Sølvi sine coryer og litt til :) (side 22)

Så et av 110 literen og green laser og Sterbai + en av de 2 svarte som går alene og venter på å bli flyttet sammen med de andre
Så et par bilder av de som går i 20 literen ,kaos når det kommer mat

Vet det kunne trenges en omgang med algeskrapen ,men det er ikke det første som blir prioritert.De skal jo allikevel snart flyttes og da kan karet heller få en regngjøringsomgang
De er skikkelig kule de green laser coryene :o) Fine farger på de. Er det ikke en type som også heter red neon ?? Finner ikke none av de i fiskebasen her men har sett bilder i en bok....
Red neon tror jeg ikke jeg har hørt om men det finnes red eller gold laser ( CW010) og orange laser,red stripe (CW023)
De betegnes så forskjellig . Men så et sted at CW010 ble betegnet som orange neon shoulder ,kanskje den du tenker på ?


Men du kan jo kikke på de her på http://www.planetcatfish.com/catelog/numbers.php?mode=cw&thumbs=16 eller på
http://www.alltheweb.com/search?cat=img&cs=iso-8859-1&q=corydoras+CW010&rys=0&itag=crv


Fiskebasen har ikke bilder og beskrivelser av disse dessverre
Ja det er nok den CW010. I boka jeg så var den akkurat lik Green laser men øverst ved ryggen hvor den har har en grønn stripe, var denne rød. I boka var den du kaller green laser betegnet som "green neon" og den rød "red neon".
Ja en kan bli helt forvirret av alle de forskjellige betegnelsene ,ikke lett å bli klok på
CW010 er helt anderledes enn de grønne , de er helt mørk i kroppen hvilket ikke de grønne er .Har både CW010 og CW023 flotte coryer de og
Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor alle blir så betatt av green laser når jeg ser de bildene der! Holdt på å bli "Green neon stripe" på meg, men trakk meg i siste øyeblikk... Angrer litt på det nå men men..
Sølvi Gullaksen
Ja en kan bli helt forvirret av alle de forskjellige betegnelsene ,ikke lett å bli klok på :( CW010 er helt anderledes enn de grønne , de er helt mørk i kroppen hvilket ikke de grønne er .Har både CW010 og CW023 flotte coryer de og :)


Jeg har litt problemer med å skille de. Synes de virker annerledes etter hvordan bildene er tatt. Vinkling på kamera, lys, o.s.v.
Så herlig å lese at det går bedre hos deg Sølvi! Det er deg vel unt etter alt trøbbelet som har vært. Flott å lese at de små har det bra nå. Og flotte bilder også! De er virkelig smellvakre hele gjengen!
Tørrfisk
Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor alle blir så betatt av green laser når jeg ser de bildene der!:) Holdt på å bli "Green neon stripe" på meg, men trakk meg i siste øyeblikk... Angrer litt på det nå men men..:)



Oi , hadde ikke vært meg ,men så strevde jeg fælt med å få tak i de og

Men det kan jo være det byr seg en annen anledning ,de er i hvertfall værdt å ha
Anita H
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]Ja en kan bli helt forvirret av alle de forskjellige betegnelsene ,ikke lett å bli klok på :( CW010 er helt anderledes enn de grønne , de er helt mørk i kroppen hvilket ikke de grønne er .Har både CW010 og CW023 flotte coryer de og :)


Jeg har litt problemer med å skille de. Synes de virker annerledes etter hvordan bildene er tatt. Vinkling på kamera, lys, o.s.v.


Er ikke så lett nei ,men hvis du nå ser på bildene ,så ser du godt hvordan de grønne ser ut .Nå legger jeg ut CW023 først ,de er lyse med litt rosaskjær på kroppen .Så kommer CW010 ,de er mørk på kroppen med nesten selvlysende stripe .Håper du ser litt mer forskjell på de nå. Men det finnes en annen variant ,husker ikke nr på den akkurat nå, som er veldig lik så CW023 ,der har jweg problemer
ElinH
Så herlig å lese at det går bedre hos deg Sølvi! Det er deg vel unt etter alt trøbbelet som har vært. Flott å lese at de små har det bra nå. Og flotte bilder også! De er virkelig smellvakre hele gjengen!



Takk skal du ha Elin Er utrolig glad for at det nå ser ut til å være et avsluttet kapittel og at jeg nå kan se litt positivt på corytilværelsen . Bidene er det nå så som så med ,men gjør mitt beste med det kameraet jeg har . Som det kanskje kommer frem på bildene så er de i foreldrekaret mye mer farge på og det er det i virkeligheten også .Men som Mona nevnte her tidligere ,så vil de farge mer og mer ut etter hvert som de kommer seg til hektene igjen. De er på god vei heldigvis og det er det viktigste. Synes også det er noen vakre coryer
Sølvi Gullaksen
[QUOTE=Anita H][QUOTE=Sølvi Gullaksen]Ja en kan bli helt forvirret av alle de forskjellige betegnelsene ,ikke lett å bli klok på :( CW010 er helt anderledes enn de grønne , de er helt mørk i kroppen hvilket ikke de grønne er .Har både CW010 og CW023 flotte coryer de og :)


Jeg har litt problemer med å skille de. Synes de virker annerledes etter hvordan bildene er tatt. Vinkling på kamera, lys, o.s.v.


Er ikke så lett nei ,men hvis du nå ser på bildene ,så ser du godt hvordan de grønne ser ut .Nå legger jeg ut CW023 først ,de er lyse med litt rosaskjær på kroppen .Så kommer CW010 ,de er mørk på kroppen med nesten selvlysende stripe .Håper du ser litt mer forskjell på de nå. Men det finnes en annen variant ,husker ikke nr på den akkurat nå, som er veldig lik så CW023 ,der har jweg problemer

Ja nå så jeg forskjellen :o) Det ER CW010 jeg så i boka. Råstilig..... Tror ikke de er så lette å få tak i...
Det er vel gjerne ikke noen man finner i butikker til vanlig nei ,men en kan være heldig på auksjoner foreksempel. Det kan jo også være noen butikker som kan skaffe de selv om ikke "mine" butikker kan. Bor på feilt sted i Norge jeg
Ja det kan jo "dukke" opp noe her også :o) Jeg har i dah holdt av 5 stk green laser til over påske :o) Må pase litt med denne lønningen også.... De er kjempesøte!!
Da er du bare kjempeheldig hvis du får tak i disse
Green laser
så bildene av green laser,stilig cory er litt corydoras fan selv ..
Sølvi Gullaksen
Da er du bare kjempeheldig hvis du får tak i disse :)


Ja må ha litt flaks av å til. Han hadde en gruppe på 5 stk så da måtte jeg bare slå til da....
Greit med litt flaks iblant ,du har noe å glede deg til

I dag var det ikke glede å spore hos meg . Sto opp og hadde min vanlige kikkerunde rundt i de forskjellige karene og fikk sjokk da jeg så inn i Sterbaikaret. Der lå det 2 døde Sterbaier ,åhh ,hva skjedde her da ? Disse er jo noen år gamle, men tror ikke de døde av alderdom . Det har vel mest sannsynlig vært en forgiftning av en eller annen sort.Den ene hadde litt bloduttredelse på den ene siden. Har gått tom for nitrittest (er i bestilling) så fikk ikke testet for dette. Et stort vannbytte ble det i allefall og det blir det vel noen dager fremover. Ser ingenting på de andre ,ingen tung pusting med gjellene eller noe, så håper det ikke blir noe mer. Men uansett ,ble veldig lei meg da disse har en helt spesiell plass hos meg og er de coryene som jeg har hatt lengst.

Ellers så holder jeg på å justere ph i 20 literen sånn at ungfiskene kan få komme over i 110 literen.
Uff da, det var trist med de Sterbai'ene.
Har du andre arter fisk i samme kar som dem?
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap