Sølvi sine coryer og litt til :) (side 136)

Å, den var vakker! Se de fine sirklene den har
Saltvannsfisk har så fine tegninger og farger at mange av de ser nesten kunstige ut, det er helt fantastisk at naturen kan skape noe så flott
Ja det har jeg tenkt mange ganger ,ser ut som malerier mange av de ,helt utrolig hva naturen kan klare å skape
Sølvi Gullaksen
Men ergrer meg at jeg aldri klarer å få tatt bilde når han spiler ut alle finnene sine ,den er jo bare så flott da.

Ja, det er nesten helt umulig. Jeg har ikke greid det med Lille Mandarin heller. De gjør det så kortvarig, så man må være kjapp på avtrekkeren. I tillegg er mandarinene mine litt kamerasky. De er ikke sky ellers, men kameraet mitt liker de ikke.
Kamera er noe dritt i følge fiskene
Fikk meg ellers en stilig pussereke i går .knall rød med hvite prikker og klør
Den hører til den samme familie som vanlige pussereker og er like fredelig som de .
Tok et par bilder før den forsvant ,skal se om jeg får lagt de ut i morgen.
Den har funnet sitt sted inni mellom noen stein og der er det helt umulig å få tatt bilder av den
Håper den kommer litt mer frem etterhvert ,for den er bare sååå utrolig flott
Et bilde av baby-sverddragere ,søte da

[External Image]
Bilde av pussereken også kaltKardinalreke.
Første bilder er når den står til akklimatisering( litt ailien) ,det andre like etter at den kom i karet.




[External Image]




[External Image]
Dessverre har Anthiasene forsvunnet en etter en,har kun en igjen nå. Hva som har skjedd er ikke godt å si.Mistenker at det kun var hanner og dermed gått løs på hverandre,finner ingen som har hoppet ut av karet og heller ingen i sumpen. Forferdelig irriterende og vanskelig å finne nye ,spesiellt når det ikke er så lett å se kjønn på de og butikken har null peiling.
Det bør helst bare være hunner i starten og så utvikler den mest dominante seg mest sannsynlig til en han.

Men fikk fatt i 4 nye Anthias på lørdag, ikke akkurat samme sort ,men de går fint sammen.



Den ene har en tendens til å gjemme seg ,håper den er ok. Var fremme å spiste i kveld så regner med det går bra. De nye er alle sammen hunner i hvertfall

På bildet er den som jeg hadde fra før ,nederst til venstre

[External Image]
Må bare legge ut et bilde av den gule kirurgen,den er bare så utrolig fin.

Andre bilde er favoritthulen til de fleste fiskene



[External Image]

[External Image]
Hei Sølvi!
Vet du om de har fått inn sugekopper på dyrebutikken? Jeg er i Bergen denne uka, og lurte på å svippe utenom og se etter! Er det dyrebutikken på Sartor Senter?
MVH Pål
Hei,beklager at jeg ikke har holdt deg oppdatert ang. sugekoppene

Har mast på de hver uke nå ,senest før helgen og da fikk jeg beskjed på at de var bestilt og skulle komme denne uken. Men de får ikke varer før torsdag ettermiddag eller fredag så spørs om du er her da ?

Det er på Sartor senter ja,så du kan jo ta en telefon til de å høre hvis du vil.

Hvis ikke sender jeg til deg når de kommer
Det er helt i orden Jeg returnerer hjem fredag, så jeg kan ringe de på torsdag og høre om de har fått de inn! Takker for hjelpa
Pål
Et par bilder ved foringstid nå ,nyklekket artemia er ikke å forrakte.

Det er yngel i forskjellige størrelser ,de største er Oiaqupoensis men det er og noen større av de pluss et par C121 og weitzmani.
et par av de største Oiaene har nå begynt å få mønster på hale og ryggfinne ,artig å følge med utviklingen

[External Image]



[External Image]


En liten luring som tror den gjemmer seg



[External Image]
Arrggg at jeg ikke bor nærmere Dahls dyrerike
Så nettopp på fiskelisten deres at Corydoras Eques kan leveres ved neste sending

Blir vel noen flere østlendinger som blir fornøyd da tenker jeg .
Sølvi Gullaksen
Arrggg at jeg ikke bor nærmere Dahls dyrerike :( Så nettopp på fiskelisten deres at Corydoras Eques kan leveres ved neste sending [URLBLOCK1] Blir vel noen flere østlendinger som blir fornøyd da tenker jeg .


Tok en titt på lista jeg også på linken du la ut, og fant alle fiskene jeg i lang tid har vært på utkikk etter. Heldige Østlendinger.
Ha,ha vi østlendinger har det godt lurer på hva prisen vil bli for disse rakkerne?
Fart66
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]Arrggg at jeg ikke bor nærmere Dahls dyrerike :( Så nettopp på fiskelisten deres at Corydoras Eques kan leveres ved neste sending [URLBLOCK1] Blir vel noen flere østlendinger som blir fornøyd da tenker jeg .


Tok en titt på lista jeg også på linken du la ut, og fant alle fiskene jeg i lang tid har vært på utkikk etter. Heldige Østlendinger.



Vi bor på feile steder til tider ja
palett chikliden
Ha,ha vi østlendinger har det godt :) lurer på hva prisen vil bli for disse rakkerne?



Dere har en god del fordeler ja

Ta en telefon til de og hør hva de skal ha da vel
Har funnet ut hvorfor den ene nye Anthiasen er så sky og blir mobbet litt.
Den har kun et øye og det hemmer den kanskje litt mht.orientering. Regner med at den har vært sånn hele tiden siden den gjemte seg med en gang.
Men i kveld har den vært litt mer fremme så håper det går seg til.
Kom hjem fra jobb i kveld og fant egg fra C-121 ,klarte å finne hele 7 stk. he he .
Har tatt de over i en fødeboks i yngelkaret for her klarte 2 stk. å klekke forrige gang. Har ellers hatt litt problemer med klekkingen på de så satser på at det går bra denne gangen og .Det blir ikke mange egg av gangen men noen da og noen nå ,så blir det vel en flokk til slutt.

Weitzmanene holder også på med egglegging så jeg ,men disse plukker jeg ikke ut av karet denne gangen,har endel yngel på de.Mulig at jeg tar de over i en fødeboks i foreldrekaret ,med har ikke hatt så godt hell med det tidligere. Eggene blir fort spist opp hvis jeg ikke plukker de dessverre.I få fall må jeg ta noe filtermatte rundt innsuget så de ikke forsvinner inn der..
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap