Sølvi sine coryer og litt til :) (side 172)

Håper jeg får en ny sjanse der ja ,har lært litt mer om de nå så kanskje sjansen blir større neste gang.
Ancistrus har jeg hatt masse oppdrett på og ikke hatt problemer med de.
Men det virker som om disse har problemer med å få i seg nok mat de første ukene.
Den største feilen var nok at de klarte å komme seg over i karet i fra breedingboksen og dermed ble til snaddermat for fiskene som var der

Når det gjelder sending av Sakurareker så pleier jeg å sende når været/temperaturen tilsier det. I dag har det vært snø og kaldt her ,i mai mnd, det er jo helt unormalt da jeg pleier å sende på denne tiden. Men det ser ut til å endre seg over helgen så mulig jeg begynner å sende da
ofte litt kaldt om natten her av og til, men absolutt ikke snø.. ikke normalt, hvertfall ikke på vestlandet o.O Det får jo oppslag i vg og db, da er det mystisk.
Vinker til deg fra andre siden av fjorden.
Oi,vinker tilbake

Trodde det var litt senere du skulle komme jeg ,så der bommet jeg litt

Hvis du får tid og anledning så vet du at du er hjertelig velkommen på besøk.
Men vet du har litt problemer med det denne gangen med hensyn til familiebesøk osv. så blir ikke snurt om du ikke får det til . Det er bare så hyggelig med de årlige besøkene
Jeg har litt lyst til å forsøke å presse inne et besøk til deg, om ikke annet enn for en time eller to. Jobber du i morgen?
Er sykemeldt for tiden og dermed hjemme

Så bare gi meg en lyd om du får anledning til et lite besøk..
Da tar jeg turen etter ekspedisjonen jeg skal ut til Åsane i morgen. Jeg sender melding når jeg vet sånn ca når. Jeg skal ha en tur på Stoff og Stil, samt en tur på Midtun Zoo i Åsane (det er selvsagt lov å bli med hvis du har lyst). Jeg skal se om de har en salarias til en fornuftig pris. Og så må jeg en tur innom Sparkjøp når jeg kommer tilbake. Sparkjøp har jo flyttet hit til Drotningsvik, så det er jo praktisk. Det blir på formiddagen en gang. Jeg må være tilbake her til senest kl. 4, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir så seint. Men det blir bare et kort besøk denne gangen.
Så ikke meldingen før nå i morges ,var litt tidlig i seng i går.

Kos deg på handleturen ,håper de har en Salarias til deg ,travel dag skjønner jeg .

Snakkes senere da
Lenge siden oppdatering nå ,men skjer ikke så veldig mye her for tiden.

Har hatt hyggelig besøk av Inger Anne pluss noen andre akvarister i det siste og sånt er alltid kjekkt

Oiapoquensisene la egg forleden for førtste gang på lange tider. Men mange ser ubefruktet ut så jeg har ikke gjort noe med de. Kan jo håpe at noen klekker og klarer å vokse opp i foreldrekaret.

Holder også på å teste ut noe nytt rekefor som en av de besøkende hadde med til meg.
Det er spinat,brennenesle,løvetann og gulrot i form av sticks. Spinaten så ikke ut til å fale i så veldig god jord,men prøver igjen siden dette jo er noe helt nytt for de.
I dag har jeg gitt de brennenesle og det ser mer ut til å falle i smak.Coryene og guppyene er frempå å smaker og.

Ellers har det kommet en ny butikk i nærheten her som selger både salt og ferskvannsfisk,utstyr mm. Foreløpig er det helt nytt og ikke helt ferdig ,holder til i en privat bolig. Så blir spennende hva dette kan bli til ,veldig flink eier med gode kunnskaper. Her kan man også legge inn ønsker til bestilling og en kan få hjelp til vedlikehold og tilsyn ved ferier.
Håper dette her blir godt mottatt og at mange tar turen innom ,legger ved en link så kan de som er intereressert kikke innom både på hjemmesiden og face.book.


Nye butikker er spennende i det minste da.

Skjer lite her også om det er en trøst. Har ikke hatt ork eller tid til å være her heller. Er det ikke legevalta er det andre infeksjon og man sovner jo av medisiner for sånt. så egentlig glad det ikke har skjedd så mye hos deg jeg :P Da henger jeg med.
Ja man kan jo se det på den måten og

Ellers så skjer det visst litt mer her nå,oppdaget nettopp noen nyfødte utstilling-guppyer.
Dette er litt gøy da ,håper de klarer seg,har puttet oppi litt ekstra flyteplanter som de kan finne skjul i.
Denne gangen har jeg vært litt bevisst på temperaturen i karet siden jeg fikk tak i de etterlengtete hunnene. Har nemlig problemer med levendefødende fisk som nesten bare leverer hanner. Regner med at det har hatt med å gjøre at temperaturen er så høy i karene mine. Så nå har jeg prøvd å ikke komme over 22 grader i håp om å få flest hunner. Har mange høygravide hunner etterhvert samt endel voksne og unge voksne hanner.
Derfor har jeg måtte legge ut noen for salg da det er litt overbefisket for øyeblikket. Planen var å ha de i 222 literen ,men det måtte plutselig huse endel Sverddragere igjen etterat sønnen m/familie flyttet og da ikke lenger hadde plass til å ta med akvariet sitt. Tar ikke sjansen på å disse to gruppene sammen så nå går Guppyene i 2 av stuekarene og det har jeg egentlig ikke plass til.Trenger det ene karet til andre fisker så må derfor redusere litt på antallet.

Legger ved et bilde av 2 av de hannene som går sammen med hunner,utrolig flotte fisker etter min mening.




[External Image]
De var sjeldent flotte. Synd at du må trappe ned og får "slengt" til deg fisk du egentlig ikke har plass til. Det skaper jo litt ommøbbelering i hodet ens og ellers også ja.
Det gjør nok det ja ,vet ikke hvor mange ganger jeg har ommøblert i hodet mitt.
Er litt kabaler som skal gå opp til tider.
Nå må du ikke "stresse" så du sliter med dette da. Du får se det som en uventet utfordring. Er helt sikker på at du finner en god løsning på dette jeg MEn at det kan koste litt sånn kroppsmessig i den planleggingsfasen, ja det hadde det gjort her i alle fall.Eller, kan vel bare innrømme at det alt gjør det her, for nå begynner et å bli nok ngel i ene karet mitt og jeg må vel tenke utenfor boksen eller kanskje flytte på de største coryene. Vil jo ikke ennå :P
Prøver å ikke stresse for mye ,men du vet hvordan er det

Måtte og sette opp et kar i vaskekjelleren til de mange sverddragerbabyene som har vokst opp sammen med de voksne. Kunne jo ikke ta de over i 222 literen for da hadde de kjappt blitt til snaddermat.

Nå er forresten noen av utstillingguppyene solgt til en som vet å verdsette disse så det er jeg veldig fornøyd med.

Tror nesten jeg skal ta sjansen på å sette de sammen i et kar nå .

Seder ja, det løser seg. Det er godt. Og så fint at du fant gode kjøpere. Viktig for en selv og dyra en selger ja.
Guppier er fine de, selv om man ikke gidder å gjøre noe spesielt er det alltids noen som overlever. Jeg kjøpte to på auksjon. Nå har jeg hvertfall en 30-40 stykker :p
Ja de er grei sånn


Må bare fortelle litt offf-topic og da jeg synes dette var litt søtt.

Har nettopp vært på tur med hunden og som vanlig må hun snuse på alt hele veien.
Så også i dag og jeg sto i mine egne tanker og følgte ikke så mye med på hva hun drev på med. Men da det hadde gått litt vel mye tid på denne snusingen og jeg ville ha henne med meg videre så oppdaget jeg hva hun var så opptatt med.
Jeg kikket nemlig inn i noen store ,mørke øyne som liksom sa " hva skjer her ? "


Det var et pinnsvin som sto i gresset ved siden av fortauet ,såååå søt og det fant seg faktisk i at hun snuste på henne både vel og lenge.
Hun har før snust på pinnsvin og så hun liker tydeligvis de ,de også marsvin som hun kan slikke på. Merkelig dyr ,men andre hunder liker hun ikke ,da er det bjeffing og knurring.

Ble så forfjamset at jeg glemte å ta bilde med mobilen av de ,ergret meg skikkelig etterpå da de var så utrolig søte
Plussmedlem
Pinnsvin er jo noen morsomme, merkelige dyr
Åh, pinnsvin er kjempesøte!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap