Eheim 2222 som fusker

hadde rengjøring i pumpa idag, byttet finfilter og skylte lett de andre kurvene, pluss selve bøtta. gikk forbausende lett å starte den igjen, men det tok bare en time så begynte den å lage skurrelyder og det kom ikke lenger vann. fikk den igang igjen, varte 2 min så skurrer den igjen, men det kommer noe vann ut ennå. er nå nervøs for å legge meg og finne pumpa av når jeg står opp.. noen som vet noe eller har noe tips? =/

har ikke noe annet filter gående som har stor nok kapasitet for så mange fisk =/
Høres ut som luft i pumpen, riste på pumpen så gir det seg (dette kan vare en god stund før det gir seg).
hm, har ristet, gjort rein impelleren, men jeg skal prøve å riste litt mer..
dette er den ene pumpen jeg absolutt ikke vil at skal streike...
ser det kommer noen luftbobler ut, men det er fremdeles veldig sakte flow i røret. skraper enda, skjer ikke noe spesiellt når jeg rister boksen..
Det kan være at propellen ikke kommer i kontakt med vann. Dersom den spinner rundt i luft vil det komme lyder ut.

Når jeg har foretatt en filterrens på mine 2224 (samme som ditt, bare et hakk større), så bretter jeg først sammen et tykt håndkle i to eller fire. Så setter jeg den nyrensede filtertønnen oppå håndkleet (kurvene med filtermateriale er oppi). Så fyller jeg hele tønnen med akvarievann helt opp til randen, presser på filterlokket igjen så vannet renner nedover filteret, og smekker låsene på. Håndkleet filteret står på suger opp vannet, og så tørker jeg bare sidene på filteret med det og setter det tilbake på plass og kobler til.

Det blir aldri luft i filteret på denne måten, filtertønnen er smekkfull med vann når lokket kommer på, og jeg har aldri problemer med å starte dem igjen.

Det er festet til revelleren som har åpnet seg..selve lokket til reveller som ikke sitter i lås...Varm opp denne platen i varmt vann, og prøve å dra selve låsemekanismen bakover for å gjøre den strammere...det vil og skal fungere. Sørg også for at keramikkpinnen sitter på rett plass, med respektive gummiknotter 2 stk....Lykke til!!
beklager.. men hva er en reveller? begge knottene sitter på pinnen som impelleren sitter på.
... jeg vet nesten ikke om jeg tør si hva som var feil.




jeg hadde glemt å sette på lokket over impelleren etter at jeg hadde renset brønnen for impelleren -.-;


note to self:

ikke rengjør pumpa klokka 12 på natta.

så rengjøring av brønnen var nok cluet denne gangen mona.

*gjemme seg under dyna*

Akkurat der er du nok ikke alene, gjort samme feilen selv.
Godt det løste seg for deg. Er vel blandt de som har begått samme tabben
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap