Fjerning av uønskede snegler

Vell, er ikke akkuratt nybegynner har hatt akvarie i over to år nå, men spør uansett, jeg har i det siste merket at jeg har fatt mange snegler jeg ikke vil ha, jeg vet at de fraktes med plantene du får kjøpt. Og i dag da jeg var i dyrebutikken spurte jeg om butikkdamen kunne foreslå en bra frisk som fjernet sneglene.Hun mente at det var lettere og billigere å kjøpe et "anti-snegle middel" så det ble det. Har ikke prøvd det ennå men bare lurer på om det er noen dårlige erfaringer med dette middelet?
Har ikke brukt det selv, men her er noen tråder med andres erfaringer og synspunkt.
Vær oppmerksom på at de fleste anti-sneglemiddel også tar knekken på filterbakterier.
Har prøvd et par middel, de tok knekken på 2/3 av sneglene. Så det var i grunnen bortkastede penger. Da doserte jeg litt mer en jeg skulle og fulgte opp med flere behandlinger.
Sneglegift funker desverre ikke.

Anbefaler jegersnegler. Det er den eneste fredelige skapningen som spiser snegler.

[External Image]

[External Image]

men vær obs på at jegersneglene kan bli ganske late etter en stund.. fikk en eksplosjon av pestsnegler etter at mine jegere ble mer interessert i sex og latskap enn jakt :p enten det eller så ble de veeeldig kresne :p

1 2 3
De er vel litt som myggen da.

Dvs. de er bare på jakt når de skal lage egg. Vil sikkert gå litt i bølger inntil det har blitt nok jegersnegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap