Sølvi sine coryer og litt til :) (side 115)

Kanskje det kan forklare att vi ikkhe har sett snurten av sånt i våre kar da. Vi har jo hatt ein del levendefødere i våre..
Det kan jo godt tenkes,veldig glad jeg fikk kjøpe disse av dere
Nydelige fisker syns eg også. Nett no så holder Hannen på å flørte så da er det nok noen nye som er kommet til verden. Satte den store tangen ned i karet så no får dei plass til å gjemme seg på også..
Sliter litt med Endlerene for tiden

I dag oppdaget jeg noe hvitt på finnene til den en Japan blue-hunnen,ser ut som små soppflekker, men er ikke helt sikker. Medisinerte iallefall med både Esha2000 og Esha Exit ,så får jeg se om dette hjelper.

Fant heller ikke igjen den ene hannen i dag og den var helt flott i går kveld,så den skjønner jeg ikke.

Har og mistet en hun av Japan blue og en Full red,etter fødsel har de bare blitt veldig tynne for så å dø.

Så hva som skjer aner jeg ikke ,de går i forskjellige kar ,så litt rart dette her.

Trenger litt tips om noen har ?
Kan det være den innmarie parasitten som guppy ofte får (endlers er jo nære slektninger)? I så fall er det medisin mot innvollsorm du trenger. Hvis du ser at de får litt pilspissform på finnene, er det nok denne.
Usj ,høres ikke bra ut ,ser ikke noe pilspissform ennå ihvertfall .Dette hadde jeg jo på noen coryer for noen år siden,så hadde nok lagt merke til hvis det lignet på det.
Får følge med og se om det endrer seg.
Vi likte de du hadde så godt att vi venter no på fisk fra denne damen her

http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=52433

der stod det noe om mark. er dette noe alle fisker kan få.
Mark kan vel alle få regner jeg med men første gang jeg har lest om Endlerser som selges ferdig behandlet med ormekur .Trodde ikke man gjorde dette uten at de hadde det .Selv er jeg vekdig forsiktig med medisinering hvis det ikke er helt nødvendig.
Men nå ser jeg mine litt an og hvis det ikke blir bedre med avmagringene ,så må det vel en ormekur til
Guppyer (og dermed også endlers) er dessverre ganske utsatt for dette problemet. Utmagring kan definitivt være et symptom, siden det er parasitter det er snakk om.

Jeg må forresten nevne at sumpa som jeg kjøpte av deg for noen år siden, fungerer strålende! Det er så utrolig deilig å ha fått satt igang den! Det har gått langt mer knirkefritt enn jeg fryktet. Jeg syntes det hørtes veldig skummelt ut med vann som skulle renne ut av karet mitt på den måten, men det er jo (i hvert fall så langt) helt udramatisk.
Æsj og usj liker ikke sånt
Noen medisin som er å anbefale?
Har Wormer plus liggende, men vet ikke om den hjelper på dette ?


Bra at sumpen fungere greit
Var også veldig skeptisk til sump og overrenning den gang vi startet med dette og ,men det fungerer helt fint heldigvis.
Ok da prøver jeg den hvis de ikke blir bedre etter endt Esha-kur.
Synes forresten at de hvite flekkene var bedre ikveld
Så var Trondheimsbesøket over og jeg må si jeg føler meg litt tom for øyeblikket,skulle så gjerne hatt de her mye lenger.

Men du verden hvor godt det var å se de igjen og å møte barnebarnet for første gang. Hun er bare helt nydelig og blid og snill

Heldigvis vil det ikke gå like lenge til neste gang vi sees da barnedåpen skal holdes her i Fjell kirke.



Ellers fikk jeg en gledelig overraskelse ida jeg sto opp i dag ,Weitzmaniene hadde lafgt egg for første gang på lenge. De ser så langt ut til å være fine ,gode egg ,så satser på at det kan bli noen yngel her ja. Det gjenstår jo selvfølgelig om disse vil klekke ,dette er jo et problem jeg har hatt med disse eggene. Skallet blir nemlig for hardt og yngelen klarer ikke komme seg ut av det,krysser fingene at alt går greit denne gangen.

Ellers har det klekket "hele" 4 Sterbai-egg og disse koser seg i en liten plastboks på kjøkkenet.Har og hatt en kopp med artemia til klekking den siste tiden (enkelt og greit) så Adolfoi-yngelen og Sterbaiene får litt ekstra i kosten
Gratulerer!! ^^

Håper du får de til!!
Det håper jeg og Emil , Weitzmani er absolutt en av mine favoritter,nydelige farger og kontraster på de når de trives .En cory som heller ikke er så vanlig å finne i butikker og hvis man skulle være så heldig ,så koster de flesk.
Men akkurat det bryr jeg meg ikke så mye om ,synes bare den er utrolig flott
Jeg er fortsatt litt nysgjerrig på hvilken gate de bor i på Vikhammer.
De hadde de på sentrum zoo til 199,- per stk, så det er noen dyre fisker, spesielt når det er en flokkfisk

Sender brenneslene idag så fort mamma kommer hjem med bilen fra jobb
Kan du gi en tilbakemelding på hvordan de liker det!
Inger Anne
Jeg er fortsatt litt nysgjerrig på hvilken gate de bor i på Vikhammer.


Kongshaugvegen
Emil Engø
De hadde de på sentrum zoo til 199,- per stk, så det er noen dyre fisker, spesielt når det er en flokkfisk ;) Sender brenneslene idag så fort mamma kommer hjem med bilen fra jobb :) Kan du gi en tilbakemelding på hvordan de liker det! ;)



De er dyre ja så 199 kr. er egentlig ikke så gale tross alt,har sett de dyrere enn det.

Skal nok gi deg tilbakemeldig,spent på å teste ut dette foret.Men du må gi meg summen så jeg kan overføre pengene til deg.
Ja sender summen etter jeg har sett hvordan vi kan få sendt det.

Kun 25 gram fylte en vanlig stor bakebolle så det er en del!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap