Sølvi sine coryer og litt til :) (side 197)

Har sand i alle mine akvarier, bruker gjødselkuler, men det er jo til fisk og ikke til rejer Og dog, har noen Tror det er (babauti)? De har jeg i alle kar, trives fint de.
Dvergkrebsene er IKKE lovlige i Norge, men fine er de.
Var lige inne på den rekeside igjen, egentlig var det kun 1 som "slaktede" deg
Så faktisk ikke noen av flinke svare deg?
He he, tok vel kanskje litt hårdt i, ble bare så frustrert over de negative svarene. De visste ikke engang hvilke planter det var ??. Hadde jo håpet på litt innspill til forbedring, men det kom det dessverre ikke
Dvergkreps er vel lovlig i Norge nå ? Mine kommer i hvert fall derfra

Har oppdaget noen Babauti-reker i et kar jeg og , tenkte å prøve på å selektere litt på de for å få finere farger på de. Har tatt ut et par stykker som er mørk blå pluss en litt fargeløs han i håp om å få litt lysere farge frem. Om det lykkes vil tiden vise ,men artig å prøve i alle fall
oen bilder av et par av krepsene, full fart på de så ikke lett å få skikkeligfokus på de.
Mener ikke de er lovlige, men der er noen andre litt større som er lovlige nu.
Har og de reker i mange fine farger, men har ikke sortert noe.
Vurderte det. men så kom der fisk i istedet.
Har fått noen krepsebabyer nå ,men jammen er de små da.

C. Burgessiene la egg i går ,veldig fornøyd . Fant bare 10 stk. mulig de har forsynt seg av noen

Håper at jeg får de til å klekke ,det har jo vært et problem for meg siden vi flyttet til Danmark. `

Så det er ikke mye yngel i karene her nå ,men er like optimistisk hver gang det kommer egg

Ersj, AF lot meg ikke svare på tråden din, men grattis med egg? Skal du la de ordne seg selv eller skal du plukke de ut?
Har tatt noen få over i en fødeboks, men ellers prøver jeg å la naturen gå sin gang denne gangen. Hvis ikke det fungerer så får jeg heller ta de ut neste gang.
Ler litt for meg selv nå, svarte litt feil (så på tv), tenkte kreps . Burgessi-eggene har jeg tatt over i en breediingboksen. Har tatt et par orekongler og eikeblader oppi i håp om at det kan være til hjelp. Regner ikke med at de mugner, men har problemer med at eggene ikke klekker. Vannet her er ganske hardt så regner med at det er skylden. Klarte å smelte ørlite snø, men har ikke vært noe særlig nedbør her i det siste så har ikke fått fatt i regnvann.
Så koselig å se litt oppdatering fra deg, Sølvi
Du savner nok det bløte norske vannet, vil jeg tro. Du får skaffe deg et lite RO-anlegg, koster rundt en tusing, men løser problemet med hardt vann. Har bestilt et selv fra Tyskland, skal pakkes ut og testes i morgen. Dette er til sortvannsfisker, da.
Håper du har mer mer hell med neste batch burgessi'er !
Savner nok vannet ja og det gjør nok fiskene og selv om de ser ut til å trives . Er bare triggingen og klekkingen som er problemet. Har hatt og har fremdeles Osmoseanlegg ,problemet er at vi har for dårlig trykk på vannet til at det fungerer. Det finnes jo noe som en kan tilkoble for å øke dette ,men føler at det blir for mye styr. Prøver å få ting til å fungere uten altfor mye styr da jeg er nødt til å gjøre ting mest mulig enkelt pga. helse og ork. Vurderer hele tiden å redusere på kar og fisker ,men er jo bare så glad i de fiskene jeg har og dermed vanskelig å bestemme ,hvem skal ut, helt umulig
Men en helt annen ting ,skal prøve å være litt mer aktiv her. Jeg har alltid sagt at jeg ikke synes om facebook for det tar altfor mye tid. Jeg holdt meg unna i mange ,mange . Men da vi flyttet til DAnmark så ble det litt mer "naturlig" for å holde kontakt med folk. Men jeg må jo bare innrømme at jeg og ble med på denne basillen og dermed glemte de gode forumene,beklager ,prøver å bli bedre.
Ja det er let å bli hekta på Facebook
Ang vannet så er der mange som dretter i det Harde Danske vann. Før var det ikke så let å fo Ro , så da måtte folk klare seg med det de hadde.
Så, bare stå på.
Ja det er nå så ,så får bare fortsette å prøve meg frem. Vet mange bruker regnvann og jeg har en regntønne jeg samler i. Men nå som det er så kaldt så tør jeg ikke ha den i bruk ,så må vente til det blir mildere før den settes i gang igjen.

Godt at du blir her litt ofte, jeg har også dødd litt ifra forumet av og til - mest fordi de "gode gamle" drar, har vært lite som skjer i karene mine, og vanskelig å få tak ting her oppe i nord også. Men godt at du er tilbake, jeg skal også være mer aktiv. Hva slags vann har dere i Danmark?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap