Sølvi sine coryer og litt til :) (side 177)

Sara P


Oi ,her har jeg tydeligvis gått glipp av et svar og det var jo synd Sara

Pandaene har du jo nå heldigvis fått solgt til et et menneske som vil ta vare på de ,har hatt litt med henne å gjøre.Ellers kunne jeg nok vært interssert i å kjøpe dine jeg og.

Hvis du klarer å lage plass til Bettaene så er disse absolutt å anbefale ,de er fisker med litt personlighet og yngel er lett å fore opp om en ønsker det. Men de må vokse opp i eget kar og det er jo et problem for deg akkurat nå skjønner jeg. Eller ,du kan bruke 20 literen til dette formål
Ser 2 stk .C126-yngel ,oi ikke store oppdrettet her nei . Men får prøve å ta det igjen nå som høsten er på vei og bedre tid til sånne ting.
Har ellers funnet ut at jeg skal dele langkaret på pc/soverommet med en blåfiltermatte og dermed kunne ha oppdrett på Weizmani og orange laser yngel her. Da vil de kunne gå i de samme vannverdiene og når de blir litt størrelse på bare slippe de ut sammen med de voksne. Da vil jeg få et problem mindre når det gjelder kar til å fore opp yngel.
Så derfor har jeg lagt ut for salg de største av disse artene for salg.
De orange laserne som går i kjøkkenkaret kunne da flytter over i dette karet .
Mange tanker og ideer ,må og få få tak i nye planter da de karene som ikke har hatt timer på sliter veldig med plantevekst + at jeg synes det trengs en fornyning i div. kar.
Noen beboere i saltvannskaret,elendig billedkvalitet som vanlig ,men det får bare bli som det blir.


En nykommer som kalles korallvokter da den stort sett holder seg ved siden av eller inni en korall.


Så en pussefisk som er god og rund og alltid i aktivitet me å forsøke å pusse litt på fiskene

Til slutt en klovnefisk , kjøpte 2 men den ene var veldig liten og puslete så den mistet jeg ,må nok få en ny en.
Har jo hatt klovner før og de overtok hele karet til slutt så de ble solgt. Håper denne gang at det går litt bedre,boligen er en hammerkorall.


[External Image]



[External Image]

[External Image]
Under vannbytte i går i karet der C-126 er oppdaget jeg en liten tass på ca. 1 cm

Sånt blir en glad for ,endelig en som har vokst til sammen med de voksne .

Da er det kommet opp i 3 stk. he he ,ja ja alle munner drar

I dette karet har det og vokst til en flott gjeng med Sakurareker med sterk rødfarge ,til og med hannene er flott i fargen. Så disse skal jeg avle videre på så det blir en stabil stamme.
Da var jeg kommet opp i 12 forskjellige typer Corydoras , 5 stk. C. atropersonatus kom i hus i kveld og de er kjempesøte
Har jo hatt lyst på disse tidligere ,men pga. at de skal ha litt lavere temperatur enn det jeg kan tilby dem så har jeg ikke tatt sjansen på de.
Meeen siden nå karet i vaskekjelleren likevel var oppe å gå så kunne jeg ikke motstå fristelsen da den bø seg. Skulle jo ikke ha det stående der permanent da ,men sånn ble det bare
2 av de er forresten viltfanget selv om jeg ikke er så opphengt i akkurat dette da ,men kjekkt å vite.

[URL=http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5270 ][/URL]
Plussmedlem
Atropersonatus er en veldig fin art syntes jeg, men vet at en del syntes de er sky. Hvordan er dine...?

Kanskje jeg har plass til noen en dag Men i høst tror jeg mitt fokus må være oppdrett/større grupper av artene jeg allerede har.
Gratulerer med ny fisk, Sølvi.
Takk ,takk

Om de er sky vet jeg ikke ennå ,har nettopp fått de i hus ,så blir spennende å se hvordan de er.
mine atroer svinser ikke rundt, de klynger seg i et hjørne.. i det hjørnet fremst mot glasset så jeg ser dem hele tiden oO de skvetter unna om jeg kommer for brått på.
men jeg har hele 14 stykker da, en stor leksgruppe.. men med alle de andre fiskene oppi der forventer jeg ikke noen egg :p
Så langt virker de ikke så sky ,de fyker ikke i skjul når jeg kommer bort til de men stivner naturlignok litt. Står jeg litt på avstand så er de i aktivitet, så jeg håper de fortsetter på denne måten.

Har tatt noen bilder av de ,legger de ut når jeg bare får lagt de inn på maskinen.

Først et bilde av noen litt forkremte fisker i nytt kar .

[External Image]
Her har de funnet seg litt bedre tilrette og begynt å undersøke sitt nye hjem.



[External Image]
Plussmedlem
Veldig fine, Sølvi! Får håpe de fortsetter å være lite sky.
Det håper jeg også , er litt kjedelig når man ikke ser fiskene særlig ofte
Et par bilder av den ene L-010a jeg klarte å få til å vokse opp. den er fremdeles liten,vokser veldig seint ,men bare sååå søt

[External Image]



[External Image]
dem er så søte skulle nesten ønske jeg beholdt min og fikk en make til henne...
Det burde du nok ha gjort ja ,synes disse grenmallene er skikkelig flotte. Et pluss er det jo også at de ikke er det minste sky

I kjøkkenkaret med orange laser-barna dukker det opp flere og flere Leverikesnegler



,men det går kun en voksen snegl der så begynner å lure på om det virkelig trengs begge kjønn for å få babyer?

Dette har jeg opplevd i et par andre kar og ,pluselig dukker det opp en liten snegl og etter en tid en til. I kjøkkenkaret har jeg sett flere eggeklaser så her vokser det mange opp. Tok forresten å fjernet noen i min uvitenhet om hva det var.

Artige er de ihvertfall med de små "hornene" sine
Skummel viftereke

[External Image]


og reke på tur



[External Image]


Billedkvalitet dårlig som vanlig ,blir nødt til å sette meg inn i speilreflekskameraet til gubben i løpet av høsen / vinteren. Men hater å sette meg inn i nye ,avanserte ting så jeg må virkelig stålsette meg for å begynne.
Men det hadde vært utrolig gøy kunne få tatt skikkelige bilder etterhvert da.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap