- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Noen som har erfaring med ancistrus l107
Noen som har erfaring med ancistrus l107
Postet 05.11.08 kl 13:22
Hei donadoni
Da har du vært på Aquazoo og kjøpt fisk. Det er jeg som har levert L-107 yngel fra eget oppdrett til dem ;o)
Ikke så mye forskjell på å holde denne arten enn vanlig Ancistrus sp.
Største forskjellen er at L-107 foretrekker lavere pH ved lek/oppdrett.
Det går fint å holde dem i pH på 7, men hvis du skal ha lek på dem bør du senke pH'en til 5,5 -6.
Rolig art som ikke plager andre. Spiser alt de får. Mine voksne får TabiMin, Discus bits og diverse sorter frossent for.
Syns den mørke fargen kombinert med de store hvite prikken gjør dem til en av de peneste Ancistrus artene. Håper du får mye glede av dem.
Lykke til videre med dem!
Mvh
Frode
Da har du vært på Aquazoo og kjøpt fisk. Det er jeg som har levert L-107 yngel fra eget oppdrett til dem ;o)
Ikke så mye forskjell på å holde denne arten enn vanlig Ancistrus sp.
Største forskjellen er at L-107 foretrekker lavere pH ved lek/oppdrett.
Det går fint å holde dem i pH på 7, men hvis du skal ha lek på dem bør du senke pH'en til 5,5 -6.
Rolig art som ikke plager andre. Spiser alt de får. Mine voksne får TabiMin, Discus bits og diverse sorter frossent for.
Syns den mørke fargen kombinert med de store hvite prikken gjør dem til en av de peneste Ancistrus artene. Håper du får mye glede av dem.
Lykke til videre med dem!
Mvh
Frode
Postet 05.11.08 kl 14:31
Frode StorheimHei donadoni Da har du vært på Aquazoo og kjøpt fisk. Det er jeg som har levert L-107 yngel fra eget oppdrett til dem ;o) [URLBLOCK1] Ikke så mye forskjell på å holde denne arten enn vanlig Ancistrus sp. Største forskjellen er at L-107 foretrekker lavere pH ved lek/oppdrett. Det går fint å holde dem i pH på 7, men hvis du skal ha lek på dem bør du senke pH'en til 5,5 -6. Rolig art som ikke plager andre. Spiser alt de får. Mine voksne får TabiMin, Discus bits og diverse sorter frossent for. Syns den mørke fargen kombinert med de store hvite prikken gjør dem til en av de peneste Ancistrus artene. Håper du får mye glede av dem. Lykke til videre med dem! Mvh Frode
Hei Frode,
det må jeg si imponerende rett til mannen som har levert dem. Har ikke kjøpt noen enda for jeg ville sjekke først om vi kunne ha dem i karet våres. Sjekket websiden din også den imponerende !! Håper vi kan handle noe hos deg i fremtiden.
Hilsen Trond
Postet 05.11.08 kl 16:20
Postet 05.11.08 kl 22:16
Postet 06.11.08 kl 00:00
Postet 06.11.08 kl 00:15