Platy eller sverddrager?

Fikk med en del fisk da jeg kjøpte nytt akvarie. Blandt annet en ganske stor fisk som jeg tolket som en platy. Den har gått sammen med sverddragerhanner fra før. Har vært bortreist, og brydde meg derfor ikke for å skille dem før jeg dro (måtte ha noen til å mate. Jo færre akvarier jo enklere for fiskemateren. Samt bedre pumper i enkelte akvarier). Nå ser jeg at en av sverddragerhannene svermer ivrig rundt denne fisken (samt jager de andre hannene). Er redd for at det er en platy, så derfor får damen et nytt hjem i kveld. Vil ikke skape hybrider i akvariet... Samboern min mener det ser ut som en sverddrager hun. Håper noen kan gi oss et svar på dette. Er det en sverddrager skal hun få flytte tilbake, ellers får hun gå i et annet akvarie....
Vet at de ikke bør gå sammen, ikke bit hodet av meg her. Kjøpte akvariet rett før jeg skulle reise, og stresset med å legge ned et par mindre akvarier. Har hatt det i tankene....
Trur absolutt det er ein Sverdrager ja, Platyen blir ikkje så lang.
Sikkert klar for babyer også ser det ut som
Enig, er nok en sverddrage det der
Den er ca 5 cm, og rimelig kremt...lubben.... På det nederste bildet er den sammen med den sverddragerhannen som kurtiserer henne. Så morsomt da, har såpass nye akvarier at jeg ikke har hatt denne oppførselen før

Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap