Sølvi sine coryer og litt til :) (side 161)

Jeg har bare navn på to karene her i huset, det er langkaret (og det ligger jo i navnet) i stua og discuskaret, sistnevnte går under betegnelsen Underhuset eller House of Commons... innbyggerne der oppfører seg jo som en gjeng kranglete politikere ))
He he ,der er jeg enig

Men er for øyeblikket litt sånn "down" da jeg fikk beskjed om at karet ikke kommer før 1 uken i januar
Hadde håpet at det skulle komme til jul sånn at jeg kunne puslet med det i romjulen men sånn ble det altså ikke. Var lovet at det skulle komme i god tid før jul og dermed ble det ekstra surt da jeg har planlagt flytting av fisk og planter og alt klart .
Litt treig med oppdateringer for tiden ,men har ikke vært i form den siste tiden .
Albiene vokser jevnt og trutt ,men de vokser så utrolig seint ,fremdeles ikke mer en ca. 1 cm. Litt kan det jo ha med å gjøre at de fremdeles går i breedingboksen og dermed litt liten plass selv om den er av den større typen.
Hadde jo trodd det nye karet skulle komme før jul og dermed omplassering av div. fisk Bettaene inklusiv.
Så håper det kommer i løpet av uken slik at jeg kan få sette igang med planene mine.
Har vært "tørke" lenge nå hos Oiapoquensisene ,men i natt eller tidlig morgentimer så har de satt igang igjen

Siden jeg fremdeles ikke har fått det nye karet så sliter jeg med å finne kar jeg kan ha yngel i ,så enn så lenge er de plassert i en fødeboks i foreldrekaret. Men det er ikke et sted de skal vokse opp ,så håper å klare å finne en løsning på det.
Det som er litt dumt det er at jeg har levendefødrene fisk i flere kar og dermed ikke kan ha yngel sammen med disse.

Bilde av fødeboksen med egg pluss et med litt små C121 og Oiapoquensis samt C023 som nå har begynt å få fart på voksingen.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
weitzmaniene ser ut til å komme i lekshumør og så håper de gjør noe mer med det .Disse coryene er så absolutt en av mine favoritter og skal få bo i det nye langkaret når det kommer.

[External Image]
Weitzmani er en fisk jeg savner (også) ja Nydelige fisker!

De er det Mona og jeg tror nok du må sette opp en reol til
Hurra ,da har jeg enderlig fått bekreftet at karet mitt er på vei og at det skal være i butikken på fredag. Dessverre tror jeg ikke at jeg får hentet det før på lørdag,men det er det ikke noe å gjøre med. Håper det blir oppholdsvær og ikke for kaldt slik at jeg kan får spraymalt bakruten samme dag .Dette må jo gjøres ute og dermed litt væravhengig. Går det som jeg planlegger så er karet oppe å går i løpet av helgen.

Har bestilt lysamatur og reflektor fra Aquamanias og håper selvfølgelig at dette kommer ganske fort . Kjenner at jeg klør i fingrene nå etter å komme igang


Glemte forresten å si at karet har omtrent akkurat samme mål som det jeg allerede har bortsett fra at det er 2 cm mindre i dybde. Trodde dette var 10 cm. kortere ,men da jeg målte for å finne ut lengden på amaturet så fikk jeg meg en gledelig overraskelse
I dag etter 4 dager har Oiapoquensis-eggene begynt å klekke .3 Stk. har klekket til nå så venter på at de siste 17 skal klekke og.

Jeg blir aldri lei av å se på disse eggene som hopper rundt for så å slippe ut en hale før resten av kroppen frigjøres, det er bare så fasinerende å se på.

Tok forresten fødeboksen over i karet med Oiapoquensis,C121 og C023 -ungdommene da jeg fant ut at de kanskje kunne få vokse opp her.

C121 (orange laser) skal over i det nye langkaret når det er oppe å går og C-121 tenkte jeg å ta over i karet med Full red Endlers enn så lenge. Dermed blir det kun Oiapoquensis pluss en drøss med Sakura-reker i dette karet.

Men yngelen som klekkes nå skal få være i yngelkaret i starten så jeg ser at de klarer seg bra.
Sølvi Gullaksen
Går det som jeg planlegger så er karet oppe å går i løpet av helgen.

Gleder meg til å se bilder av dette Høres kjempelekkert ut
Alltid gøy å sette opp nytt kar ,har ikke fått fatt i noe flotte røtter ennå så får se om jeg kan bruke noen jeg har liggende..
Blir ikke noe oppsett i helgen likevel ,fikk nettopp mail om at karet var knust ved ankomst

Nå ble jeg skikkelig lei meg ,først tok det veldig lang tid pga. jul mm. og når det så endelig kommer så får jeg denne beskjeden.

Da blir det ny ventetid på at et nytt et skal lages .
Å nei.... Det var jo utrolig synd!
Håper ventetiden blir så kort som mulig da...:-/
Æsj, det var da skikkelig synd! Håper erstatningen kommer fort...
Ja det var skikkelig kipt ,nå må jeg vente med å flytte fisker som planlagt og det lager problemer for så mye. Så jeg håper og at det kommer superraskt selv om jeg nok må regne med 2-3 uker ihvertfall
Åh nei, ikke du også! Det blir altså så fryktelig mye ekstra pes med sånne utsettelser, midlertidige løsninger holder tross alt ikke i evigheter, mye jobb blir det også. Usj. Felles skjebne er ingen trøst
Du har så evig rett LInda,det blir veldig mye ekstra pes når sånt skjer.

Ser ut til at jeg er nødt til å ta i bruk et kar jeg hadde pakket vekk for å komme litt i mål selv om det ikke løser alt. Hadde ikke trodd jeg skulle være nødt til dette.

Men i forhold til hva du har hatt av problemer så bør jeg nok ikke klage ,du har endelig fått ditt.
Godt nytt år! Lenge siden jeg har vært nok oppegående til å være innom. Inkl min egen tråd

Det høres ut som en trasig start med nytt langkar. Venta så lenge og så klarer de å knuse det. Noe så forgjort. Jeg håper du får midlertidig løsninger. PAsser brått ikke så godt med små babyer på gang når det blir så trangt, men hva gjør man ikke for at det skal bli best for de små

God søndag.
Takk og i likeså ,håper du får det bedre i år.

Det var utgjort med karet ja og jeg sliter med å finne gode løsninger i påvente av det nye.

Men i dag måtte jeg bare krype til korset og sette opp igjen det som var stuet vekk.

Jeg kunne bare ikke la Betta-yngelen går i breedingboksen lenger.
Det ble litt sånn omstendelig da jeg måtte ta Full red Endlersene over i det nye og Bettaene over i deres kar . Grunnen var at det gamle ikke har dekkglass og Bettaene som jo er labyrintfisk liker ikke trekk og dermed trenger dette. Nå har de fått god plass i 54 literen og jeg finner de nesten ikke igjen oppi der. Ja ja ,en grunn er jo at det er overgrodd med planter og dermed dårlig sikt

Har jo og samlet planter til å ha i det nye karet og føler at karene ikke ser ut for tiden.alt er bare rot.

Men jeg ble gledelig overrasket da jeg flyttet de over og fikk talt de skikkelig.
Hadde regnet med litt frafall underveis ,men det var det ikke ,det var tilogmed 2 ekstra.

Så nå går det 28 stk. små Betta Albimarginata der og koser seg
Oioioi, det er stas da. Det høres litt ut som her. Stod å studerte guppykaret i stad og ble enig med meg selv at det var verken 20 eller 30yngler der.Det var mye mer! Og hvor gjemmer de seg? Joda, i mosa! Bli ikke lei av å lete etter små babyer

Skjønner godt at det er rotete med planter, frustrerende med gammelt kar og det som hører med. Og langt fra planlagt. Men godt det bare er midlertidig selv om det er aldri så surt.

Takket være noen gode tråder her inne ilte jeg til for å rydde litt planter i dag. Ble med det da jeg var alene og det tok alt av krefter, men du så herlig å se litt bedre ut i en del kar. Noen med mindre planer, andre med mer Og til min glede så ser jeg javamosen bare eksploderer i et av karene mine. Får i det minste til noe og det er morro. Du får trøste deg med at plantene som er til besvær nå blir veldig fine den dagen det nye karet har kommet
Tilfeldig bekjentskap
© Bernt René Voss Grimm
Reklame for plussmedlemskap