Sølvi sine coryer og litt til :) (side 169)

Nei de er altfor små til det ,de skal over i det nye lngkaret der resten av disse småttisene går + de voksne.
Disse hadde klart å gjemme seg når jeg tømte karet ,hvordag de kan har klart det aner jeg ikke for karet var helt tomt.
Men det har jo skjedd før så mulig de klarer å grave seg ned i sanden når jeg holde på å fange ,ikke vet jeg .

Tannlege høres ikke billig ut nei så håper du blir positivt overrasket så du kan få noen nye planter i hus.
Det der høres ut som meg og sugemaller det. Sukk. Bare her om dagen tømte jeg 72 literen for coryer og vet at jeg har tre sugemaller. Men da jeg tømte var det ikke en eneste en! Hallo! Vel, de dukka opp når jeg var ferdig og satt inn mallehule (egentlig bare til pynt) og planter igjen :P Men at de bare kan gjemme seg bort da? Godt det ikke bare er jeg som har slike "dingser" i karet mitt :P

Ja det er noe med den tannlegen. Det er jo lang vei før vi er ferdig og jeg vet vi må rotfylle en gang til. Veldig redd det er det det ender med neste gang ja.
Vannlekasjer er alt annet enn kjekt, det blir så mye arbeid og ødeleggelser.

Foresten så trives de 5 små sverddragerne fint i karet mitt De lyser sånn opp med sin nydelige farge.
Må bare få spørre om disse hoppende fiskene og rekene ! Hvor høye kar hopper de ut av ?? Er det sånne som er veldig lave, eller normale akvarier ? har nå sannelig ikke kommet på en gang at corydorasene skal finne på å hoppe ut. Reker har jeg jo ikke, men ante ikke at de hoppet de heller.

Jeg ser elendig uten briller, er nærsynt, men hadde nok fått panikk om jeg fant et buktende dyr på gulvet, for det skal liksom ikke være dyr som beveger seg på gulvet, annet enn hundene da hehe.
sessan
Vannlekasjer er alt annet enn kjekt, det blir så mye arbeid og ødeleggelser. Foresten så trives de 5 små sverddragerne fint i karet mitt :-) De lyser sånn opp med sin nydelige farge.



Det blir nok det ,men nå er gulvet lagt og det som er det greit med det er at en får dratt frem kjøleskap,komfyr osv. og fått vasket bak der og .Det er ikke ofte det blir gjort ,ihvertfall ikke hos meg . Men sliten er jeg og kroppen sier sitt,men nå skal jeg ikke mase mer om det


Så bra at sverddragerne trives og ja jeg er enig med deg i at de lyser godt opp

sessan
Må bare få spørre om disse hoppende fiskene og rekene ! Hvor høye kar hopper de ut av ?? Er det sånne som er veldig lave, eller normale akvarier ? har nå sannelig ikke kommet på en gang at corydorasene skal finne på å hoppe ut. Reker har jeg jo ikke, men ante ikke at de hoppet de heller. Jeg ser elendig uten briller, er nærsynt, men hadde nok fått panikk om jeg fant et buktende dyr på gulvet, for det skal liksom ikke være dyr som beveger seg på gulvet, annet enn hundene da hehe.



Bra det er andre som hadde fått panikk da

Coryene kan være veldig hyper til tider ,spesiellt i nye har ,de fyker opp og ned og virker ikke som om de har kontroll egentlig. Men i dette tilfelle så var det i et kar som var veldig lavt ,kun 25 cm. høyt og med store åpninger i bakkant av karet der ledninger mm. kommer ut.

Små kirsebærreker har jeg opplevd tidligere at de har hoppet ut av kar som ikke har dekkglass. Viftereken som det gjaldt denne gangen var i et kar med topplokk med kun noen få cm åpning i forkant da jeg har en breedingboks hengende her. Så det var ikke store åpningen og plassen den hadde på å komme seg ut Høyden her er vel 40cm. vil jeg tro så regner med den har blitt skremt på et vis og dermed fått panikk og "flakset" i vei .
Tusen takk for i dag, Sølvi. Det var, som alltid, veldig hyggelig.
Takk og i likeså Mina ,greit med slike fiskedager uten følge som maser på at vi må bli ferdig . Det gikk jammen meg med noen timer på Midtun zoo

Litt kjekkt å treffe på Michael Nieser der og da ,masse tips og råd å få
ifra han. Ble skikkelig fristet til å forsøke meg på disse Kardinalrekene

Er utrolig spent på de Bettaene du fikk tak om de er av ulkt kjønn,håper du finner det ut ganske kjappt.
Selv holder jeg på å akklimatisere ferskvannsmuslingene nå ,det blir en i hvert av langkarene .

De røde Lotusene som kom fra Maren har også fått plass i hvert av disse karene.


Helt klart. Fikk jo øye på et par godbiter.

Jeg er spent på de jeg og, sitter og leser som en gal, mens jeg vurderer å stokke litt om på litt fisk.
Blir spennende

Er dette de sjøpinnsvinene vi så ?
Den ligner iallefall.
Jeg sendte deg bilder av den og sneglen, så kan du legge ut og høre om noen vet.
Det skal jeg ,takk skal du ha .
I dag er det full fart i det nye langkaret ,Weitzmaniene er i leksmodus ser det ut til.Har ikke sett noe egglegging ennå ,men de raser rundt som noen galne he he.
Småttisene synes visst dette ser gøy ut og vil være med de , så morsomt å se på de


De orange laserne (CW023)som går i samme karet er nå blitt kjønnsmodne for i dag la de sine første egg. Ser ikke så mange ,men vil ikke begynne å rote opp der før jeg ser hva det blit til med Witzmaniene. For den saks skyld er det mulig de blir spist så det er en sjanse jeg må ta.

Var litt engstelig i starten på om de ville finne på å krysse seg med hverandre .
Men har sittet i evigheter å studert de på et par meters avstand og kan ikke se at det virker fristende på de heldigvis. Alltid litt sånn usikkerhet når det går flere typer i samme kar.

Så da gjenstår det å se om det blir noen egg å plukke. Merkelig egentlig dette her ,men egg skal helst legges på dager en ikke har så god tid til å plukke ,sånn som i dag da jeg skal ut i ettermiddag.

Oi så spennende! Morro når det går rett vei og de er i gang ja. Så får tiden vise om det blir noe egg her da. Om ikke, så kommer det jo flere sjanser
Litt gøy at de er igang ja selv om det ikke ble så mange egg å plukke da jeg kom hjem igjen.

Ser 5-6 stk. fra laserne som ser fine ut så langt,men endel var nok ubefruktet.
Ikke noe å si på det siden de var førstegangsleggere.

Fant ett egg fra Weitzmaniene og ser et egg til i dag,men disse er rå på å spise egg så ventet ikke noe annet heller.

Dvs. det var jo litt underlig at det skulle dukke opp 10 yngel i karet de bodde i før ,så her hadde de tydeligvis "glemt" noen
Da var det påskeferie omsider ,satser på at foket i huset klarer å fore og å passe på fisker ,hund mm. mens vi er vekke. Skal bli godt med en liten pause i hverdagen ,er bare så utrolig sliten for tiden. Satser på å komme tilbake med friskere kropp og mer overskudd.
God ferie og god påske. Håper du får hvilt skikkelig.
Plussmedlem
Ha en riktig god ferie, Sølvi. Slapp av og bygg opp energien igjen, og ikke tenk på hverdagslige ting denne uka

Ser veldig frem til ferie jeg også, kjenner jeg!
God ferie Sølvi. Nydelig akvarie du har skaffet deg.

Espen
Plussmedlem
Hei, Sølvi Jeg tenkte jeg ville prøve å finne ut hvor gamle noen av eksemplarene i C121-gruppen min KAN ha blitt. Lette derfor litt bakover i tråden din og så etter dette. Kan det stemme at en del er født sånn i april eller noe, og er snart et år gamle...?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap