Sølvi sine coryer og litt til :) (side 165)

Karet har kommet i hus,helt og fint og malingen ( svart) av bakveggen er begynt

Så i morgen begynner fylling av sand ,vann mm.

Har flere bøtter med vann stående pluss noen med regnvann . Men kommer til å bruke endel vann fra de andre akvariene og ,så det blir mye vannbytter i morgen.

Grunnen til at jeg vil bruke vann fra de andre karene er at ph er lavere enn springvannet vårt og orker ikke styre med å senke den på annen måte.

Så fyller først på med dette ,flytter fisker over og etter fyller så med nytt vann etterhvert. Pumpen er ferdig innkjørt så det går fint,det er en modifisert Fluval 4 +,må nok ha den liggende da den er så høy ,men den kan skjules bak planter.

Hadde tenkt å forsøke Biltema sine lysrør denne gangen ,men der ble jeg skuffet da de ikke hadde de inne

Så foreløpig får jeg bruke et gammelt amatur til jeg får tak i lysrør. Det skal jo alltid være noe som ikke er på plass
Ah, dette høres jo bra ut. Gratulerer med endelig å ha det i hus. Det var hyggelig å høre at det endelig gikk i boks!
Oi,nå er jeg jammen sliten etter å ha holdt på i hele dag med det nye karet og overflytting av fisk og alt hva det innebærer.

Weitzmaniene var akkurat så lykkelig som jeg håpet på ved å komme i et større kar ,de har stimet avgårde og virkelig sett ut til å være i sitt rette element.

Skulle så gjerne ønske at alle Coryene mine kunne få oppleve det.
Tja .egentlig så begynner det å nærme seg at de har det når jeg tenker etter.

Equesene og C121 går jo i sittt langkar og nå Weitzmani pluss de orange laserne som kommer over i morgen.

Sterbai og sp. black går i 222 literen i hallen og har dermed god plass.

Så de som mangler større plass nå er Oiapoquensisene og green laser. Green laser pleier å gå i 222 literen og ,det er kun nå som jeg forsøker å få de i lek at de går i miondre kar. Dermed er det Oiaene som jeg må tenke på hvordan jeg skal få større plass til de.

En fin overraskelse da jeg tømte karet til Weitzmaniene var 4 små yngel,s¨nå er det 10 stk.

Håper bare de klarer overgangen til høyere ph, den var nemlig kommet ned på under 5 ,så måtte bruke litt tid til å høyne den. Men det var jo før jeg visste om de små ,så må bare krysse fingrene på at de klarer seg.
Oioioi, gratulerer med enda flere små skjønnheter. Dette blir spennende og jeg skal krysse fingrene for at de klarer seg

Gjør du noe spesielt for å få coryene i lek?

Høres ut som du virkelig har fått gjort en god dags jobb i dag ja. Deilig følelse.
Takk skal du ha ,vil gjerne ha flere Weitzmani-yngel
Hvis de nå lever opp så tror jeg nok at jeg vil utvide gruppen min som er på 7 stk. siden jeg nå har større plass til de. Det er bare en helt utrolig flott cory, en ser godt når de trives eller mistrives for da blir de bleke i fargen og det skal de ikke ha. De skal ha store kontraster og kroppen skal være gylden .
Trigger de jo litt med frossentfor og litt større vannbytter ,men ellers ingenting.

Har gjort en god jobb i dag selv om jeg hadde håper å få gjort mer ,kommer nok til å være ganske gåen i morgen ja .

Har tatt endel bilder ,så får se om jeg orker å legge de ut i dag eller i morgen.
Bilder er spennende da!

Hm, prøvd det samme, men de vil ikke samarbeide særlig med å legge egg her. Skal øke flekkene mine i gruppestr, men det var ikke lett å få tak i. Men haraldene har jo lagt hele tre egg og spist dem igjen så de burde vært litt mer samarbeidsvillig. De andre må nok vokse litt før jeg kan forvente noe mer av dem
Er ikke alltid de er samarbeidsvillig nei, mine grønne lasere vil ingenting uansett hva jeg prøver på
Kan et akvarium bli for stort for en corygruppe på 6? Haraldene går jo i 180 literen, sammen med guppy yngel (de ser man fremdeles svært lite, dvs ikke noe farge på dem ennå). Hadde det vært en ide å satt dem i f.eks. 60 literen når den er stabil? Evt bytta flekkene i 128 literen (sammen med platy)? Eller kanskje det er feil tid på året? eller andre greie triks?
Det kan være en ide å flytte de over i et annet kar med nytt miljø,et velkjent triggetriks det og.

Ofte vil de helst være alene i karet uten andre fisker ,men det hender jo at de legger egg selv om det er andre beboere der.

Men ser i 222 literen min som er et selskapskar med div. fisk i,der legges det aldri egg,her må jeg ta ut fiskene om jeg ønsker lek på de.
Ja det er jo verdt et forsøk på det. Kan jo ikke gå galt i alle fall :P Gyppyene skal nå bort etterhvert, men siden de er yngel har jeg latt de gå der. Ble jo fort å gæli flytta over pga nitritt i karet, men det var etter det de tre eggene kom. Men en eller annen gluping fikk seg et godt måltid av dem ja. Får se litt på den stom står oppe nå, men tror nok ph der er litt høy ja. Men kan evt bruke den i løpet av kort tid. Bytte vann et par ganger så er ph'n lav siden krana er så lav.

Det nye karet i hus

http://akvaforum.no/images/forum/11266_619056_1.jpg" alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">

Bakgrunnen svartmalt

[External Image]
Kjøpmannsdisken med karet på plass.
Kunne nok tenkt meg at det hadde vært litt høyere ,men det gikk ikke.

Amaturet er bare midlertidig til jeg får lysrør i det nye ,dette er svart og går over hele karet.

[External Image]
Plussmedlem
Virkelig flott! Lekkert. Må nok tilstå at jeg er en smule misunnelig Her kommer Coryene til å få det fint!
Det tror jeg nok ,i dag fikk de orange laserne kommer over også.
Men det ser litt stusslig ut med 7 Weitzmani og 6 lasere ,så må nok få større grupper av de etterhvert.

Var blitt fint det nye langkaret ditt...
Takk,takk ,vet ikke om innredningen kommer til å være slik ,men et sted må man begynne. Har ønske om litt andre planter ,men venter til det blir mildere så jeg kan få tilsendt det jeg vil ha.
Er veldig fornøyd med et til langkar ihvertfall
Så fint det ble oppå den svarte kjøpmannsdisken, skikkelig blikkfang dette her Krysser fingrene for lek på begge gruppene dine så du får flere individer i langkaret
Takk skal du ha Rita ,synes selv det ser bra ut ,iallefall mye bedre enn de to gamle karene som sto der før.

Weitzmaniene har jeg bittesmå yngel på så håper de lever opp ,De orange laserne begynner å nærme seg kjønnsmoden alder så håper det blir noe der med tiden og
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap