Vil skaffe litt stimfisk, passer disse?

Har et 140 l jebobord med 2 scalarer (små enda), 2 thomasiciklider, 1 rødbuket kurvciklide, 2 praktbotia (også små enda) 5 cory sodalis, 1 sjokolademalle, noen ottoer og en gul ancistrus 4-5 cm.
Har tenkt på en stim smykketetra, og noen cherrybarber.
passer disse? er noen av dem finnenappere, eller trøbbelhissere?
Både smykketetra og cherrybarber regnes som fredelige fisk og jeg har aldri hørt at noen av disse er finnenappere. Det du derimot bør tenke på, før du introduserer såpass små fisk i karet ditt, er at sjokolademallen din helt sikkert vil sette pris på kost-tilskuddet. Disse spiser det meste som passer i munnen, og munnene (og magene) er store på denne arten
hehe, ja hun har ikke enda spist noen av de andre innbyggerne. Og tenkte at det nok går siden de er mer i overflaten og hun holder seg i bunn....?
Ottoene er litt små også og hun har ikke rørt dem, men det kan hende det endrer seg når hun blir større...
Ottoene er flinke til å gjemme seg og er dessuten nattaktive akkurat som sjokolademallen. Barbene og tetraene derimot svømmer gjerne rundt i halvdøs på natten og blir derfor et lett bytte er jeg redd.
huffda, det hørtes jo ikke bra ut...
Bør du ikke ha flere praktbotia?
synes du det? karret er jo ikke av de største...vet ikke eksakte mål men på øyemål 120 cm *60 cm *60 cm, men kan jo ikke fylles helt opp, nesten 10 cm igjen til toppen fra vannet...
praktbotia er stimfisk, de trives best i flokk. jeg hadde bare 2, og de trivdes absolutt ikke, gjemte seg hele tiden. jeg hadde ikke plass til fler så de gikk tilbake til butikken. men de trenger god plass ja, aktive fisk som blir store.
vet ikke det der med trivsel, de har vært bare de to siden de var veldig små i mitt karr, ca 3 cm...og de leker rundt med hverandre, riktig nok sover de mye, men de gjemmer seg ikke og er ikke skvetten eller skye..
sunikol
synes du det? karret er jo ikke av de største...vet ikke eksakte mål men på øyemål 120 cm *60 cm *60 cm, men kan jo ikke fylles helt opp, nesten 10 cm igjen til toppen fra vannet...

Hvis karet ditt er 140 L så stemmer vel ikke målene dine helt for å si det sånn...

1 L = 1 dm3

120 cm = 12 dm
60 cm = 6 dm

12 dm x 6 dm x 6 dm = 432 dm3 = 432 L!
Har ikke så mye erfaring eller info om akvariehold ennå så derfor tenkte jeg at jeg måtte trå til der jeg kunne gjøre nytte for meg Kanskje har du mye større akvarie enn det du trodde?
det er nå litt over metern langt, og rektangulært så vil tro halvparten bredt, og så er det like dypt som det er bredt....jeg er helt blank på regning men...i produktomtalen av bordet står det at det er bare 140 liter, de jeg kjøpte det hos hadde fått beskjed om at det var 250 liter i butikken, så vet ikke jeg..men har ikke sett de jebobordene i annet enn 140 liter derfor gikk jeg ut fra det var det..
ser inne på forhandleren nå at det måler 1200*650mm...men det står altså 140 liter i str over...
NYHET!

Dette aquarie salongbordet er komplett med Lys, pumpe m/filter og egen luftpumpe.

Størrelse 140 liter,
(1200x650mm)
Belysning; 2 x 20watt t-5 lysrør

OBS ! Bordet er levringsklart i slutten av August !!! Ved kjøp vil bordet bli reservert til det kommer på lager

Bordet kan dessverre ikke sendes i oppkrav, så betaling via vår betalinsgsløsning er eneste løsning, men bordet kan selvfølgelig hentes og betales på Dyrebutikken Oppdal ( spørsmål tlf 41339130 )

Med så mye motstridende info, tror jeg den eneste fornuftige hvis man vil vite størrelsen på karet, er å finne frem et målebånd og måle bredde, dybde og høyde.
Kampfisk
Med så mye motstridende info, tror jeg den eneste fornuftige hvis man vil vite størrelsen på karet, er å finne frem et målebånd og måle bredde, dybde og høyde.

Word!
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap