Sølvi sine coryer og litt til :) (side 118)

Våre Endlers har fått yngel også. Kjøpte oss bare 3 dame og 1 hann. Veit ikkje kva type det er da, men ho var sikker på att det ikkje var Gyppi. Tenkte spe på med noen flere slik att det blir ein ny stamme av dei..

Ser du noen som kan sjå ut til å bli gutter av de du kjøpte no. Burde være store nok til det no da..
Nei, det er sant. Håper det blir noe, jeg stiller gjerne opp med både baking og rydding og slikt, men tror ikke jeg egner meg til å være auksjonisten Jeg grådig flink til å skrive ned hva ting blir solgt for
Hvilke måter kan jeg bidra på da?
Ved å komme på møter så vi blir en stor klubb,gjerne være med i styret og gjøre det som må til for å drive en klubb er noe man kan gjøre
Men all hjelp på ausjoner er jo selvsagt veldig fint.

Det er bare det at å dra i gang en storauksjon krever mye forarbeid og det er kanskje her det skorter på denne gangen. Det har vært for lite interesse for klubben siste år,lite medlemmer og dermed vanskelig å få til noe. Så hvis folk ønsker å ha en akvarieklubb i Bergen og dermed storauksjoner,så må dere vise dere resten av året også ,ikke bare på auksjonen,så enkelt er det.
Ivar og Tone
Våre Endlers har fått yngel også. Kjøpte oss bare 3 dame og 1 hann. Veit ikkje kva type det er da, men ho var sikker på att det ikkje var Gyppi. Tenkte spe på med noen flere slik att det blir ein ny stamme av dei.. Ser du noen som kan sjå ut til å bli gutter av de du kjøpte no. Burde være store nok til det no da..


Tror nok det er bare damer jeg har fått ,så må nok se om jeg får tak i noen hanner også.
Sølvi Gullaksen
Ved å komme på møter så vi blir en stor klubb,gjerne være med i styret og gjøre det som må til for å drive en klubb er noe man kan gjøre ;) Men all hjelp på ausjoner er jo selvsagt veldig fint. Det er bare det at å dra i gang en storauksjon krever mye forarbeid og det er kanskje her det skorter på denne gangen. Det har vært for lite interesse for klubben siste år,lite medlemmer og dermed vanskelig å få til noe. Så hvis folk ønsker å ha en akvarieklubb i Bergen og dermed storauksjoner,så må dere vise dere resten av året også ,ikke bare på auksjonen,så enkelt er det.


Vi får prøve lage til noe etter nyttår da om ein er så lite i gang denne høsten her. Komme på møter ut året og være med på hjelp klubben på den måten..
Men en ting ville kanskje vært å flytte møtene til et mer sentralt sted. Men det koster vel mye, så når det ikke er nok medlemmer er det vanskelig å få nok penger til det.

Har tenkt å bli medlem, men mamma og pappa mener det er tullete når det ikke er lenge igjen av 2011.
Jeg kunne godt vært med i styrer, men vil selvfølgelig sette meg mye mer inn i klubben før jeg gjør det. Har tross alt kun vært på 2 møter.
For meg er møter like viktig som storauksjonen.
Synes møtene er hyggelig.


Men den tingen som jeg mener BAK bør gjøre noe med er hjemmesiden.
Husker når jeg ville finne ut mer om bergen akvarieklubb, nettsiden fungerer rett og slett ikke i det hele tatt.
Det sto ikke oppdateringer fra før våren 2010 og høsten og våren 2009.
Lite information, ikke oppdatert i det hele tatt! Dette er noe jeg tror kunne vært lurt å fiskse på.
Oppdaterer man en gang i måneden tar det så liten tid en vis man oppdaterer maks en gang eller to i året.

Jeg lurte faktisk på om jeg var kommet til riktig side : /

Men jeg vil gjerne bidra med å få Bak på gange igjen !

Emil
Vi blir med fra neste år Emil det var i alle fall det eg forstod ut fra sist møte..

No er ikkje Sølvi med i styret så vi får møte opp å si vår mening på møtet.
Ivar og Tone
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]Ved å komme på møter så vi blir en stor klubb,gjerne være med i styret og gjøre det som må til for å drive en klubb er noe man kan gjøre ;) Men all hjelp på ausjoner er jo selvsagt veldig fint. Det er bare det at å dra i gang en storauksjon krever mye forarbeid og det er kanskje her det skorter på denne gangen. Det har vært for lite interesse for klubben siste år,lite medlemmer og dermed vanskelig å få til noe. Så hvis folk ønsker å ha en akvarieklubb i Bergen og dermed storauksjoner,så må dere vise dere resten av året også ,ikke bare på auksjonen,så enkelt er det.


Vi får prøve lage til noe etter nyttår da om ein er så lite i gang denne høsten her. Komme på møter ut året og være med på hjelp klubben på den måten..

Det høres bra ut


Hvis du hadde vært på møtet sist gang Emil ,så hadde du visst at det er problemer med hjemmesiden ,den er altfor tungvindt å bruke og det jobbes med en enklere side

Men er selvfølgelig enig med deg at siden burde vært litt mer oppegående.

Dessverre er du for ung til å være i styret ,men din far kunne kanskje vært det

Ut året er det gratis å være medlem pga. situasjonen slik den har vært i det siste, det har vært for lite å tilby medlemmene. Så der er nå om å gjøre å få til noe nå videre så vi kan bli en stor og oppegående klubb igjen .

Ang. møtelokaler så er det ikke så lett å få noe som er sentralt og billig og være brukendes til klubbens behov

Så jeg kan bare oppfordre folk til å stille opp på møter ,oppleve å treffe andre akvarister og ha det kjekkt pluss dra fordelere av auksjonene som er på møtene

Pappa kunne aldri vært med :P

Han har hatt et akvarie i sitt liv, det lagde han når han var på min alder og hadde trepigget stingsild. pumpe var det nok dårlig med og.

Han har ikke tid til det uansett, han jobber nesten hele tiden i India, Thailand og Danmark

Emil
Tiden er jo alltid et problem for oss alle ,men tror han kunne vært et pluss i klubben med sine kunnskaper .
Skal ikke kuppe tråden din om auksjon Sølvi. Hehe.
Håper inderlig det blir. Kan også hjelpe til hvis det trengs og at det passer for meg selvfølgelig.
Når er neste møte i klubben? Håper det passer med min turnus.

Adolfoi og sterbai er også i lekshumør her.

Espen
Sølvi Gullaksen
Tiden er jo alltid et problem for oss alle ,men tror han kunne vært et pluss i klubben med sine kunnskaper .


Tja, han kan mye om lakse- og sjøørret oppdrett, men han vet ikke hva en corydoras er, vis han ikke har lært det snart av meg :P
Blir vanskelig når man er hjemme et halvt år, plutselig 2-3 uker i dannmark, hjemme en uke og 3 måneder i thailand :P
Det gjør ingenting Espen ,har visst skrevet nok om det nå ,
men hvis du ser på forsiden av AF så står det 28/9

Kjekkt med fisker som er i lekshumør om dagene .Håper C121-eggene klekker i dag,de ser faretruende mørke ut .Håper skallet ikke har blitt for hardt slik som Weitzmani-eggene har hatt en tendens til
Har faktisk tidligvakt den dagen.
Må være første gang i historien. Ikke noen fotballkamp som jeg trenger å se heller.
Da kan du jo komme


Kjøpte noen nye planter fra akvariekjelleren forleden bl.annet disse ,spent på om jeg får de til.
[External Image]
Er det cory de lengst til høyre på bildet?
Utenom Corydoras venezuelanus, orange laser, sverddrager og rødmunnstetra?
Er ikke orange, men green laser på bildet. De til høyre en en slags Garra fisk som jeg ikke helt vet navnet på.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap