- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hotell i roma?:)
Hotell i roma?:)
Inaktiv bruker

Hei!
Har tenkt å feire nyttår i roma med min bedre halvdel, så lurte jeg bare på om noen av dere med-akvarister har vært der, og kanskje kunne gitt meg noen tips om noen greie hotell? o.l
Har tenkt å feire nyttår i roma med min bedre halvdel, så lurte jeg bare på om noen av dere med-akvarister har vært der, og kanskje kunne gitt meg noen tips om noen greie hotell? o.l
Postet 31.10.08 kl 18:57
Postet 01.11.08 kl 07:34
Roma er et av mine favoritt-reisemål, men jeg vil likevel ha vanskelig for å anbefale et spesifikt hotell til noen jeg ikke kjenner. Er du f.eks. ute etter luksus, eller helt basic overnatting? Trip Advisor er et glimrende nettsted for å få uavhengige vurderinger fra mange ulike hotellgjester.
Generelt er det ganske kostbart å bo sentralt i Roma, og du får vanligvis ikke mye for pengene, men jeg vil likevel anbefale deg å finne et sentralt hotell i gamlebyen, ettersom det er der du finner opplevelsene som de fleste reiser til Roma for å få med seg. Hoteller som ligger så langt unna at du må med drosje, buss eller undergrunnsbane for å komme inn til sentrum er ikke noe jeg vil anbefale.
Personlige erfaringer fra mange besøk tilsier at det viktigste er sentral beliggenhet og bra renslighet, så får det våge seg om hotellet ikke har alle fasiliteteter. Dere kommer neppe til å være mye på hotellet uansett. Frokosten er sjelden imponerende (etter norsk standard), selv på de dyre hotellene.
mvh
Svein A. Fosså
Generelt er det ganske kostbart å bo sentralt i Roma, og du får vanligvis ikke mye for pengene, men jeg vil likevel anbefale deg å finne et sentralt hotell i gamlebyen, ettersom det er der du finner opplevelsene som de fleste reiser til Roma for å få med seg. Hoteller som ligger så langt unna at du må med drosje, buss eller undergrunnsbane for å komme inn til sentrum er ikke noe jeg vil anbefale.
Personlige erfaringer fra mange besøk tilsier at det viktigste er sentral beliggenhet og bra renslighet, så får det våge seg om hotellet ikke har alle fasiliteteter. Dere kommer neppe til å være mye på hotellet uansett. Frokosten er sjelden imponerende (etter norsk standard), selv på de dyre hotellene.
mvh
Svein A. Fosså
Postet 01.11.08 kl 09:46
Endret: 01.11.08 kl 09:53
Inaktiv bruker

Jer har leitet og romstert så mye rundt at jeg holdt på å bli gal.
Skal man bo sentralt i roma så må man betale, men fant ett veldig billigt 4stjerners, men dog et stykke fra sentrum.
Men det kostet bare 3500 for 6 netter.
Ellers var det rimligste sentrale hotellet som er ett 3stjerners, som kan se ut som ligger midt i smørøyet koster 6700kroner.
Vanskeli får en som ikke har vært der før å vite liksom hvor store avstander det er snakk om også.
Mvjnz, derfor spurte jeg her
Er alltid noen som har vært der, og jeg hører mer på noens personlige erfaringer enn en brosjyre
Skal man bo sentralt i roma så må man betale, men fant ett veldig billigt 4stjerners, men dog et stykke fra sentrum.
Men det kostet bare 3500 for 6 netter.
Ellers var det rimligste sentrale hotellet som er ett 3stjerners, som kan se ut som ligger midt i smørøyet koster 6700kroner.
Vanskeli får en som ikke har vært der før å vite liksom hvor store avstander det er snakk om også.
Mvjnz, derfor spurte jeg her
Er alltid noen som har vært der, og jeg hører mer på noens personlige erfaringer enn en brosjyre
Postet 01.11.08 kl 10:33
Endret: 01.11.08 kl 10:34
Hei!
Jeg er helt enig med SAF. Det aller viktigste i Roma er sentral beliggenhet. Bare det å gå rundt på severdighetene tar mye tid og inbefatter masse gåing. Jeg tror du vil oppleve det som mye bortkastet tid hvis du må reise langt for å komme til sentrum.
Antall stjerner på hotellet tror jeg ikke du skal ta så høytidelig. Standarden er jevnt over lavere enn her. Du vil neppe tilbringe mange timene på hotellet uansett.
God tur!
Roma er en fantastisk opplevelse. Det burde være påbudt for alle å besøke byen, minst èn gang mens de lever
Jeg er helt enig med SAF. Det aller viktigste i Roma er sentral beliggenhet. Bare det å gå rundt på severdighetene tar mye tid og inbefatter masse gåing. Jeg tror du vil oppleve det som mye bortkastet tid hvis du må reise langt for å komme til sentrum.
Antall stjerner på hotellet tror jeg ikke du skal ta så høytidelig. Standarden er jevnt over lavere enn her. Du vil neppe tilbringe mange timene på hotellet uansett.
God tur!
Roma er en fantastisk opplevelse. Det burde være påbudt for alle å besøke byen, minst èn gang mens de lever
Postet 01.11.08 kl 10:50
Endret: 01.11.08 kl 10:51
iDuddits.Jer har leitet og romstert så mye rundt at jeg holdt på å bli gal. Skal man bo sentralt i roma så må man betale, men fant ett veldig billigt [URLBLOCK1], men dog et stykke fra sentrum. Men det kostet bare 3500 for 6 netter. Ellers var det rimligste sentrale hotellet som er ett [URLBLOCK2], som kan se ut som ligger midt i smørøyet koster 6700kroner. Vanskeli får en som ikke har vært der før å vite liksom hvor store avstander det er snakk om også.
Jeg ville styrt unna alt som oppgis av hotels.com å ligge mer enn 1 km unna sentrum. Pineta Palace, som du har sett på, tror jeg du vil komme til å angre på. Hotel Augustea derimot har en akseptabel beliggenhet, jeg ville ikke valgt hotell lengre borte fra sentrum enn dette. Dessuten er den prisen du har fått opp omtrent det rimeligste du kan regne med å finne i Roma sentrum, om du ikke skal bo svært simpelt. Her kan du lese hva TripAdvisors bidragsytere synes om Augustea; som du vil se varierer det fra storveis fornøyde gjester til folk som sier aldri mer. Spennet i oppfatning tror jeg mest skyldes at noen har urealistiske forventninger til hva man får for en lav pris i Roma. Jeg kjenner imidlertid ikke dette hotellet selv, så ikke ta dette som min anbefaling .
mvh
Svein
Postet 01.11.08 kl 11:12
Inaktiv bruker

Nei nå har jeg vært inne å lekt meg på google earth, og jeg har kommer frem til det samme, at jeg glemmer Pineta Palace. Tror også at jeg kommer til å angre på det.
Var i Praha i sommer, og da bodde vi midt i smørøyet og det var helt fantastisk, alt var liksom rett rundt hjørnet.
Ja, det andre jeg fant nærme sentrum er ganske rimelig for å være så nerme, og jeg har forstått at en må ta disse stjernene med en klype salt
3 stjerner og nedover så er det jo ikke garantert eget toalett
hehe, sitter å leser anmeldelsene av hotellet og det er som du sier, det varier jo fra dem som elsker det til dem som aldri har sett ett værre høl
Jeg får vel lete litt til, ellers er det mulig jeg ender opp med dette.
Var i Praha i sommer, og da bodde vi midt i smørøyet og det var helt fantastisk, alt var liksom rett rundt hjørnet.
Ja, det andre jeg fant nærme sentrum er ganske rimelig for å være så nerme, og jeg har forstått at en må ta disse stjernene med en klype salt
3 stjerner og nedover så er det jo ikke garantert eget toalett
hehe, sitter å leser anmeldelsene av hotellet og det er som du sier, det varier jo fra dem som elsker det til dem som aldri har sett ett værre høl
Jeg får vel lete litt til, ellers er det mulig jeg ender opp med dette.
Postet 01.11.08 kl 11:48
Inaktiv bruker

Postet 01.11.08 kl 15:32