Sølvi sine coryer og litt til :) (side 119)

Måtte le litt for meg selv nå da jeg kom inn på pc-rommet og kikket inn i rekekaret. For der var det pepret med egg på glasset
Nei,det var ikke rekne som hadde lagt de he he , men har noen Venezuelanus som skal selges gående der .2 av de er voksen og de andre ungfisker og de to voksne var/er nå godt igang med egglegging
Eg litt usikker på om jeg skal plukke eggene eller om de skal få bli der,i så fall må eplesneglen som også går der ut hvis ikke eggene skal bli spist.
Hehe, må selge de som leksgruppe da.
Hadde jeg hatt plass hadde de vært i ett av mine akvarium for lenge siden.
Fortsatt lek hos adolfoi og sterbai hos meg. Lurer på om de merker de heftige regnbygene i Bergen sentrum..
De orange danser opp og ned, men ikke noe lekstendenser enda.... Ser ut som at 2 stk skal være damer, men man vet nå aldri.
Det mest positive er at de ikke finnes sky lengre. Går forbi gangakvariet ganske ofte, men de bryr seg ikke. hehe.
Ja det var det da
Disse coryene er forøvrig ganske lett å få i lek og yngelen er ganske grei å få til å leve opp også. Så de som vil ha en cory med flotte kontrastfarger og gjerne vil ha oppdrett,så er disse midt i blinken


De orange laserne bør være ganske lett å se kjønn på,hunnene bli mye større ,hannene slankere og hunnene får egentlig en litt annen farge enn hannene.
Vil du sitte på neste onsdag)
Hvis ikke Johnny blir med denne gangen ,så takker jeg ja til det.Git deg beskjed når jeg vet noe
Ja..
Eg klør i fingerne etter å lage tråd om møte neste onsdag.. Eg viste ikkje om att det var kalender her i starten. Leser bare på vanlige innlegg og det gjer kanskje mange amdre også.
Har ikke blitt så mye oppdateringer i det siste,men føler meg trøtt og sliten og kroppen verker . Så da blir det bare sånn,interessen blir også litt dalende på denne måten ,men den tar vel seg opp igjen.

Vel ,i Adolfoikaret ser jeg ihvertfall 9 yngel og gleder meg over dette.
Weitzmaniene i kjøkkenkaret har begynt å komme frem nå,så der er det og liv.
C121-eggene hadde problemer med å klekke ,så vet ikke helt hvordan det gikk her,får bare vente å se om det dukker opp noe små.Måtte forresten ta livet av en som var deformert og bare svømte i ring

Weitzmaniene la egg igjen i går ,plukket ut noen få og hev de oppi kjøkkenkaret,resten lot jeg bli værende,om de blir spist vil tiden vise.

Venezuelanuseggene har også klekket ,kun noe få ble hvite ,så forer nå kjøkkenkaret uten å vite til hvor mange

Hang-on filteret i karet med Japan blue Endlers har tatt kvelden ,når vet jeg ikke helt sikkert ,oppdaget det i går ettermiddag.
Så da var det bare å finne frem et luftdrevet skumfilter og få mest mulig filtergørr inn i det. Må få tatt et vannbytte da det begynte å vise antydning til nitrit.
Venter nå på et nytt hang-on filter som jeg har kjøpt av en her på forumet.

Betta Albimarginataene som jeg hadde igjen etter at jeg hadde solgt de fleste,har begynt å bli store .Hannen begynner å få leksdrakt på seg og heldigvis ser det ut til at det er 2 hunner også

Litt bilder ,først av Weitzmaniene på farten og lek på gang.
Irriterer meg grenseløst for at jeg ikke klarer å få tatt noen skikkelige bilder av disse ,der kontraster og farger kommer skikkelig frem .De er bare sååå utrolig flotte og er for tiden mine favorittcoryer.



[External Image]
Så et par bilder av yngel av disse og til slutt et bilde av Adolfoi-yngel

[External Image]

[External Image]



[External Image]
Så nusselige ynglene er ;D
Cory-yngel er noe av det søteste som fins i mine øyne da når det gjelder fiskebabyer
I går var jeg på klubbmøte og hadde det veldig kjekkt.
Fikk også tak i nye eikeblader på ausjonen og det kom vel med ,var tomt i kassen min nå.Så da ble det vannbytte i langkaret og nye blader som sp.black og C121 kan kose seg under

[External Image]
Djäklar vilket fint akvarium. Fler bilder tack!
Jag misstänker att jag kanske också borde ta mig till ett klubbmöte jag med. Men jag får nog börja med storauktionen.
Takk skal du ha og jeg synes absolutt at du bør ta deg en tur på klubbmøtene ja


Her er et par bilder til av av karet pluss noen av beboerne der ,sp. black og C121.

[External Image]

[External Image][External Image]
C121 Burgessi



[External Image]
Kjekt dei like dei krølla blada.. Ikkje viste eg att dei skulle pressast flate)
Hvem har sagt at de skal presses flate ,tror ikke coryene bryr seg om det
Nei det får da være måte på ,skylt og tørket holder i massevis ,synes det hadde blitt veldig unaturlig med flate blad.
Ja. Såg bare att i den andre posen var dei flate.

Rekene syns det var stor stas med blad.. Då kom dei fram så vi fekk sjå dei..
Vakre, vakre coryer Og det karet er bare så fint, og helt perfekt for corydoras. Lurer på å ønske meg et sånt under juletreet i år..
Hadde jeg hatt plass til et til ,så hadde nok det stått på min ønskeliste til jul også

Coryene beveger seg /bruker plassen på en helt annen måte i dette karet enn i de andre jeg har ,så de er tydeligvis fornøyd med det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap