Nye røtter

Eine planta i karet mitt har mista en del grener som bare blir flytende rundt i karet. Kan eg på noen måte få nye røtter på disse grenene? Vis eg legger dei i en bolle med vann eller kan eg prøve å berre stikke dei i sanden, vil dei kunne røtte seg bare ved det?
Det kommer vel helt an på hva slags plante det er snakk om, selvfølgelig....
Du bør enten oppgi navnet på planten, eller legge ut et bilde av den.
Det er planta heilt til høgre på dette bildet, eg veit ikkje kva den heite.
Det er ikke en akvarieplante. Det er en stueplante. Grunnen til at den mister grenene er at den er i ferd med å dø, den tåler ikke stå særlig lenge under vann.

Ta den opp og plant den i en potte jord og sett den i vinduskarmen. Da vil du se at den overlever
Inaktiv bruker
nei det er en suumpplante får den en god luftfuktihet og gulfiskbole med jord som bunmatriale og halparten med vann sån at bladene ikke blir deket med vannd så trives nok den bedre sån en i et akvarium fulgt av vannd =
Hæææ? Dei kan jo ikkje drive å selge planter i dyrebutikken som ikkje går an å ha i kar?!?!
desverre vet ikke alle dyrebutikker at det de får ikke er akvarieplanter...
Sanne
desverre vet ikke alle dyrebutikker at det de får ikke er akvarieplanter...

Hmm.. Ikkje rart anna den faller fra kvarandre då.. Får vell berre fjerne den raskest mulig.
Dette er ikke en sumpplante.
Chamaedorea elegans vokser naturlig i fuktig regnskog, men den liker ikke for mye vann, ikke engang å stå permanent med kun røttene under vann.

Den egner seg best i potte, og få litt vann en gang i uken.
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap