Sølvi sine coryer og litt til :) (side 139)

Må bare si tusen takk for 8 flotte weitzmanier
Nå flytter de snart inn i sitt nye hjem!
Kjekkt at de fikk komme til deg og takk for hyggelig om enn et litt kort besøk ,vi får ha det til gode til en annen gang
Siden Emil skulle hente noen Weitzmanier i dag og en annen kommer på tirsdag å henter,så fant jeg ut at jeg skulle fange alle sammen i dag. De gikk nemlig sammen med en drøss med Full red Endlers i et godt beplantet kar og ikke så lett å fange de.

Dermed fikk de resterende komme i samme kar som de voksne Weitzmaniene og det var de visst kjempeglad for .De fikk de flotteste farger (noe de ikke hadde i det andre karet) og ble viltre og yre som seg hør og bør i nytt kar
De er bare så utrolige søte og flotte ,ble stående mye foran det karet i kveld
I dag har Bettean spyttet ut yngel i hele dag ,foreløpig har det kommet 17 stk. og ennå er han ikke ferdig.Det blir vel det største kullet jeg har hatt til nå så er nødt til å finne en god løsning her .
Endelig lek...
Da ble det omsider lek og egg igjen på Venezuelanus'ene jeg fikk fra deg etter eggtørke siden september i fjor. Ser jaggu ut til at de voksne lar eggene være i fred for det kryr av små coryer i sanden og mosen nå. Klekker artemia som en galning og det går ned på høykant, oransje mager på alle de små...
Sølvi Gullaksen



Det er bare såå nydelig, det er så mange flinke her inne,skulle ønske jeg fikk det til så pent .-) takk for at jeg får se skriver ikke så veldig mye her inne enda,men leser og ser så øyet blir blått og jeg elsker min hobby mer og mer
Lars Jamne
Da ble det omsider lek og egg igjen på Venezuelanus'ene jeg fikk fra deg etter eggtørke siden september i fjor. Ser jaggu ut til at de voksne lar eggene være i fred for det kryr av små coryer i sanden og mosen nå. Klekker artemia som en galning og det går ned på høykant, oransje mager på alle de små...




Så gøy da ,ingenting er bedre enn å få de til å vokse opp sammen med de voksne

Har omsider fått til klekkeing med den artemiagreien jeg og ,så i går kveld var det mange som var fornøyd

Lykke til med småttisene ,håper mange vokser opp.
Janne Wessel
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]



Det er bare såå nydelig, det er så mange flinke her inne,skulle ønske jeg fikk det til så pent .-) takk for at jeg får se skriver ikke så veldig mye her inne enda,men leser og ser så øyet blir blått og jeg elsker min hobby mer og mer


Takk skal du ha Janne og veldig kjekkt at du stikker innom tråden min
Er innom din og selv om jeg ikke legger igjen spor etter meg
kommer nok til å skrive mer der etterhvert Sølvi litt nerver ute og går,vil jo så gjerne gjøre det riktig denne gangen .-))
Vi har vel alle gjort feil i starten vil jeg tro,men vi lærer heldigvis underveis så det skal nok gå nra


Ellers ble det nesten 30 Betta Albimarginata-yngel til slutt.Nå har hannen fått komme tilbake til sitt eget kar ,håper han ikke begynner å tygge igjen med en gang,han trenger litt hvile nå.


Skulle fange noen Sakurareker i sted og da fikk jeg meg en fin overraskelse. Oiapoquensisene hadde lagt masse egg rundt om kring
Det er ikke så lett å holde oversikt i dette karet da det er overgrodd med ferskvannstang og div. andre planter. Men fiskene og ikke minst rekene er veldig fornøyd slik det er ,så blir bare litt luking av og til .

Men veldig fornøyd med at de har lagt egg i sitt eget kar,håper de klarer å vokse opp der også.
Nye egg fra Oiaene i dag ,`de er i gang nå skjønner jeg

Holder på å skifte filtre i diverse kar nå og først ut er nye hang-on filtre til disse 3 karene

[External Image]

Det blir Liberty denne gangen 2 stk.100 og 1 stk. 150 , [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=JPOxpsTNJtH2GTKkeVmHpmalWz5rWSvsydW&f=*NR%2C*NAMEE%2C*ENGLISH&t=e_temsearch&dif=10&start=1&search=ALL&userid=JPOxpsTNJtH2GTKkeVmHpmalWz5rWSvsydW&c=liberty][/URL]

I kjøkkenkaret der det er et luftdrevet skumfilter har jeg lyst på et nytt som ikke bråker sånn men samtidig er trygt for yngel.Ser ut til at dette ikke er så lett,har trålt meg gjennom en haug med innlegg uten å finne det "riktige"

Langkaret har jeg og lyst til å skifte filter i da dette enten er storm i eller omtrent null i sirkulasjon alt etter hvor tett filtermatten er

Hadde jeg hatt plass så ville jeg nok gått for et utvendig her ,men har ikke noe sted å sette den pluss at det står høyt oppe (160 cm)og regner med at det da vil bli vanskelig med løftehøyden .
Noen bilder av de nyfødte Betta Albimarginataene.De går foreløpig i breedingboksen ,men de skal få komme opp i karet sammen med eitzmaniene. Det er det eneste stedet som har plass for øyeblikket. Men siden jeg skal fange noen unge Weitzmanier i morgen ,så venter jeg med å flytte de over til disse er fanget så det ikke blir for mye styr for de.


[External Image]

[External Image]
sammen med Adolfoiene går det noen ungdommer av disse.



[External Image]

[External Image]
Så vidunderlig søte

Angrer litt på at jeg aldri tok ut min tyggende channoides-hann, men siden Maren strevde så forferdelig med å bli kvitt sine ungfisk, så turde jeg ikke...
De er ikke akkurat de letteste å få solgt nei,spør meg ikke hvorfor ,det er jo noen utrolig fasinerende Bettaer. Men jeg har faktisk ikke hatt de helt store problene med å få solgt de.Har faktisk en som venter på at det skal blir noen store nok til å flytte hjemmenfra
Ellers så har jeg og fått levert til butikk og fått "godt" betalt .
Måtte søke opp denne fisken. Den er fin.
Når hannen har leksfarger på seg ,så er den bare helt utrolig flott. Litt greit med en fredelig Betta og ,at hannen er munnruger er jo dessuten litt fasinerende .Videre er det en fordel med flere hanner pr. hun ,hunnene som er de pågående til en avveksling
Sølvi Gullaksen
[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_100922222815_1.jpg[/IMG] Det blir Liberty denne gangen 2 stk.100 og 1 stk. 150 , [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=JPOxpsTNJtH2GTKkeVmHpmalWz5rWSvsydW&f=*NR%2C*NAMEE%2C*ENGLISH&t=e_temsearch&dif=10&start=1&search=ALL&userid=JPOxpsTNJtH2GTKkeVmHpmalWz5rWSvsydW&c=liberty][/URL]


Utrolig stilig "reol". Hjemmelaget?
Takk skal du ha og ja den er hjemmelaget ,kjekkt med en mann som kan snekre litt


Fant forresten eremittkrepsen på gulvet igjen da jeg kom hjem fra jobb.
Hvor lenge den har langt der aner jeg ikke ,den må iallefall være utrolig hardfør.
Når den blir hevet oppi karet igjen,så bare kravler den avgårde som om ingenting har skjedd
Begynner å bli en vane for den ser det ut til ,aner ikke hvordan jeg skal få den til å forstå at den ikke har noe på gulvet å gjøre
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap