Mitt siste bygge selv prosjekt i akvarie hobbyen (side 2)

Det var fint for jeg var litt redd de kunne bli slitt om sugemaller eller lignende kunne slite av belegget, men jeg ser de er gjennomfarget, så da går det vel bra

rune
Vannfylling
Ja tiden går og nå må jeg ta i litt så jeg komme i rute her på denne tråden.

Bilde 1

Ja, nå har jeg vaska sand til den store gullmedaljen-tungvint gjorde jeg det- men slik er det. Det er helst etterpå man for de gode ide'ene. jeg vasket sanda i bøtter under springen- men nå vet jeg om en bedre ide-. Skru av dusjhodet og stapp slangen i bunn av bøtta, rør rundt med handa. Det går 4 ganger så fort som det jeg gjorde.
Vel man lærer så lenge man har lever. he he

Altså- bilde 1. nå er jeg klar til å fylle opp karet- innredningsmessig så mangler jeg mye som dere ser- men det får komme litt etter litt. nå er det om å gjøre at jeg får i vann og planter.

Det er ca 6 - 8 cm tykt lag med sand. Rådasand-den fineste og den som er nest finest.
Våt sand lukter godt

bilde 2

Og vannet stiger javnt og trutt og jeg sitter og følger med.

merkelig dette her- jeg kunne jo "vaska gølv" eller noe annet mens vannet stiger- men det blir til att en sitter å ser inn i karet, drikker kaffe og lytter etter knakelyder eller annet som jo tross alt kan skje. Noen som kjenner seg igjen?

Bilde 3

Og plutselig så er det såå lenge siden vi var her. Fra oppstarten den 25-10-08

rune
Fornøyd nå
Bilde 1

Endelig nå er det liv i karet. kjøpte endel planter idag. Herlig å få noe å se på
Flink gutt
Husk du har 600L ca så ta tiden til hjelp. IKKE mere fisk, før du ser planten begynner og kose seg og vokse. du har mye mere vann enn meg og du trenger lengre tid. ha ha jeg koser meg.
Ser ut som det ble et fantastisk nydelig karr....
Takk
Ser ut som det ble et fantastisk nydelig karr....

joda det hjelper jo med litt vann og planter
Utålmodig ble jeg
Vel jeg vet att nå følger jeg ikke boka. Men jeg klart ikke å la vær. jeg tilstår- jeg har kjøpt litt fisk, 10 små kardinalfisk og fire reker, jeg bare måtte se att de var noe oppi der, status pr idag er veldig bra. etter fem dager med fisk og reker, det er også 3 ansistris og 10 coridoras paleatus, de trives alle sammen og jeg lover ikke mer nå på tre uker,
ph 7,2- nitrit 0. har byttet vann en gang, ca 200 l- ca 1-tredel

bilder kommer senere
rune
Hei du min venn
Du hjalp meg meg med motivasjon. og du hjalp meg og starte opp. nå må jeg komme til deg og ta dinne ører og skjekke om de er tette. Unnskyld min venn. Har ikke jeg lært deg å tisse først? hos deg IKKE mere fisk. husk det. hoss meg ikke et liv ennå. det er nå du starter et Akvarie og bruk tid, etter på du kan kose deg i mange år, Alt Live trenger tid. En fisk til og jeg kommer til deg, og leter etter din ører med Kutips. ha ha du er en god gutt da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap