Hvem har lagt egg?

Da jeg slo på lyset i selskapsakvariet så jeg en liten mengde egg på akvarieveggen. Prøvde å laste opp bildet, men da nektet programmet...grrr....
Har resonert oss frem til følgende muligheter: Metallpansermaller, praktbotia eller kinesisk algespiser (grøss). Holder en knapp på pansermallene fordi vi ser to som fotfølger hverandre rundt i akvariet. Kan eggene flyttes uten at de blir ødelagt? Er det noen vits i å flytte de potensielle foreldre over i et ledig akvarie? (Har et klart for slike annledninger og nå er det akkurat blitt ledig.....). Håper noen kan hjelpe meg. Dette er første gang vi har fiskeegg....JIPPI
Det er nok pansermallene dine som leker. Gratulerer

Det ligger masse tråder om diverse måter å klekke coryegg på, blant annet er det en sticky her på oppdrett.. den som har "teknisk utstyr" i tittelen

De voksne kan finne på å både spise egg og yngel om de snubler over dem, forresten.
Takk for svar!

Ble rimelig ivrig da jeg så så dem. Da skal jeg lete etter den tråden
Flere egg...
Må bare følge opp min egen tråd her. Har holdt nøye øye med eggene jeg tok ut og ser nå at noen av dem har svarte prikker. Så ser jeg...de har jammen meg lagt en posjon egg til på veggen. Skal flytte dem forsiktig og håpe det beste. Ivrige små vesener
Mine første yngel!
JIPPI!
Da har det kommet noen bittesmå larver i boksen. Var stor glede i huset da vi oppdaget noe som fartet rundt i vannet. Nå må jeg bare prøve å få dem til å overleve......
jeg her også fått noen coryer som leker i ny og ne. jeg har aldri funnet en mat som de klarer å spsie når dem er 2-3 dager gammel. har både prøvd ny klekt artemia, vanlig yngel for etc. men fikk tips om å gi dem groms ifra ett godt inkjørt filter. og det ser ut som om de beiter og koser seg i "slummen"
de bor da i en isboks på 2 liter med luftslange. isboksen står oppi samme karet for å holde tempen likt med foreldrene.
Takk for råd!
Det var min neste bekymring Tenkte på hva jeg kan fore dem med. I dag er dag nr 2, så de har vel fortsatt plommesekken (Så vidt jeg har forstått). Har noe Liqifry 1, noen som vet om dette kan brukes? Skal prøve det rådet om filtergrums, er sikkert mye næring der Takk for svar
jeg trur endel av problemet var at corydorasene ikke har så stor mun at de klarer å spise artemia. så noen infusorier går sikkert ann. tenkte jeg skulle prøve å dyrke det.
God ide!
Det var jo en kjempeide! Håper du ikke tar det ille opp om jeg kopierer ideene dine her Så en tråd om å dyrke infusiorer her et sted. Yngelen er jo så liten at det er vanskelig å se de....
Smokey
Det var jo en kjempeide! Håper du ikke tar det ille opp om jeg kopierer ideene dine her :) Så en tråd om å dyrke infusiorer her et sted. Yngelen er jo så liten at det er vanskelig å se de....

Hehehe det var jo selvsagt ment som et råd
Takker
Alle gode råd tas imot med takk
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap