Sølvi sine coryer og litt til :) (side 63)

Elefantfotpumper er et yndet tilholdsted for små cory-yngel ,masse snadder å spise på

Dette er CW023-yngel(orange laser) .
Bilde nr. 3 viser en ungdom av disse som går i samme karet. Disse begynner nå snart å bli store nok til å selges.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kanskje kjøpe et par til da.
Blir det møte på deg på torsdagen?

Espen
Tihi, det var ikke store karene, men så flotte de blir når de vokser seg til Orange laser er jo bare nydelig. Skulle gjerne ha hatt flere av disse laser-artene. Vi har "bare" Green Laser for øyeblikket
Black_Flys
Kanskje kjøpe et par til da. ;) Blir det møte på deg på torsdagen? Espen



Det kunne jo være lurt

Ser nok ikke ut til at jeg kommer meg av gårde denne gangen heller , ergerlig å gå glipp av foredraget til Michael
Joanna & Pål
Tihi, det var ikke store karene, men så flotte de blir når de vokser seg til :-) Orange laser er jo bare nydelig. Skulle gjerne ha hatt flere av disse laser-artene. Vi har "bare" Green Laser for øyeblikket :-)




Mystisk ,svarte på dette innlegget i sted men det forsvant visst ????


Men uansett så skrev jeg : bare og bare fru Blom ,de grønne er jo bare superflotte.Men skjønner godt at du/dere vil ha slere varianter av de,nydelige coryer.


Adolfoiene er bittesmå ja og i følge Espen så vokser de veldig seint ,så må nok vente lenge før de blir skikklig store og flotte. Men har nå fått de i hus heldigvis og er veldig glad for det
Har de siste dagene bare sett 5 av de orangelaserne.
Men det er jo flere plasser å skjule seg nå.

Får håpe jeg kommer meg på akvariemøtet.
Får ikke lønn før på fredagen, så blir ikke store handlingen da.
Uffda ,håper den dukker opp igjen.Men de kan jo være veldig flink til å hjemme seg da.

Trenger ikke ha med så mye penger for å gå på møte selv om det sikkert dukker opp mye fristende fra Micha da

Men bare foredraget gjør det verdt å gå ,så håper du tar turen.
Bare en liten oppdatering når det gjelder Malafixen og behandling av hudavskrapning på CW023èn.
Såret ser ut til å gro fint ,er nesten helt bra igjen. Første omgang på 7 dager er ferdig så i går tok jeg et vannbytte for å kunne ta en runde til. Kunne nok sikkert ha stoppet nå men for sikkerhets skyld fortsetter jeg litt til.

Åhhh enda mer elendighet

Går jo å kikker mye på de små Adolfoiene og har bitt meg merke i 2 stk.
Den ene er veldig rolig og holder seg for seg selv og den andre har jeg skult litt til helt siden de kom i hus.
Burde jo tatt magefølelsen min litt mer på alvor.For nå er jeg ganske så sikker i min sak,den har utvendige parasitter.Har jo hatt dette på noen coryer før og kjenner tidlig igjen symptomene.
Heldigvis har jeg fått Wormer plus i hus igjen og dette har tidligere tatt det ganske kjappt . Så håper det skjer denne gangen også.
Hei.
Hva er symptomene?
Leit å høre om slikt.
Ble ikke noe møte på meg. Blitt forkjølet og tom for krefter.
Utrolig dumt. Hadde gledet meg til å dratt på dette.
Det var synd da men sånn er det bare av og til.


Symptomene ja ,som regel ser en det ikke før det har gått en tid og ikke så lett å se egentlig.Men hvis en studerer fisken godt ,gjerne med forstørelsesglass ,så ser en hvite ,tynne,små hår eller hva jeg skal si som stikker ut fra finnene. Disse beveger på seg om det er parasitter.Er fisken stor er det lett å se men på disse små må en nesten ha sett det før for å gjenkjenne det tror jeg.
Mistet dessverre den som holdt seg for seg selv ,men nå er medisineringen i gang så håper det går bra.


Har bare lyst til å tilføye at jeg ikke klandrer selger for å ikke å ha sett dette. Det er ikke så enkelt på så små fiske hvis en ikke har sett det selv tidligere.

Ellers så har det skjedd noe kjempekjekkt her også i dag. Oppdaget nettopp at hestenesehunnen tygger,dvs.går med egg i munnen.Oi,oi dette blir spennede,har aldri hatt en som tygger før . Men det er langt igjen ennå ,først skal hun tygge i 14 dager ,så overtar han i 14 dager.Dette forutsetter at overføringen fra henne til han går bra.
Så er det til å håpe på at de små finner gjemmesteder i karet. Nå har jeg laget til steder med masse småstein mm. nettopp med tanke på dette da så der burde det være en mulighet.
Det som kan være et problem etter hva jeg har lest,det er oppforingen av disse.De skal visst være veldig små og vankelig til å få til å vokse opp.
Men en har jo lov å håpe
Det er så kjedelig når man mister noen som er litt spesielle! Jeg hadde noen uhell forrige runden jeg hadde fisk, men fant liksom aldri ut hva det var. Ikke helt umulig at det kunne ha vært parasitter el.lig, jeg visste ikke noe om disse snylterene før.

Håper de andre står det over, og at medisineringen tar knekken på parasittene!!
Ja det er veldig kjedelig og trist når sånt skjer.
Så nå må jeg bare håpe at det går bra med de andre.Denne medisinen pleier å være effektiv så setter min lit til den.
I kveld kan jeg plukke nye egg fra Green laserne

De siste var ikke noe tess ,men de de har jo bevist at de kan nå .Har en god del yngel av de nå rundt om i de forskjellige karene.

Var litt usikker på hvilke yngel jeg hadde i karet i vaskekjelleren(gammel og glemsk) men nå har de begynt få litt farge på seg så da ser jeg at det green laser-yngel.

Har jo holdt på å teste ut yngelvekst med artemia mot annet for ,fks. finknust discus-sticks.

Yngelen i kjøkkenkaret har nesten bare fått nyklekket artemia men er litt skuffet egentlig .For jeg synes de som går i andre kar og ikke har fått artemia faktisk vokser fortere . Men kommer til å fortsette en stund til å se hvordan det går.
Etter mye frem og tilbake bestemte jeg meg for å selge de siste ungdommene av CW023.

Har så lyst å prøve å få oppdrett på noen av de andre coryene jeg har og trenger derfor et ledig kar til å flytte de over i.Nytter lite å håpe på oppdrett når de går sammen med mange andre fisker.

Har små barn av disse også gående i dette karet ,men de kan jeg flytte over i karet med green laser-barna som står i vaskekjelleren.


Ellers så skal jeg hente 7 stk. Chili Rasbora på onsdag som skal gå sammen med Corydoras venezuelanus .
Synes disse ser så fantastisk flotte ut med den knall røde fargen,gleder meg
hørtes spenenede ut med hestenese hunnen ,morro hvis det vokser opp yngel ,,
Jeg ble jo så nysgjerrig på denne chilli rasboraen. Men da jeg ikke fant den ble jeg nesten litt bekymret Så søkte jeg bare på chilli, og da dukket en knallrød moskito-rasbora opp!! Kjempefin var den!!
malla100
hørtes spenenede ut med hestenese hunnen ,morro hvis det vokser opp yngel ,,



Ja det er utrolig spennende ,hadde vært så gøy å fått det til .
Men om det lykkes vil bare tiden vise, er helt nytt for meg dette her.
Anita F
Jeg ble jo så nysgjerrig på denne chilli rasboraen. Men da jeg ikke fant den ble jeg nesten litt bekymret ;) Så søkte jeg bare på chilli, og da dukket en knallrød moskito-rasbora opp!! Kjempefin var den!!



Den er det ,har vært på jakt etter den en stund så nå er jeg veldig fornøyd med å skulle få den i hus
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap