Sølvi sine coryer og litt til :) (side 116)

Er det der de bor? Det er faktisk noe eldre bebyggelse. Det har vært hus der så lenge jeg kan huske - og det sier ganske mye. Veldig mye av det som er bygd i området er nemlig bygd så seint at jeg kan huske hvordan det var der før husene kom. Jeg vokste opp i byggefeltet som ligger ovenfor barne- og ungdomsskolene og håndballhallen. I sin tid var det det eneste byggefeltet oppe i åsen. På folkemunne kalles det selvsagt "gammelfeltet". Håpet er jo at jeg skal flytte tilbake igjen dit en gang. Dersom økonomien tillater det, blir det nemlig så jeg kommer til å overta huset der når foreldrene mine faller fra (måtte det bli lenge til!). Jeg kan forøvrig også informere om at det som kalles "nyfeltet" etterhvert også hører til blant de eldre delene på Vikhammer.
Artig å høre

Det er et flott sted, men dessverre er ikke leiligheten så veldig godt holdt,mange mangler og huseier umulig ,så håper de kommer seg vekk derfra ganske fort . Ikke bra for små barn å vokse opp i et hus med masse fuktighet
Fuktighet er skummelt, men mindre den befinner seg trygt i akvariene ;o)
Kunne ikke sagt det bedre selv he he
I dag står det bøtter og kar overalt ,holder på å flytte rundt på div. fisker.

De grønne laserne ssom går i langkaret (kaller det bare det) skal få komme ned i 222 literen i hallen og C121 som går der skal opp i langkaret. Sp.black skal fremdeles være der ,men Japan blue Endlers skal over i et eget kar.
Hadde jo håpet at de skulle være der som små fargeklatter,men etter å ha mistet endel av de prøver jeg et annet kar. Ser ut til at jeg ikke klarer å holde ph og gh høy nok for de der de går nå

De grønne har jeg klart å fange og går nå i et plastkar enn så lenge.

Så nå er det å begynne å tømme 222literen for røtter mm, .Kvir meg virkelig til dette , men det nytter ikke å forsøke å fange de men alle de gjemmestedene som er der.

Endlerene står til akklimatisering og skal snart få komme over i sitt nye kar ,håper og krysser fingrene for at de trives bedre der.
Sa var arbeidet gjort ,nå er det til å finne huset igjen etter alt vannsøl og rot


Tok også å flyttet noen Chili-rasbora som gikk i karet med Weitzmaniene over til Endlersene.Har et fødekar med eggene til Weitzmaniene flytende her i håp om at de skal klekke. Da kan de svømme ut av rillene i karet og forhåpentligvis vokse opp i foreldrekaret.Har og hatt litt mer eikekløv oppi så det blir litt skjulesteder.Så nå er jeg veldig spent på om de klarer å klekke,det var forresten bare 2 av ca. 40 egg som var ubefruktet,så det var jo kjempebra.

Tok også ut 2 voksne Venezuelanuser fra leksgruppen min når jeg først hadde tatt ut alt i karet. Disse har jeg tenkt å selge sammen med noen ungfisker siden jeg ikke har nok ungfisker til å selge som en gruppe.


Som alltid når jeg tar ut røtter i kar med maller er jeg like nærvøs for at noen skal ha gjemt seg i roten og ofte har de nok det.
I dag var intet unntak for da jeg skulle ta den største roten opp i karet igjen,hørte jeg et plask . Skvatt til og kikket opp i bøtta og ganske riktig ,en Ancitrus og en Garrafisk plasket i bunnen . Var kjapp å tømme de i karet ,så det gikk heldigvis bra selv om de hadde tilbrakt en god stund inni roten uten vann

Nå er det en kopp kaffe og hmmmm før jeg setter igang med ryddingen.
Må føles fantastisk å ha det gjordt!

Selv ombestemmer jeg meg om og om igjen når det gjelder hvem som skal hvor, så da blir alt stadig utsatt...
Plussmedlem
Gratulerer med utført jobb! Fullt enig i at Coryer kan være grusomme å fange inn. Til gjengjeld får vi glade, søte Coryer i sine nye bosteder
sissimor
Må føles fantastisk å ha det gjordt! ;) Selv ombestemmer jeg meg om og om igjen når det gjelder hvem som skal hvor, så da blir alt stadig utsatt...


Samme problemet her ,går litt tid før jeg får gjort noe ,så nå er jeg fornøynd for denne gang
Anders Kaste
Gratulerer med utført jobb! :-) Fullt enig i at Coryer kan være grusomme å fange inn. Til gjengjeld får vi glade, søte Coryer i sine nye bosteder :)




Takk for det og ja ,det er grusomt å fange disse coryene som blir så vettaskremt under fanging.
C121 sturer litt under en rot ennå, men de grønne er hyper og er overalt i sitt nye kar.De har jo ellers vært litt hyper i det siste men nå er de helt på styr
Noen bilder av fisker i nye kar.



[External Image]



[External Image]

[External Image]
Åh, så vakre de er!

Har en del av de samme coryene vi Sølvi ;D
Å så fine kar og fisker!!
Likte spesielt oppsette på det siste bildet!

Har fått sendt brenneslene nå, sendt mail

Emil
Plussmedlem
C121 er fantastiske... samme er Green Laser, en art jeg heldigvis har
Vurderer faktisk å selge adolfoi, for så å prøve å få tak i C121...! Evt selge adolfoi etterpå, hvis jeg får tak i noen slike. Med dagens plassproblemer kan jeg visst tenke på mye

Flotte oppsett! Gjerne pøse på med bilder av akvariene
Emil Engø
Å så fine kar og fisker!! Likte spesielt oppsette på det siste bildet! Har fått sendt brenneslene nå, sendt mail :) Emil




Takk skal du ha og ser frem til å prøve brenneneslene
Anders Kaste
C121 er fantastiske... samme er Green Laser, en art jeg heldigvis har ;) Vurderer faktisk å selge adolfoi, for så å prøve å få tak i C121...! Evt selge adolfoi etterpå, hvis jeg får tak i noen slike. Med dagens plassproblemer kan jeg visst tenke på mye ;) Flotte oppsett! Gjerne pøse på med bilder av akvariene :-)



Skal prøve å legge ut litt flere bilder på torsdag da har jeg fri

Vurdere selv å selge Adolfoiene mine da disse to artene er ganske lik og jeg har en forkjærlighet til C121. Men så er det jo dette da,de legger noen egg stadig vekk og små yngel dukker opp ,så litt vanskelig å kvitte seg med de oga da

Men hadde kanskje trengt et ledig kar om det skulle dukke opp noen nye arter jeg vil ha
Tror jeg skal gjøre det samme som deg og bytte om litt på coryene.
De oransje ser jeg nesten ikke snurten av i 170 literen på stua. Passer da bedre med sterbai eller adolfoi der(de viser seg iallefall mye frem i 180 literen.
Hva tror du Sølvi.

Må også prøve å få kommet meg på besøk snart. lenge siden sist nå. Har fri i morgen, men skal div andre plasser. hehe.
Black_Flys
Tror jeg skal gjøre det samme som deg og bytte om litt på coryene. De oransje ser jeg nesten ikke snurten av i 170 literen på stua. Passer da bedre med sterbai eller adolfoi der(de viser seg iallefall mye frem i 180 literen. Hva tror du Sølvi. ;) Må også prøve å få kommet meg på besøk snart. lenge siden sist nå. Har fri i morgen, men skal div andre plasser. hehe.




Sterbaiene er hos meg de som er mest fremme og,men har sett at når jeg har satt inne andre coryer med de som er sky,så kommer de mer fram og.
Men du har kanskje ikke plass til flere i det karet ?
Kanskje Sterbai og Orange laser sammen i 180 literen da. De to største artene. Så adolfoi i 170 literen på stua. Får prøve å starte etter frokosten...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap