Sølvi sine coryer og litt til :) (side 162)

Ja det er nå så ,men er så dårlig til å takle rotete kar

Jeg ryddet også i et kar forleden og røsket ut en hel masse med planter og du verden for en forskjell,plutselig kunne jeg se fiskene igjen he he

Høres ut til at du har fått masse babyer du og ,kjempekjekkt
Da noen av mine C121 skal østover til Mona og Anders neste helg så har jeg samlet de i kjøkkenkaret enn så lenge. Av disse er det 2 voksne par og disse ville visst gi meg en avskjedsgave. For i går plasserte de en fin rekke med perler på rad

Foreløpig er de i et fødenett i karet,men der kan de ikke vokse opp pga. utstillingsguppyene som går der. Burde nok flyttet disse og brukt kjøkkenkaret til yngel ,men hvor i alle dager skal jeg plassere de

Jaja ,finner vel på noe underveis, hyggelig gjort var det iallefall

[External Image]
Jeg sitter her og har reisefeber allerede, Sølvi Det blir en lang dag for meg da, tidlig opp og avgårde til Gardermoen, ta flyet til Bergen, bussen til Bergen sentrum, over til togstasjonen, møte deg, ta toget hjem igjen til Oslo S... Togreisen tar ca 7 timer, men det plager meg ikke. Jeg liker å se ut togvinduet og jeg kan lese stort sett hele veien. Skal ta med meg forskjellige bøker, for sikkerhets skyld, så jeg har noe interessant å lese på. Når jeg er fremme på Oslo S, tenkte jeg gubben skulle få lov å hente meg med bil

Vi krysser fingrene for at reisen går bra for fiskene, Sølvi
Plussmedlem
Jeg gleder meg noe helt utrolig til å endelig få fatt i dem! It's a dream Jeg har ennå ikke turt å fortelle faren min at han må kjøre og hente (det pleier å være han og ikke moren min som er med på sånne ting...), men, har man en gang sagt ja så har man sagt ja

En stoor takk til dere to som kan oppfylle et sånt ønske for meg. Sølvi, jeg sender deg en mail straks ang. betaling
Om du skal ha flere østover i fremtiden så si gjerne i fra. For du har sannelig hatt mange annonser jeg har sikkla på, mer er for langt. For ikke å snakke om ledd og bekken ville tatt helt av og kranglet enormt, jeg liker dårlig å stå sånn i midten i en slik krangel

For en nydelig avskjedsgave du har fått! Det må være utrolig morro! Håper på egg etterhvert jeg også, men føler det ikke haster. Skal øke ei gruppe til så får vi se etterhvetr. Men så klart hadde de dem ikke inne i dag. Kan da ikke vente ei uke jeg, der borte

Skjønner rodt ikke er bare morsomt. Men godt det er midlertidig, men dog, 2-4 uker ER lang tid med rot
Ja ,det blir en lang dag på deg Mona så bra du tar med deg noe godt lesestoff,pleier å hjelpe på det.

Skal pakke etter alle kunstens regler for at fiskene skal ha det bra på turen,så det bør gå fint.

Anders :bare hyggelig at det gikk an å finne ut av det til deg og. Du fortjener virkelig disse fiskene etterhvert så lenge som du har ønsket deg de.

Du får godsnakke litt med din far så han ikke blir altfor sur


Når det gjelder tur østover Tvillingmamma ,så er det vel lite trolig at det blir aktuellt dessverre. Kroppen min liker heller ikke lange bilturer så unngår det så langt det går an.

Men skulle det skje, så lar jeg deg få vite om det .
Avskjedsgaven ble jeg veldig glad for ,håper de sprer egg hos de nye eierne og
Tvillingmamma, jeg skal til Bergen i mai, og kan da transportere med fisk tilbake igjen.
Inger Anne
Tvillingmamma, jeg skal til Bergen i mai, og kan da transportere med fisk tilbake igjen.


Kan du ikke minne meg på det når det nærmer seg? Hadde vært helt supert.
Snille Inger Anne trår til igjen, alltid villig til å hjelpe når hun kan

Så vi får se om jeg har noe spennende til deg når Inger Anne kommer på sitt årlige besøk

Er det noe spesiellt du tenker på?
Jeg skal jo uansett til/fra Bergen, så hvorfor ikke gjøre noe nyttig når jeg reiser? Og Sølvi bor ikke langt unna der jeg holder til når jeg er i Bergen. Og, siden reisen foregår i mai denne gangen (skal i konfirmasjon), slipper fiskene å bli med på telttur også. Jeg tror jeg må være den eneste i verden som har tatt med akvariefisk på telttur, og på toppen av det hele gjorde jeg det to ganger i sommer. *Knis!*
Ja ,du er noe for det selv, det er helt sikkert ,bikkje og fisker på telttur he he
Da har jeg fått beskjed om at det nye karet kommer neste fredag så da krysser jeg fingrer og tær på at det kommer helt frem denne gangen.

Lysamaturet kom i går ,så nå er det på plass ihvertfall .
Fisk på telttur ja :P Det blir vel som at vi tok med sebrafinker med barn på hyttetur og de måtte ta ferge fra strømstad til S.fjord da vi dro og horten-moss da vi skulle hjem. Så var bereiste fugler da vi ga oss :P

Sølvi: da får vi håpe de holder ord
Det håper jeg og ,er litt lei av å vente nå selv om jeg ikke hadde fått gjort noe særlig nå pga. forkjølelse/influensa.

Det er rart hva en gjør for disse dyrene våre ja ,det blir mange underlige episoder.
I dag har jeg forresten bestilt time til vovsen vår for revaksinering av rabiesvaksinen så hun kan være med oss til Danmark i sommer. Den turen er heller ikke bare ,bare med overnatting på veien til Kristiansand og å sitte ute med henne på dekk i 3 timer uansett vær.Men det går jo det og selv om hverken hun eller vi er glad i å kjøre langt med bil. Hun storkoser seg når vi er på campingplassen iallefal og får gå turer hele dagen

Det ble tomt i kjøkkenkaret nå som C-121ène forlot hjemmet sitt,men du verden hvor glad jeg er for at akkurat Mona og Anders ble de nye eierne av de.

Fikk forresten en mail i går kveld fra en utenbys fra om jeg hadde flerefor salg, så nå er ny venteliste påbegynt

Kjøkkenkaret fikk en ommøblering og full red Endlersene flyttet inn så lenge sammen med Sakurareker. Har ikke helt bestemt meg for hva som skal være der ennå,må neste se hva det blir til når jeg begynner å flytte fisk når det nye karet er i hus.
Endlersene måtte uansett ut av karet de var i siden det var det som ble tatt i bruk ved en nødløsning her tidligere og må nå vekk for å gi plass til det nye.

Skal være veldig fornøyd når ting faller på plass og ikke bare sånn på halv åtte som det nå er.
Weitzmaniene la forresten egg for noen dager siden og jammen er disse hissige når eggleggingen holder på.Da er det 2-3 hanner på en hoe og de raser rundt som galne ,har ingen andre coryer som holder på slik.

De må selvfølgelig gjemme de i ferskvannstangen som er festet til en rot og formet til så det ser ut som et Bonsaitre .Hadde lagt inn en kjempemosedott i håp om de ville legge eggene sine der.Men det er tydeligvis tangen som frister mest selv om det ble noen få egg i mosen og.
Nå er det lenge siden jeg har plukket egg fra disse ,sist gang plukket jeg ikke nettopp fordi jeg ikke hadde lyst til å ødelegge treet mitt.
Men denne gangen raserte jeg det altså i håp om å redde noen egg ,de er nemlig rå på å spise sine egne egg.

Grunnen til at jeg gjorde det nå er at disse coryene skal flyttes over i nykaret og dermed må jeg gjøre noe her uansett. Men jeg må si at det var litt fælt å herje sånn med det.

Fikk iallefall plukket noen egg som ble lagt i breedingboks og i dag hengt på kjøkkenkaret foreløpig.
Noen egg har dessverre mugnet så er spent på som mange som klarer seg. Har jo og hatt problemer tidligere med egg av disse som har blitt for harde til at yngelen har kommet seg ut ,så håper det går bra denne gangen. Kunne vært kjekkt med Weitzmani-yngel igjen
Så en nyklekket yngel i dag


Har hatt problemer med å få Albimarginata-yngelen til å spise annet enn nyklekket artemia,men nå ser det ut til at jeg har funnet noe de spiser med god appetiitt.

De er nå vel 2 mnd. gamle og da synes jeg det er på tide med annet for .De har ellers vokst mye siden de kom over i 54 literen istedefor breedingboksen.


Foret heter Dr. Bassleer Biofish food forte og er et kraftfor,lukter forresten ganske spesiellt og intenst.
Har hatt det stående en stund uten å vite hva jeg skulle bruke det til egentlig.


Men leser nå på siden deres at det ikke bør brukes mer enn 10 dager i mnd. så da må jeg vel finne noe annet for å bruke ved siden av . Usj, trodde jeg hadde funnet løsning jeg nå da ,må være et kraftig for dette da.
Har gitt det til de andre fiskene og et par ganger og allesammen ser ut til å like det veldig godt .


[URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=145020+*+145021+*+145023&t=temartic_e&userid=sF36pbzljxN1QzU3IkYVxkbiX0yO5DzhXSm][/URL]
Jeg har rikelig med det ordinære fôret til Dr. Bassleer, meni str XXL, kan ta med til deg på klubbmøtet neste uke hvis du vil. Er jo bare å finknuse det så blir det litt mer spiselige størrelser. Gi meg en lyd om jeg skal ta med litt til deg.
Sier takk for det Lars ,kjekkt å prøve ut andre ting. Men hva mener du med det ordinære foret ,står så mange forskjellige typer på listen.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap