Halloween i morgen

Inaktiv bruker
husk at det er halowin i morgen kvel =;-D
Jess
Er jo nesten ikke vits i å gå lengre, folk sier jo bare at de ikke har snop osv..
Inaktiv bruker
gleder meg jeg å =;-D
Min datter får ikke lov til å gå på dørene til folk på Halloween.

Veldig gøy med tradisjoner, men jeg liker ike den biten der man faktisk truer med rampestreker dersom man ikke får noe. Da er det bedre med julebukk, fordi tanken bak er å glede de som åpner døra med en sang eller annen opptreden.

Vi pynter likevel med gresskar og går gjerne på utkledningsparty, så helt motstander er jeg ikke.
Inaktiv bruker
såne rampestreker kommer jeg ikke til å gjøre i morgen når jeg går ut på knask eller kneppå selve natten halowin.og jeg vil heler ikke vere på kjerkegåren presis kloken 12 i morgen natt =;-D
Er ikke du litt for stor for å gå Halloween, David?? Hadde en tenåring som deg kommet på døren her og bedt om godteri, hadde jeg begynt å lure... Det har aldri vært noe annet enn småunger som går Halloween som jeg har sett.

Kanskje du må innse at du er blitt for stor for dette, David?
burde ta deg en tur du og da mona.o så du får deg litt frisk luft. tror du har godt av det.
Inaktiv bruker
ja jeg er kansje for stor for det men jeg synes det er utroligt gøy og gå knask eller knep med venner av meg å ha det gøy =

ps jeg er helt enig med saffen det er jo sunt å gå for godis =
Inaktiv bruker
jeg vuderer rå kle meg ut som en mateprøve med strykkaraktererer fnis di er jo drit skumle hahaha
saffen
burde ta deg en tur du og da mona.o så du får deg litt frisk luft. tror du har godt av det.

Vet du hva frisk luft er? Det er når man innhalerer en kvikklunsj på toppen av et fjell... ;P
Hei
var på Halloween-fest i overigor jeg, gøy! det var vi i elevrådet som arangerte, altså måtte jeg vere med å rydde opp, ikkje så gøy;p

men vi lekte kyss, klapp og klem, sikkert ganske branslig er det mange som synes, men, (det er altid eit men) så fikk jeg klem av den hotteste jenta i klasssen og da *glis*
Mine lillesøstre får heller ikke gå Halloween. De får f.eks gå på kino, bowle, ol. og kjøpe det snope de har lyst på enn å gå å tigge etter snop, frukt og småkaker som blir liggene nedpakt i en skuffe et år og etter hvert kastes det, så hva er vitsen ? ( Husker at det ble liggende og ikke spist da jeg gikk )

Jeg vet det er en tradisjon men litt tåpelig synest jeg. Men fester er fint, for vi må jo holde litt på tradisjonen.

Jeg innså selv at jeg var for stor for 4 år siden. (Jeg var 11 år)
Så jeg synset også at å gå Halloween når du er 15 år David, er litt ...
la ham følge sine egne ønsker.
han har kanskje gode minner med hele halloween og vil gå?
jeg skal ivertfall gå framt til jeg fyller 16 år det har vi venna lovt hverandre
Aggi
Veldig gøy med tradisjoner, men jeg liker ike den biten der man faktisk [B]truer [/B]med rampestreker dersom man ikke får noe.

Kan det ikke være lov å være pøbel én dag i året, da?
kan ikke huske at halloween fantes når jeg var liten, og jeg er bare 25 :p ett år var det innmari mas her, kom jo unger på døra 3 dager på rad...
syns bare det er ett mas. karneval/kostymer er greit, men den tigginga kunne de spart seg.
Joakim
[QUOTE=Aggi]Veldig gøy med tradisjoner, men jeg liker ike den biten der man faktisk [B]truer [/B]med rampestreker dersom man ikke får noe.

Kan det ikke være lov å være pøbel én dag i året, da?
Nei, jeg synes ikke det er riktig å ødelegge for andre. Det er klart at det er nyanser i pøbelstreker, men felles er vel at noe blir ødelagt/herpet/skremt.

Da datteren min var veldig liten, så åpnet jeg aldri døren på halloween, fordi jeg var redd for at hun skulle bli skremt. De siste årene får hun lov å kle seg ut selv, så hun kan "skremme" de som vil skremme. Og så får hun lov å dele ut godter... Jaja, det er litt dobbeltmoral, men det er vel litt moro å se ungene når det er et troll eller en heks som åpner døren.
Det er selvsagt ikke skummelt på alvor, for alle som evt. kommer på døra vår, kjenner oss fra før...
Jeg er 17 og har tenkt å gå halloween, men jeg og mine venner har satt en liten vri på det: Vi skal kjøpe masse godteri også skal vi gå og tvinge det på naboene.
tja tradisjon og tradisjon. er jo ikke akkurat noe norsk tradisjon da. er vel heller noe påtvunget av handelsstanden da.
Halloween med voksen vri ...

[External Image]
Inaktiv bruker
*ler*
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap