seg skikkelig til ro hos deg, jeg regner med at Japan Blue gjør det samme :) Det er så ålreit å kunne ha noen slike livlige fargeklatter i karene, kan jo bli litt ensformig med bare cory på bunnen.




Satser på at de blå også begynner å produsere om ikke så lenge,får mye skryt for begge disse fargevariantene på Endlersene. Har forresten talt over 20 yngel nå så veldig happy
Måtte bare le da jeg så inn i Adolfoi-karet i sted. Først så jeg bare oppgitt på noen ubefruktete egg.Men så så jeg plutselig en eplesnegl som kom glidene over sanden og på toppen hadde den et egg ,tilogmed et befruktet et
Må si det var et tryggt og godt sted å legge egget så det ikke ble spist
Tror forresten det er et par egg til som er befruktet ,så kanskje de nå begynner å få teken på det.

[External Image]
Enkelte coryer har det med å skyte på alt som rører seg. Det er ikke første gang jeg ser bilde av snegle med coryegg på. ;-D Det er like morsomt hver gang.
Ja det er mye gøy med tilng som skjer i karene våre

I dag er det siste finpuss og klargjøring av div. kar ,fiskemat skal settes klar mm.

Så i morgen går turen over fjellet og videre til danmark, kvir meg til reisen men gleder meg til å komme frem

Du må ha en riktig god ferie
Da er jeg hjemme igjen etter å hatt noen avslappende uker i Danmark,godt å okke gjøre noenting,bare ta dagene som de kommer.Hunden var iallefall veldig fornøyd med masse turgåing og oss rundt seg hele tiden

Her hjemme ser det ut til å ha gått noenlunde bra .Mistet en sp. black og en Adolfoi,den sorte har sett tufs ut lenge så det var ikke uventet.Men Adolfoien vet jeg ikke hva som har skjedd.
Noen små yngel av Full red Endlersene ser også ut til å ha forsvunnet men mange igjen ennå heldigvis. Eggene til Adolfoiene og C121 ser ikke ut til å ha blitt noe mer av ,ser ihvertfall ingen yngel.
Men det ble født noen små Japan blue Endlereser ,så det var jo kjempegøy
i dag går dagen med vannbytter og skjekking av kar og fisker. Noen har nok blitt litt slankere etter å ikke ha fått så mye mat i disse ukene ,så nå blir det god foring på de
velkommen hjem håper du har hatt det kjekt!

denne og kommende uke bor jeg hos min onkel og passer hundene mens de er i syden.
så i dag måtte jeg hjem å ta et vannbytte. ser stadig lekstendenser hos aeneusene og pandaene, så gleder meg til neste helg når jeg kan komme hjem å se de for fullt!

så bra det stort sett har gått greit med fiskene dine da! er jo litt kjipt å miste når man er på ferie, jeg har jo tydeligvis mistet mange klovner, har abre 5 av de orginale 12 igjen men heldigvis av hvert kjønn da! så håper på lek på de nå som de går i 20 literen.

Takk skal du ha ,har hatt det kjekkt selv om det hadde vært greit med litt mer sommertemperatur og sol.

Det er alltid trasig å miste fisker, men det er dessverre sånt som skjer innimellom,trist med de fine klovnekilliene dine . Så håper du får oppdrett på disse pluss coryene ganske snart.


222 literen nede i gangen ser litt stusslig ut for tiden.Her har det grodd over med planter stort sett hele tiden, men nå ser det ikke så bra ut.Grunnen er nok at timeren på lyset ved en feiltagelse har blitt slått av når vi var vekke ,så nesten 3 uker uten lys har nok satt sitt preg.
Lotusen som alltid har stått så flott ,er nesten ikke til å kjenne igjen. Men har en liten mistanke om at kanskje de Garrafiskene jeg satt inn like før ferien ,har forsynt seg litt her. De skulle liksom ta penselalger ,men ser ikke så veldig stor forskjell egentlig.Men skal ikke klage så altfor mye for roten som fikk en skikkelig overhaling ,er fremdeles helt fin .Det er i grunnen bare litt på bakveggen og utblåsrøret som har litt nå og det går an å leve med så lenge det ikke blusser opp for fullt igjen.

Er det møte i Akvarieklubben no i august?
Det er det ,så bare å stille opp,har ellers bestillt noen sverddragere av dere

Har fått noen nye saltvannsfisker i hus ,en Scopas (igjen ) en hvitbrystet kirurg og en sommer fuglfisk. ikke noen av de som sto på listen min og egentlig ikke fisker som passer i karet vårt men tar sjansen likevel. Kommer med mer info og bilder i morgen regner jeg med.


[URL=http://sgullaksen.blogspot.][/URL]
Så kommer det bilder av nykommerne, først en Scopas(kirurg), så en sommmerfuglfisk og til slutt en hvitbrystet kirurg.

Begge kirurgene blir egentlig for store til mitt kar ,så satser på at de vokser sent. Foreløpig har de god svømmeplass og masse steiner og huler å svømme inn og ut av.
Den hvirbrystete kirurgen er kjent for å tiltrekke seg hvitprikk ved den minste forandring ,så den blir en utfordring. Så langt ser den veldig bra ut ,ingen prikker ved overgang til nytt kar så håper det fortsetter.
Sommerfuglfisker er kjent for å nappe på koraller .så her må jeg bare følge med . For øyeblikket er det ingen hardkoraller i karet ,kun mykiser ,håper den lar de være noenlunde i fred.

I allefall ,håper det når går bra med kirurgene,dette blir siste sjanse ,hvis ikke kommer det ikke flere kirurger i mitt kar .

[External Image]



[External Image]

[External Image]
Stilige altså! er heldig du som har saltvann!

hvordan står de til ellers nede hos deg da? har vært litt stille i det siste ( men du var jo på ferie også da) ;P

utrolig flott fisk du har fått deg. Sterke klare farger.

Gjerne oversiktsbilder over karene dine igjen Sølvi. (kommer og forlanger). hehe


Espen
Går bra her ,bare litt mye å gjøre for tiden etter at vi kome hjem fra ferie.

Er veldig fornøyd med fiskene så langt ,virker veldig friske og fine og spiser godt. ga de nettopp artemia og da var det fest skal jeg si

Skal prøve å ta noen oversiktsbilder av karene og oppdatere i profilen min samtidig. Men synes dette er vanskelig spesiellt saltvannskaret. Vet ikke om det har noe med den sterke sirkulasjonen å gjøre ,men får ihverfall ikke noen gode bilder av det.

uansett,så blir det vel litt mer aktivitet nå som høsten er på vei.

Håper dere finner veien til akvarieklubben på onsdag,hadde vært kjekkt om mange hadde kommet og vi kunne fått klubben "oppegående" igjen med mange medlemmer
Det er veldig kjekkt med en klubb der man kan komme et sted og bare snakke fisk uten at noen ser rart på en
Det var da et helt fantastisk mønster på den sommerfugl-fisken!
Et lite naturens kunstverk
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap