Sølvi sine coryer og litt til :) (side 8)

Kvaliteten din er mer enn bra nok, Sølvi! Jeg er ikke akkurat noen topp fotograf selv Jeg er lykkelig bare det kan skimtes en yngel på bildet, jeg!
Det er jeg og Har ikke speilrefleks kamerea osv. men gjør så godt jeg kan ,synes og det viktigtigste er å kunne se hva det forestiller selv om det er flott å se de som virkelig kan det godt det er flere som jeg
Klart jeg nyter bilder av noen som har både utstyret og kunnskapen Men det er ikke noe "Must" for at jeg skal kunne kose meg med bilder - spesielt ikke når det gjelder corybarn! Har bare et vanlig kompaktkamera selv, og gjør så godt jeg kan med det. Mer får vi ikke gjort, og visst kan vi vel se både at det er yngel, og noen detaljer på bildene!
Sølvi Gullaksen
Det er ihvertfall 60 stk. muligens flere ,bra det :) Skal bare klare å fore de opp nå .


Herlig!
Har talt over 70 sp.black yngel i dag

Green laser kvitterte med 60 ubefruktete egg på julaften
Skjønner ikke helt dette her,ser den ene hannen er hakk i hel på hunnen, så hvorfor blir de ikke befruktet ?
Sp.black er i gang med ny egglegging
Sølvi Gullaksen
Sp.black er i gang med ny egglegging :)


Skal si du har fått fart på disse! Er det de du overtok fra Anen som leker med dine? Så spennende , håper de fortsetter å leke så du kan spre Sp.blacks over hele Bergensområdet (inkl. mine kar selvfølgelig) Lykke til med de da
Stemmer det ja ,hadde bare hanner fra før ,så med Ane sine runde ,gode hunner så ble det omsider fart på de. Hannene har vært ganske så utålmodig ganske så lenge. Har tatt ut ca.100 egg denne gang også og en god del er igjen i karet .Eggene ble ikke spist sost gang så satser på at det kan leve opp noen sammen med foreldrene og. Spørs om klekkeprosenten blir like bra denne gange da
Er noen hvite egg i dag, men hadde ikke forventet noe annet heller.Men det er maaange fine egg igjen . Må finne ut hvordan jeg skal plassere yngel etterhvert

Ellers så jeg en liten yngel i sp.green laser-karet i dag ,er jeg heldig dukker det opp flere Synes alltid det er så kjekkt når barne kan leve opp sammen med foreldrene .Hurtigere vekst synes jeg også det blir da av en eller annen grunn .
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
Synes alltid det er så kjekkt når barne kan leve opp sammen med foreldrene .Hurtigere vekst synes jeg også det blir da av en eller annen grunn .


Har samme erfaring selv. Ynglene finner nok mye mer "snacks" i et godt innkjørt kar enn i en ren tank, men man har jo mye bedre kontroll da, om man plukker ut eggene

Ser at du får mange sp. black nå, og det er moro at de har kommet igang. Rene kaninene jo
Bra sammenligning hehe

Ser forresten 2 stk. nå , hadde vært gøy med noen flere ,aldri fornøyd
Jo ,er det, blir bare så nygjerrig på om det er flere ,så går og kikker stadig vekk.
De eldste green laser-yngelen har passert 3 uker og vokser fint.
Så søte! Og de runde, gode magene
Åhh! Blir yngelsyk her jeg sitter, jeg

Til sommeren må jeg ta en liten turne i det lange landet vårt og shoppe masse lekker cory rundtomkring - den ene drømmearten min etter den andre drettes jo nå jo
ElinH
Så søte! Og de runde, gode magene :-)



De er glad i mat ja
Liz H
Åhh! Blir yngelsyk her jeg sitter, jeg ;) Til sommeren må jeg ta en liten turne i det lange landet vårt og shoppe masse lekker cory rundtomkring - den ene drømmearten min etter den andre drettes jo nå jo :D



Ikke fritt for at det skjer noe rundt omkring nei
Det er jo fint så kan flere få glede av de mange flotte coryene.
Bare så synd at det er så lange avstander her i Norge , ihverfall søles det litt håpløst her på vestlandet .
Gratulerer med corydoras black yngel! Dette er en av de corydorasene som står høyest i ønskeliste sammen med Adolfoi=) Lykke til, håper du får det til!=D
Takk skal du ha ,håper mange vokser opp og Tysnes er ikke så langt unna da
Ja, avstandene føles så... hindrende her i vest. Det tar meg jo en hel dag å kjøre til bergen bare én vei... fordi man må innom innfjord, utfjord, framfjord og bakfjord, og vente på alle fergene....

Ville ikke bodd noe annet sted egentlig, men akvaristisk sett kunne jeg nok funnet meg en mer sentral plass å bo
Sølvi Gullaksen
De eldste green laser-yngelen har passert 3 uker og vokser fint.


Sukk, så søte de er! Nå håper jeg du husker de gode venn Ane når de er blitt salgbar størrelse Vet du forresten når akvarieklubben begynner opp igjen etter nyttår. Jeg har store planer om å være aktiv dette halvåret
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap