Sølvi sine coryer og litt til :) (side 199)

Nå ser det ut til at vanntanken er i orden igjen så nå mangler det bare regn . Er jo ikke det vi vil ha sånn sett ,vil jo ha sol og fint vær nå. Men en god regnbye om natten hadde ikke vært å forakte
Syntes ellers, jeg har hørt det har regnet mye i Danmark på det siste
Det har det ,men ikke her hos oss. Tror vi bor på det stedet det regner minst i Danmark. Ligger i ly fra de Norske fjellene
Ser ut til at det går bra med cory-yngelene, runde små røde mager

Ser ikke så mye til de da helst holder seg under eikebladene,men de er blitt litt modigere etter hvert. Aner ikke hvor mange er, men noen er det da.


Prøvde denne artemiamixen og hos meg fungerer den fint. Klekker hurtig og god klekkeprosent. Er jo ikke mye jeg trenger og er nok ikke særlig økonomisk hvis en skal klekke mye

Herligt
Finner ikke, hvor mye er der i en eske ?
230 g , 14 porsjoner av 0,5 l. så ikke økonomisk da.men spent på dette med alger som er tilsatt for å holde artemian lenger i live. Bruker og Hobby sine artemiar egg ,fornøyd med de og .
Ellers veldig fornøyd med disse red og black bee rekene som begynte å formere seg skikkelig når jeg begynte med regn vann. er mischlinge som kan gi sorte og røde Taiwan reker
Reker er morsomme, prøvde en gang for noen år siden. Der døde de for meg. Har kjøpt noen igjen Blue shadow panda, ser utt tll å lykkes denne gang
Ja det er vist dyre artemia, Du må prøve å holde noen i et stykke tid for å se om (algerne) hjelper.
Blue shadow panda er jo utrolig flotte så håper du fortsatt lykkes med de

Må nok prøve å holde noen og se om det fungerer
Plussmedlem
Så bra at du endelig har fått noen weitzmani-småtasser ut fra eggene, Sølvi! Skikkelig gøy at man endelig lykkes etter mye irritasjon, prøving og feiling, og egg som ikke klekker er skikkelig frustrerende greier. Min erfaring er såvidt jeg husker at weitzmaniyngel er ganske hardføre heldigvis. Den første yngelen som vokste opp her fant jeg ganske godt utviklet (men noe skranten) i bøtta på et utvendig filter Savner weitzmanigruppen min, det er en skikkelig fin og spesiell Cory


Red/black bee-rekene er skikkelig flotte. Har lekt litt med tanken selv på et nanokar med reker der jeg til daglig bor i Oslo, og da er bee-reker en klar kandidat. Ekstra gøy at man kan ha sorte og røde sammen uten at avkommet blir krysning i farger - det er ordentlig fine kontraster i karet ditt, ser jeg
Ja veldig gøy når det omsider lykkes etter så mange feilinger så fornøyd nå .
Weitzmaniene er bare utrolig flotte når de trives og farger skikkelig ut.
De grønne laserne la egg i går men de er nok ubefruktet. Lenge siden de la egg sist så de skal nok prøve flere ganger

Bee rekene er flotte i sine kontraster og er visst det de kaller her for michlinger .Dvs. at de innimellom får helt sorte eller røde reker med hvit haletupp ,Taiwan reker ,så litt artig da
Var her i dag med vårt yngste barnebarn på snart 8 år ,hun er så fasinert av mange rare dyr



Kom selvfølgelig hjem med et par fisker sewillia lineolata. Litt usikker på om jeg har nok sirkulasjon til de ,men i så falle så får jeg putte oppi en luftestein.
Det hadde hun som driver butikken og de trivdes veldig godt med det ,ynglet der og

Spurte om hun kunne se forskjell på kjønn og da fortalte hun meg at man kunne se det på nesen he he. Hunnene var rund foran og hadde ingen nese mens hannen var spissere foran som han hadde nese. litt morsomt da så nå håper jeg at jeg har fått ett par og at de vil trives hos meg.
C121 legger egg i kveld ,krysser fingrene fpr at det lever opp noen småttiser. Umulig å plukke egg da de blir lagt i ferskvannstang som fyller ganske så mye i dette karet.
Bør jo være mulig for de å kunne klare seg her ,har kun reker som samboere. Har jo vist seg før at de klarer seg bedre i foreldrekaret så håper nå på at det skjer
Plussmedlem
Hvis du har en del ferskvannstang er jeg sikker på at noen yngel fint vokser opp Her har jeg blitt skikkelig overrasket, egentlig, over hvor mange som klarer seg. Spesielt med tanke på hvor få egg som blir befruktet... det er egentlig veldig rart, men det er helt utrolig dårlig befruktningsprosent på eggene fra denne gruppa for tiden. Likevel, bare siden flytting til nytt akvarium i november har antallet økt bra. I motsetning til tidligere, når yngel sjelden klarte seg, har jeg siste to årene hatt en del mose og ferskvannstang på bunnen av karet, så små yngel har ganske mange steder å trekke seg vekk.

Mine så ut til å vurdere lek for første gang på en stund etter vannbytte i går, men det ble visst med tanken, så de trakk seg under rota og inn i mosekrattet igjen :p Antar at de kanskje tar en sommerferie snart, selv om de har lagt egg enkelte sommere før.

Håper jo selvfølgelig på noen "våryngel" først hos oss begge
Det krysser vi fingrene for at det gjør

Weitzmaniene har vært flittige i det siste, plukket flere egg i dag


CW023 ,orange laser har langt en haug med egg i dag og. Men veldig lenge siden de gjorde det så spørs om de er befruktet men kan jo håpe selvfølgelig.
I hvertfall veldig kjekk at det skjer noe etter veldig lang tørketid.

Har nok noe med at jeg har begynt å bruke regnvann tenker jeg.
For tiden har jeg ikke det da siden det ikke regner (heldigvis sånn sett)
Men som en nødløsning har jeg tilsatt vannbyttevannet med ph -. Vil nødig ha ph opp igjen, men blir jo litt dyrt og tungvint når en har flere kar . Men enn så lenge må jeg bare finne meg i det
Plukket flere egg fra Weitzmani i dag ,er visst i strøket for tiden så håper de klekker.
Eggene fra de orange laserne ser utrolig nok ut til å være befruktet de fleste av de ,helt utrolig .Teller ca 80 egg så nå må det settes opp ett til kar da det blir for mange å sette sammen med de andre ,men hvor?
Bryggers / vaskerommet som jeg hadde mange kar stående ble tømt da jeg reduserte antall kar og mannen i huset fikk overta det for å innrette det til hans hobby ,bygging av modellskip som tar en del god plass. Klarte å få plass til ett 25 liters kar som yngel går i nå, men flere er det ikke plass til . Prøver å få plass til ett 25 liters kar på kjøkkenet selv om det ikke er ideelt men ser ikke annen mulighet. Men hadde vært kjekkt å få disse til å klekke og vokse opp . Har jo vært så dårlig med oppdrett de siste årene så er jo litt oppesen nå får tiden
Like flink som alltid
Er et problem vi alle har, for lite plass
He he ,ja det er vel kanskje det
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap