Kanibale otto?

Mine otocinklus går etter de andre fiskene i akvariumet, og det ser ut som om de forsøker å suge seg fast på disse. Har jeg fått kanibale ottoer eller? De har plutselig startet med dette som jeg kan se iallefall. Hva kan jeg gjøre?
Først og fremst er du sikker på at det er otocinclus du har og ikke den kinesiske algespiseren (sjekk alle bildene siden den finnes i to farger)? Den sistnevnte er kjennt for slik oppførsel som du beskriver. Det har likevel vært beskrevet at otocinclus i sjeldne tilfeller kan gå løs på andre fisk, men da er det gjerne mangelen på skikkelig og nok mat som er problemet. Om kineserne starter med slik oppførsel så er det derimot lite å gjøre annet enn å fjerne fisken.
Takk for svar
Av bildene ser det ut som at det er kinesiske algespisere jeg har. Da er vel eneste alternativ å fjerne disse før de skade den andre fisken?
Ja, dessverre så virker det som om de ikke stopper med denne oppførselen når de først har begynt så den eneste løsningen er å fjerne de.
I en dyrebutikk på sørlandet så jeg en otto som hang på en gurami De i dyrebuttikkene mater vel heller ikke så mye vil jeg tro :/
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap