Sølvi sine coryer og litt til :) (side 23)

Har Red laserne og smykketetraèr der + Gabonreken .Ser ikke noe galt på disse så ikke vet jeg ?
Det hørtes jo ut som perfekte tank-samboere. Det er nok ikke forklaringen da.

Jeg bare tenkte på L-maller... det jeg har opplevd er brå og helt uforklarlige dødsfall på Corydoras i kar med L-maller som er kjønnsmodne og ruger på egg og yngel. Det virker som Coryene da kanskje har vært for nærgående, og så blitt jaget eller angrepet av L-mallene, så de dauer av sjokk (!) Jeg har aldri funnet en voksen Corydoras død og uten forklaring i noen andre kar enn der jeg har dem sammen med L-maller eller ynglende og territorielle ciklider.

Det har rett og slett sett ut som Coryene har dødd av hjertestans etter å ha blitt kjeppjagd og skremt....?
Finner nok ikke forklaringen på dette akkurat nå tror jeg ,men heller til at det er noe forurensing i vanet som gjør det .så må nok basere det på mange vannbytter.
At coryer er skvetne og kan død av sjokk tror jeg så gjerne .Ser bare hvis en kommer litt bardus på dem ,så skvetter de til alle kanter og av og til ligger det en på rygg og jeg skvetter til ,er den død iiiik og så ved litt pirking er den i gang igjen. Dette merker jeg mest med ungfisk da men at de kan dø av sjokk/jaging det tror jeg så gjerne.
Da har de friske corybarna blitt samlet i 110 literen så nå er det ganske livlig oppi der. Tok de over på søndag og de ser ut til å like seg i større kar ,utrolig aktive hele tiden

Legger ved 2 bilder ,men en får jo ikke akkurat det rette inntrykket av alle sammen ,de vil liksom ikke stille seg opp på rekke og rad
Bare en liten test for meg selv.Prøver å få til å legge ut større bilder .Håper det går bra

C:\Programfiler\OLYMPUS\CAMEDIA Master 4.2\Album\2009\fine og friske.jpg
C:\Programfiler\OLYMPUS\CAMEDIA Master 4.2\Album\2009\friske coryer.jpg
Jippi i dag skjedde det jeg håpet på .CW023 legger egg

Tok C. melanistius brevirostris ut av karet for et par dager siden og ga CW023ène et godt kadtvannsbytte og i dag er de i gang.
Har plukket ca. 40 egg,noen datt dessverre ned.De er veldig lite klebrige disse eggene. Synes de fleste ser fine ut men det er jo litt for tidlig å si noe sikkert.Det er første gang disse legger egg så nå får vi se hvor flinke de har vært. Utrolig gøy å få de i gang i hvertfall ,har håpet dette en stund nå . Vet ikke om de er ferdige ennå men er fornøyd uansett
Nå er ikke jeg så flink med dette selv, men du har kanskje mer enn 500 px i høyden eller breddden?
Hva prøvde du på, Sølvi? Skjønte ikke helt om det er stort bilde i posten (slik jeg pleier å gjøre i min tråd), eller om det var noe annet du prøvde på

Edit:
Åhhhh!! Gratulerer med mel på cw023!!!
Gratulerer med nye små, Sølvi!

Hvis det du forsøkte var å poste store bilder i innlegget ditt, så har jeg en liten oppskrift her:

- Post innlegget med bilder slik som du allerede har pleid å gjøre.
- Velg umiddelbart endre innlegg.
- Klikk på bildet slik at det blåses opp.
- Høyreklikk på det store bildet.
- Velg egenskaper.
- Kopier plassering.
- Plasser kursor i innlegget.
- Klikk på den fjerde boksen over innlegget (bilde med rød strek i hjørnet).
- Lim inn.
- Trykk ok.
- Post innlegg.

Har spart på den for å lære meg det selv. Men har jeg fått somlet meg til å prøve å få det til selv? Neida...
Takk skal du ha Elin,en god begynnelse på påsken


Det jeg prøvde på var å legge ut bildet i stort format sånn at en ikke trenger å klikke på bildet for å få det stort. Mente å ha lest at en kunne kopiere linken til bildet og lime denne inn.Det var det jeg prøvde på og som ikke fungerte

Har ikke sjekket hvor mange pixels de har Tørrfisk,skal dette ha noen betydning ?
Takk skal du ha Turnips både for det ene og det andre
Virket litt komplisert dette her da med mine datakunnskaper .men skal prøve å gjøre det trinn for trinn å se om jeg får det til.
mel = lek. Fingrene ble veldig ivrige

Bilder i tråder på AF kan være maks 500 pixler brede, mener at de automatisk krympes dersom de er videre enn det.
Hehe lett for

Da er ikke pixlene for store ihvertfall. Må få prøvd dette her .
Det som gikk galt ved første forsøket ditt, var at du ikke lastet opp bildene til AF først. Det ser du av stien som vises i innlegget, den viser stien på din egen PC. Bildene på lastes opp på AF først, sånn som du har gjort med bildene av corybarna i innlegg 444.

Da dukker bildene opp som liten versjon til høyre i innlegget ditt (etter at du har postet innlegget).

Deretter klikker du på bildet, slik at de vises i stor versjon i eget vindu. Ikke lukk dette vinduet, men velg å endre innlegget ditt.

Når du skal endre innlegget, høyreklikker du på den store versjonen av bildet ditt. Litt avhengig av hvilken nettleser du har, kan du velge "kopier nettadresse" direkte, eller du må velge "egenskaper" for å få frem linken til stor versjon av bildet ditt.

Når du har kopiert adressen til bildet, klikker du på denne knappen: [External Image]

og limer adressen inn der. Klikk på OK. Deretter poster du innlegget ditt på nytt, og bildet skal vises som et stort bilde i innlegget.

Litt rotete forklaring, turnips sin "oppskrift" er nok langt bedre :p
Ok ,føler meg litt klokere nå
Skal se om jeg får prøvd dette etter middag .
Da prøver jeg .
En god og rund CW023 dame [External Image]
Hei ,klarte det jo ,klapper meg selv på skulderen
Yippi! Nå blir det nok massevis av store, flotte bilder fremover tenker jeg
Må si at det gir litt mersmak nå som jeg fikk det til
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap