Sølvi sine coryer og litt til :) (side 117)

Det høres bra ut med den sammensetningen


I kveld har C121 lagt egg ,kjempegøy
Har lest at Mona O (som disse coryene faktisk kommer fra ) og Inger Anne hadde problemer med at egg fra disse mugnet lett. Så får prøve med litt surt vann og noen Esha 000 oppi .Hadde vært gøy å få noen småttiser av disse og.

Weitzmani-eggene har fremdeles ikke klekket,men de ser ikke så mørke ut denne gangen,så da er det kanskje håp for de.


Ellers har Anders vært en liten tur innom i kveld,kjekkt med litt fiskeprat ,vovsen satte også pris på litt ekstra kos
De forsetter i dag og ,håper å finne noen flere egg. Det ble ikke så mange i går ,flinke til å gjemme de og noen ble sikkert spist også. Ser at det bare er 6 stk. som ser bra ut.

Legger ved et bilde av den ene hunnen med egg mellom bukfinnene.

[External Image]
Så arti med egg

Så du har dine 121 sammen med de svarte du også? Og de legger egg der?
He he ser du har dine sammen med de og ,morsomt

Tror nok grunnen til at de legger egg der nå er at de nettopp har kommet opp i dette karet. Kan jo håpe på smitte-effekt på de svarte


Et par bilder av noen andre flotte coryer Oiapoquensis ,gode ,runde damer her og ,så håper de snart kommer i gang.Av det jeg kan se så er det kun en han på 4-5 damer ,så det kan jo kanskje bli et problem.

[External Image]



[External Image]
Nå burde brenneslene sikkert være hos deg snart.
Kan være du må hente de på postkontoret med mindre du har en spesialpostkasse som tar ekstra store pakker og sånn
Skal sjekke postkasen når posten kommer om en stund.


Nå er kjøkkenkaret oppe å gå.kikkstartet et svampfilter (elefantfot),masse mose og en rot dekket av fersksvannstang. Blir ganske enkelt da jeg vil prøve å ha litt oversikt over hva som skjer der.
Mangler litt sand så det må jeg se om jeg får tak i senere i dag,blir fin rådasnd siden jeg ikke kommer meg til Biltema.

Det værste med luftdrevne filtre er den forferdelige lyden/ bråket selv om den liksom skal være stille. Men det går en stund og så venner en seg til deg. Men spørs om det blir så veldig populært i hejmen at karet er kommet i drift igjen

Hehe, men ingen kan stoppe Sølvi!! ;P
For å si det sånn ,lettere å få tilgivelse enn tillatelse .

Neida ,han er ganske så grei sånn selv om alt ikke er like populært
Hehe...
Mamma har begynt å godta mygglarver, okshjerter, frosne små kryp og slik i frysern nå :P
Da var det kommet masse brennenesle i hus,skal bli spennende om reken og kanskje noen andre fisker liker sdet



[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Hmm, så jo litt godt ut! Blir artig å se om rekene liker det. Det gjør de sikkert, eter mye med god apetitt de...
De pleier å spise det meste, men brennesler inneholder masse viktige og sunne mineraler og vitaminer.
Det var flott det kom fram
Har du prøvd brenneslene nå? Venter på svar :P
I starten ville ikke hverken reker eller fisk ha dette foret ,men i dag ser jeg at i rekekaret er bladet nesten spist opp og mange reker sitter på det. De har nok fått god hjelp av en diger eplesnegl, men den har sikkert godt av dette foret også

Litt vanskelig å få det til å synke selv om jeg hadde de i kokende vann forst. Men med litt tålmodighet gikk det.

Weitzmani-eggene klekket heldigvis i går ,så denne gangen gikk det fint.
Nå venter jeg på at C121 Burgessi skal begynne å klekke også,ingen mugne egg så langt.Tror nok det har hjulpet at de flesete eggene ble lagt på eikeblad og de har jo bakteriehemmende stoffer i seg. Vannet blir jo dermed bedre også så så langt ser det bra ut .

Det ble også født Japan blue Endlersbabyer i dag

Hunnen er ikke så tynn som noen av de tidligere har vært ,så tror det hjalp å skifte kar på de ,ser ut til at de trives bedre nå.
Siden jeg har satt ufo-artemia-klekkeren i gang igjen,så får disse nyte litt godyt av det også,litt ekstra kraftmat
Plussmedlem
Håper det kommer til å gå bra med C121-eggene dine!
Det håper jeg og .

Fikk ellers tilbud om å kjøpe noen Tukano-yngel i dag og ble naturligvis veeeldig fristet.
Men for en gangs skyld klarte jeg å holde hodet klart og motstå fristelsen.
Jeg har bare ikke plass til flere coryer for øyeblikket ,så måtte dessverre takke nei denne gangen
Alternativet måtte da være å selge npen av de artene jeg har fra før og det er ikke lett det heller. Men tanken er der
Det var da godt.
Kanskje man må koke det lengre. Sånn jeg forstod det hadde det låget der en stund før de spiste det?
Da er jo det blitt litt mykere så kanskje det hjelper?
Jeg har ikke reker nå for øyeblikket så kan dessverre ikke prøve
Savner reker litt, men har ikke plass nå
Spennende med egg igjen, jeg har noen på både sterbai og adolfoi for tiden, men orker ikke plukke
Har det forresten blitt satt dato for høstens storauksjon? Den bare må jeg få med meg
Høsten og vinteren er liksom yngeltid ,da har en bedre tid/lyst til å pusle med sånt.
Har heller ikke plukket Adolfoiegg men seg stadig småttiser oppi karet

Når det gjelder storauksjonen,så vet jeg ikke mer enn andre da jeg ikke er i styret lenger. den pleier jo å være i midten av oktober ,så det virker litt rart at det ikke har blitt snakket noe mer om det.Vat på møtet sist gang, men det ble ikke fastsatt noe dato.Så om det blir eller ikke blir noe av ,det er ikke godt å si. Så lenge ikke folk stiller opp og gjør noe for klubben,kan en ikke forvente at ting går av seg selv
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap