Sølvi sine coryer og litt til :) (side 120)

Det er så gøy å kikke inn i kjøkkenkaret for tiden, for der kryr det av små babycoryer.
Blir spennende å se hva som vokser opp ,det er en blanding av Weitzmani,Venezuelanus og forhåpentligvis C121 . Regner med at det gikk bra med endel av eggene til C121 selv om ikke alle ble klekket.

De er så søte når de fyker rundt i karet på jakt etter nyklekket artemia
Da går Betta Albimarginata-hannen å tygger

Lurer på om jeg skal forsøke å ta den ut når det nærmer seg spytting .Lenge siden jeg har hatt yngel på denne varianten så kunne jo vært litt kjekkt.
Hmmm hvor kan yngel plasseres i så fall
Gleder meg som en liten unge til i morgen, da kommer det 2 nye fisker til salvannsakvariet pluss en mykkorall og en drøss med snegler.
Disse er kjøpt av en privatperson og ikke i butikk,så håper det går bedre med disse. Har jo vært ganske uheldig i det siste med kjøp av fisk i butikk ,så nå krysser jeg fingere og tær.Hvis ikke skjønner jeg ingenting,har testet og teste og alle verdiene er fine.













Flotte fisk du skal få deg!
Har sett mandarinene her på Midtun, de er nydelige!!
Åh, så flotte fisker! Har sett slike mandarinfisker på bilder, de har et nydelig mønster
Også disse neonlilla dottyene, de må jo ta seg fantastisk godt ut inn i mellom stein og koraller, lyser opp som bare det tanker jeg. Håper det vil trives hos deg
Begge fiskene er superflotte ja og krysser alt jeg har for at transporten fra Stavanger og hit pluss trivsel videre skal gå bra ,kribler litt i magen nå ja
Mandarin står på ønskelista mi også. Men siden jeg har såpass lite kar, er jeg avhengig av en som faktisk spiser tørrfôr. Det betyr at jeg må ha tak i en som er oppdrettsfisk, og dem er det ikke mange av!
Heldige du. Det var noen nydelige fisker.
Inger Anne
Mandarin står på ønskelista mi også. Men siden jeg har såpass lite kar, er jeg avhengig av en som faktisk spiser tørrfôr. Det betyr at jeg må ha tak i en som er oppdrettsfisk, og dem er det ikke mange av!



Det er nok ikke det nei,har prøvd lenge å få tak i en selv men det er ikke lett.
Du får høre med Thomas (Clovn på Aquafreaks) om har har fått oppdrett på sine i det siste. Han har hatt oppdrett på de før og mener har har prøvd nå og.


Men hvis jeg får det til å fungere med Copods ,så er jo muligheten der får deg og. Men er litt usikker på om den går sammen med Salarisen.
Går bare å kikker inn i saltvannskaret for tiden,Dottyback \en som var veldig sky til og begynne med er nå fremme hele tiden. Den er bare så flott ,fargen varierer etter lyset ,fra sterk rosa til lilla .
Mandarinen er på jakt etter mat hele tiden og er lite sky denne også.

Legger ut et par bilder av de ,kommer nok flere [External Image]
[External Image]
[External Image]
Flere bilder,et av Scopsen også.

[External Image]


[External Image]

[External Image]
Hvilke fisker har du i saltvannsakvariet ditt nå?

Du skulle ha vært med på møte i Saltvannsforum i går. Vi var hjemme hos Vladis på forumet. Karene hans er griselekre! Jeg er bare litt misunnelig...
Savner hjemmemøter her i Bergen ,det er det veldig dårlig med

I karet nå er det ikke mange fisker dessverre ,solgte jo noen i sommer for å kunne ta en real opprøsking /spyling av stein osv. Så i lang tid var det uten fisker ,kun noen koraller og snegler. Kjøpte for en stund siden 2 kirurger og en sommerfugl .Av disse døde den ene kirurgen etter kort tid fullstendig oppløst innvendig (cyanidfanget ? ) og sommer fuglen døde for noen dager siden.Denne var jeg obs på da den er veldig vanskeig å holde ,så det var ikke så veldig uvantet selv om det var trist.
Dermed er det kun Scopasen og de to nye som bor her for øyeblikket .Tør ikke kjøpe så mye før jeg ser at ting er i orden ,har ikke ork til å miste fisk hele tiden samt at lommeboken sier sitt og
Fant forresten en glup ide til å akklimatisere sneglene på da disse trnger lang til på dete.
Har lagt ut en tråd om dette her
Jeg så tråden, og jeg tenkte: yess! Den var ordentlig lur!
Ja ikke sant ,skjønner ikke at jeg ikke har tenkt på dette før
Skikkelig godt tips det der Sølvi! Nå håper jeg bare at boksene mine kommer snart. Regner med tollerne har pakken min...
Takk skal du ha,veldig greir de boksene.
Håper dine kommer snart ja ,kjedelig med de tollgreiene,de kan ta sin tid
Usj og æsj ,ser hvite prikker på Scopasen og Dottyback

Nå er jo ikke dette akkurat uvanlig i saltvannskar når med innfører nye fisker, men blir likevel bekymret. Så håper dette forsvinner i løpet av noen dager ,lar de få ro og fred og god mat. Det sies jo at er immunforsvaret godt så klarer de å kvitte seg med dette selv uten hjelp . Men skulle gjerne hatt et par pussereker i sånne tilfeller , så kommer nok til å kjøpe et par når jeg finner noen.
Fiskene ser eller friske og fine ut og spiser med god appetitt heldigvis ,så får bare følge med de fremover.
Det er som det har vært hos meg, det. Og her har pussereka helt klart berget situasjonen. Antall prikker har økt utover dagen, for å forsvinne om natta igjen. Det er tydeligvis da de lar pussereka holde på. Men det har faktisk hjulpet å sette inn UV-filter. I dag er første dagen at de er helt prikkfrie om morgenen. Jeg håper det varer utover dagen også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap